Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Duże turbo, chip, napisz o tym tutaj.
eko_zgonuś
Forumowicz
Posty: 122
Rejestracja: 10 cze 2012, 22:01

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: eko_zgonuś »

remiq pisze:wszystkie przeglądy na lewo potem będziesz robił?
przecież silnik to cześć zamienna i nikt go na przeglądzie nie sprawdza. Jedyne komplikacje to jak mówi Roxon40.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: remiq »

eko_zgonuś, przerabiałem to. Mam auto po swapie i wolę mieć wszystko legalne.
Silnik to część zamienna, jeśli montujesz TAKI SAM. Ubezpieczenie płacisz u nas od pojemności silnika i jest różnica między 1.8l, a 2.3l. Generalnie samochód będzie jeździł bez papierka, ale Ty np. bez prawa jazdy też. Do pierwszej kontroli/kolizji... czego nie życzę.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
rafal.1911
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2012, 04:47

problem

Post autor: rafal.1911 »

Witam ponownie silnik V5 zastąpił już orginalne 1.8 przełożenie jest bardzo proste wszystko pasuje zero problemów. Schody się niestety zaczeły przy próbie uruchomienia silnika po włożeniu kluczyka w stacyjkę uruchamia się alarm w samochodzie i dopływ paliwa zostaje odcięty :573: . Może ktoś ma pomysł jak rozwiązać ten problem przełożyć imo z angola z którego jest silnik i komp. A może całkiem go wywalić ?? lub jakiś inny sposób, zaprogramować imo od nowa czy coś takiego.
ps: Dziś pojadę do "speca" od elektroniki samochodowej zobaczę co wymyśli
ps2: Jeśli chodzi o prawo to będę się tłumaczył ze przed chwilą zamontowałem silnik i sprawdzam jak działa wiem trochę głupie tłumaczenie ale może zadziała :)
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: DzieX »

Przegraj cały wkład między zegarami i zakoduj immo w sterowniku. Ew. samo immo w zegarach. Działa Ci wszystko po swapie w liczniku?
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: remiq »

rafal.1911 pisze:Jeśli chodzi o prawo to będę się tłumaczył ze przed chwilą zamontowałem silnik i sprawdzam jak działa wiem trochę głupie tłumaczenie ale może zadziała

Nie zadziała. W momencie dokonania zmiany konstrukcyjnej tego typu umowa ubezpieczenia OC traci ważność, a za nieważną polisę OC będzie bolało...
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
rafal.1911
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2012, 04:47

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: rafal.1911 »

Zmieniłem licznik + stacyjkę i samochód odpalił bez problemu na liczniku świeci się jedynie kontrolka braku ładowania ale ładowanie jest. Za to pojawił się kolejny problem samochód nie ma mocy, to znaczy po dodaniu gazu dławi się i nie chce jechać, jak silnik jeszcze był w angliku nie było problemu potem postał trochę odkryty i to mogło mu zaszkodzić. Może to przez cewki (Zabrałem je do domu bo były mokre )?? innego pomysłu nie mam co do przyczyny. Dzięki za dotychczasową pomoc.

Jak zmieniam silnik na większy to tracę ubezpieczenie ?? Miesiąc temu zapłaciłem za kolejny rok i teraz będę musiał zapłacić jeszcze raz czy tylko dopłacić różnice??
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: remiq »

rafal.1911 pisze:Za to pojawił się kolejny problem samochód nie ma mocy, to znaczy po dodaniu gazu dławi się i nie chce jechać, jak silnik jeszcze był w angliku nie było problemu potem postał trochę odkryty i to mogło mu zaszkodzić. Może to przez cewki (Zabrałem je do domu bo były mokre )??

bardzo możliwe

rafal.1911 pisze:Miesiąc temu zapłaciłem za kolejny rok i teraz będę musiał zapłacić jeszcze raz czy tylko dopłacić różnice??

dopłacić różnicę
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
rafal.1911
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 16 gru 2012, 04:47

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: rafal.1911 »

Wymieniłem świece, cewki sprawdzone voltomierzem (czy czymś takim nie wiem jak to urządzenie się nazywa) i działają według znajomego który mi sprawdzał. Pompka paliwa siedzi od V5, a problem nie znikną macie może jeszcze jakieś pomysły co może być nie tak ?? Filtr paliwa różni się czymś może przełożyć od angola ?? Dziś zamówię kabel diagnostyczny do toledo może coś pokaże.

[ Dodano: 2013-03-21, 15:48 ]
witam ponownie poprzedni problem był jednak przez cewki ale komp nie pokazał żadnego błędu. A teraz mam kolejny problem duże zużycie paliwa + dymienie na biało bardzo mocno (na początku kopci na czarno po chwili zaczyna intensywnie dymic na biało) i tak sie zastanawiam czy to któryś wtrysk nie leje ?? Można do 2.3 założyć wtryski od 1.8 na google troche patrzyłem i się chyba niczym nie różnią ?? Z góry dzięki za pomoc
michaels1800
Forumowicz
Posty: 78
Rejestracja: 22 wrz 2014, 15:02
Auto: 1M 1999r.
Model: 1.8 20V AGN
Skąd?: Zielona Góra

[1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: michaels1800 »

Witam,

Muszę wymienić zatarty silnik. Mam możliwość kupienia silnik o tej samej pojemności (nie turbo), co mój z Audi A3, ale nie jestem pewny, czy będzie pasował. Będę wdzięczny za podpowiedź.

Pozdrawiam
Michał
Awatar użytkownika
haszczu
Moderator
Posty: 3380
Rejestracja: 01 mar 2013, 18:50
Auto: Seat
Model: Leon 1.8T AUQ
Skąd?: Pilzno

Re: [1M 1.8 20V] SWAP silnika na mocniejszy

Post autor: haszczu »

michaels1800 pisze:Witam,

Muszę wymienić zatarty silnik. Mam możliwość kupienia silnik o tej samej pojemności (nie turbo), co mój z Audi A3, ale nie jestem pewny, czy będzie pasował. Będę wdzięczny za podpowiedź.

Pozdrawiam
Michał
Sprawdź kod silnika i jeśli ten sam to tylko przekładać i gotowe

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Było 1.8 20v AGN 125KM
Było 1.8 20VT AUQ 180KM
Było 1.9 TDI ASV 110KM
Jest Leon 1.8T AUQ 180KM
ODPOWIEDZ