Bardzo duże chwilowe obciążenie silnika

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Jarekk
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 12 maja 2013, 17:02

Bardzo duże chwilowe obciążenie silnika

Post autor: Jarekk »

Witam!

Odgrzebuję temat, ponieważ przez zimę się nim nie zająłem.
Diagnoza jest taka, że padły oporniki pierwszego biegu, przez co uruchamiany jest drugi powodując wspomniane duże obciążenie.
Ciekawostką jest to, że wg mechanika jeśli padnie 1-bieg w jednym z wentylatorów, drugi mocno dostaje przez co też prędko pada.
I w sumie mam też pytanie, może ktoś będzie miał jakąś opinię na ten temat... Kupować nowe wentylatory (koszt za oba ~500 zł w sumie) czy próbować założyć jakieś używki? Pytanie może Wam się wydać głupie, ale rok temu wymieniałem jeden z wentylatorów i z tego co pamiętam padł teraz jako pierwszy :roll:
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Bardzo duże chwilowe obciążenie silnika

Post autor: DzieX »

Ja za oba nowe dałem 200zł. Fima VIKA, ta co zamki robi. Można się bawić z zewnętrznym opornikiem z jakiegoś audi o ile dobrze pamiętam. Tylko trzeba ze dwa przekaźniki do tego układu. Gdzieś to miałem rozpisane, ale ostatecznie zdecydowałem się na wymianę. Jak się okaże, że po powodzi w moim tolku się skopały to wrócę do tego.

Takie coś o ile dobrze pamiętam http://allegro.pl/passat-b5-rezystor-op ... 81125.html (poprawcie mnie).
Jarekk
Forumowicz
Posty: 15
Rejestracja: 12 maja 2013, 17:02

Bardzo duże chwilowe obciążenie silnika

Post autor: Jarekk »

Dzięki! I dobrze Ci się sprawują te wentylatory, nie bujają autem za bardzo?
Jeśli zdecydowałbym się na zewnętrzne oporniki, to gdzie najlepiej je umieścić by zapewnić im wystarczające chłodzenie?
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Bardzo duże chwilowe obciążenie silnika

Post autor: DzieX »

Chodzą jak ori.
Może za wiatrakami?
ODPOWIEDZ