Nie działające kierunkowskazy SEAT, AUDI, WV, SKODA (naprawa włącznika awaryjnych)
Opis dotyczy modeli: SEAT TOLEDO II, LEON; AUDI A3 8L; WV PASSAT B5, GOLF IV, BORA; SKODA OCTAVIA.
Objawy: 1. po kilku mignięciach przestają działać kierunkowskazy, a awaryjne działają prawidłowo; 2. po kilku mignięciach przestają działać kierunkowskazy, po kilku mignięciach przestają działać awaryjne; 3. po kilku mignięciach przestają działać kierunkowskazy, awaryjne w ogóle nie działają; 4. kierunkowskazy działają prawidłowo, po kilku mignięciach przestają działać awaryjne; 5. kierunkowskazy działają prawidłowo, awaryjne w ogóle nie działają; 6. kierunkowskazy i awaryjne w ogóle nie działają;
WAŻNE!!! PRZY ZAŁACZANIU KIERUNKOWSKAZÓW LUB AWARYJNYCH MUSI BYĆ SŁYCHAĆ CYKNIĘCIE PRZEKAŹNIKA WEWNĄTRZ WŁACZNIKA AWARYJNYCH ( można też wyczuć przykładając palec do przycisku awaryjnych) - to oznacza, że uszkodzony jest włącznik awaryjnych.
( jeżeli KIERUNKOWSKAZY WŁĄCZAJA SIĘ SAMOCZYNNIE to oznacza problem z manetką kierunkowskazów - należy ja rozebrać, ściągnąć stary smar, w którym są opiłki metalu, co powoduje przewodzenie prądu i nałożyć nowa warstwę smaru).
Aby naprawić włącznik należy go zdemontować ( opis demontażu dotyczy Seata Leona, Toledo II i Audi A3 8L): Otwieramy popielniczkę i odkręcamy śrubę torx mocującą ją do konsoli i odpinamy wtyczkę od zapalniczki, następnie odkładamy element na bok, odkręcamy dwie śruby torx pod zapalniczką, wyciągamy radio i odpinamy antenę oraz wtyczki ISO ( należy pamiętać przy oryginalnym radiu, że przy ponownym załączeniu będzie potrzebny kod PIN), odkręcamy dwie śruby torx znajdujące sie pod brzegami radia, następnie delikatnie ciągnąc od dołu panel, oddzielamy go od konsoli ( trzyma sie na zatrzaskach przy klimatyzacji i nad przełącznikiem awaryjnych). Teraz wkładając rękę w otwór z radia wypychamy od tylu włącznik świateł awaryjnych.
ALL Po wyjęciu włącznika należy go rozebrać. Zaczynamy od przedniego panela (z trójkątem). Naciskamy małym śrubokrętem zatrzask, najpierw z jednej, a potem z drugiej strony i odkładamy na bok:
Następnie ściągamy obudowę włącznika. Należy cienkim nożykiem podważyć obudowę, z tylu, przy pinach tak, by obudowa zeskoczyła z czterech zaczepów ( dwa z góry i dwa z dołu).
Po ściągnięciu obudowy ukaże nam się przekaźnik, który jest przyczyną awarii:
należy obficie spryskać styki przekaźnika "kontakt sprayem" (dostępne w sklepach elektronicznych)
Następnie podpinamy włącznik do wtyczki i sprawdzamy działanie. Czyszczenie styków można ewentualnie powtórzyć. Gdy kierunkowskazy i awaryjne działają prawidłowo składamy włącznik: zakładamy obudowę a następnie naciskając cienkim śrubokrętem na zaczepy przycisku delikatnie wciskamy go. Przeprowadzamy ponowna kontrole działania - jeżeli wszystko jest OK to składamy konsolę.
Bezawaryjności... Pozdrawiam _carlos_
(Opis i zdjecia sa mojego autorstwa)
Ostatnio zmieniony 19 wrz 2011, 13:43 przez _carlos-, łącznie zmieniany 2 razy.
Powiem Ci kolego ze u mnie to pomogło na jakieś 2 tygodnie;/ później padł całkiem ale może akurat u Ciebie będzie inaczej warto spróbować tym bardziej ze nie wymaga to wiele wysiłku a można zaoszczędzić na piwko
E tam naprawiłem to na sztukę ale jutro albo po jutrze dojdzie do mnie zamówiony włącznik z Golfa 4 jest o wiele tańszy niż od Toledo/Leona.
Szkoda zachodu w stosowanie pół środków.
Daj później fotkę jak wygląda ten włącznik w aucie. U mnie też powoli pada i zastanawiam się co wykombinować u siebie. Nowy u Dyszkiewicza w Konstancinie 275.00 PLN brutto
“Z jaką maksymalną prędkością można przejechać ten zakręt? Z każdą…” (Sobiesław Zasada)
Dla kolejnych pokoleń może się przyda informacja że włącznik do naszego Toledo pasuje od:
-Golfa 4
-Bory
-Passata B5
-A3
-Octavi
Ja zamontowałem od Golfa wystarczy zmienić przód na ten od Toledo i zamontować.
Jedyna wada to taka że nie jest podświetlany ale to nie problem przerobić,a i dźwięk przekaźnika jest inny i trochę bardziej cichy
Najważniejsze jest to że nowy włącznik z przesyłką kosztuję 29zł,natomiast najtańszy zamiennik do Toledo jaki znalazłem kosztował 119zł.
No to ja sie pytam jak to zrobileś, kupiłem og golfa IV za cale 10 zl i dziala idealnie ale skubaniec nie pasuje w miejsce poprzedniego, nie chce wejść do środka tylko wystaje.
Myślałem ze zamienie je obudową i przy okazji dam ten oryginalny panel od toledo ale tez nie pasuje.
Nie ma w tym żadnej filozofii zamieniasz front na ten od Toledo i wkładasz na swoje miejsce,musi pasować innej możliwości nie ma bo te obudowy są takie same.
Spr czy ci jakieś przewody nie blokują z tyłu.