Zawór EGR / N75

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Zawór EGR / N75

Postprzez klynna » 3 lutego 2016, o 16:19

http://allegro.pl/show_item.php?item=5263963341

Panowie, czy N75 o numerze
1J0 906 627 A (taki mam w samochodzie)
będzie tożsamy z
1J0 906 627 B
1K0 906 627 A ??

Numery delikatnie się różnią, więc wolę zapytać. (wątpie, by były jakiekolwiek różnice w budowie zaworu....ale, lepiej jest się zapytać)


Znalazłem zawór o numerze jaki mam w aucie:
http://allegro.pl/zawor-turbiny-egr-n75 ... 68582.html
Tylko, że ma czarną główkę (jak N18), mój n75 standardowo ma białą główkę.

Jakieś sugestie panowie ?
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Zawór EGR / N75

Postprzez Sony » 5 lutego 2016, o 13:21

Zadzwoń albo wybierz się osobiście do ASO to Ci wyjaśnią co i jak - tam dostaniesz najpewniejszą informację.

Moim zdaniem ten zawór z pierwszego linku powinien podejść, z drugiego również. Co do koloru "czapki" to wydaje mi się, że kiedyś tam wprowadzono zamiennik, który ma właśnie czarną główkę.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6708
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Zawór EGR / N75

Postprzez kuba238 » 13 lutego 2016, o 17:32

Witam kolegów

Wiem, że tych tematów już się przez forum trochę przewinęło, ale żadnego z nich nie mogę w pełni zestawić z moim problemem.

Zaczęło się rok temu. Silnik zaczął wpadać w błąd (standardowo przy 110 km/h przeładowanie i odcięcie turbiny do ponownego odpalenia silnika). Mając wolną sobotę i korzystając z forum posprawdzałem wężyki, pozarabiałem od nowa, jednak nic to nie pomogło. Mam silnik AGR i u mnie zawór N75 wygląda inaczej niż EGR, dlatego poczynając kolejny krok zregenerowałem (zgodnie z filmikiem) zawór EGR (zamiast N75). Nie wiem jak się to stało ale pomogło. Miałem spokój prawie rok:)

Jakiś miesiąc temu zauważyłem, że silnik powyżej 120 km/h nie ma takiej mocy jak wcześniej (ten spadek mocy trwał pomału, od dłuższego czasu coraz gorzej z przyśpieszaniem). Co dziwne do 100km/h silnik jest bardzo żywy, w ogóle nie ma spadku mocy - bardzo dobrze przyśpiesza.
Postanowiłem wybrać się do mechanika. Początkowo chciał zacząć od wymiany zaworku N75 ale zauważył, że turbina jest na by-passie i stwierdził, że N75 nie ma z mocą nic wspólnego i to poprostu jest turbina do regeneracji. Jeździliśmy z podłączonym kompem i pokazywał mi wykres ciśnienia wyliczonego i rzeczywistego. powyżej 100km/h te dwa wykresy rozjeżdżają się.

Po powrocie do domu i dowiedzeniu się, że EGR który reanimowałem nie jest N75. Posprawdzałem prawdziwy N75. NIe można go rozebrać dlatego tylko sprawdziłem czy po podaniu zasilania zmienia się kierunek otwarcia przepustniczki. W normalnym stanie po włączeniu zapłonu zaworek cały czas przełącza się (pyrka).

Wszystko złożyłem z powrotem i nic więcej nie robiłem. Jednak wczoraj znowu powrócił problem z przeładowaniem turbiny i odcięciem turbo przy 110km/h. Dzisiaj z rana postanowiłem powymieniać wężyki na nowe (wydawało mi się, że jeden jest przetarty - wyminiżem 3szt od N75 - do turbiny, do gruszki i do dolotu powietrza). Kiedy odłączyłem wężyk od N75 ten który idzie z turbiny (z prawej strony po lewej są 2 do gruszki i dolotu powietrza) z wężyka zaczął kapać olej - tak jaby turbina w niego pchała i pchała dalej do zaworku N75. Wymiana wężyków oczywiście nic nie dała.
Wymontowałem N75 i jak dmuchałem w każdy z wlotów powietrze ucieka we wszystkie strony - wydaje mi się, że tak nie powinno być???

Zamówiłbym nowy N75 ale boje się, że olej z turbiny mi go uszkodzi znowu. Prosiłbym o pomoc.

1. Czy to jest turbina na 100% do regeneracji?? (zużycie powoduje pchanie oleju do N75) I turbina jest przyczyna braku mocy powyżej 120km/h???
2. Czy mogę wymienić N75 przed regeneracja?? ( olej w wężykach nie uszkodzi nowego N75

W załączniku LOG, wykres z VAGCOM(dzisiejszy) oraz zdjęcie N75

Proszę o pomoc!!! Jak ktoś mieszka w Warszawie zapraszam na piwo:)
https://megawrzuta.pl/filesgroup/06d729619c12f0b0527c798fb28c0f7e.html
Załączniki
LOG-01-011-xxx-xxx.rar
(973 Bajtów) Pobrane 30 razy
SCOPE02.jpg
N75 - Kopia.jpg
kuba238
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 lutego 2016, o 17:15
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M
Engine: 1.9TDI 90KM AGR

Zawór EGR / N75

Postprzez Sony » 14 lutego 2016, o 08:54

kuba238, chłopie zrób Ty porządne logi dynamiczne na 3 i 4 biegu i wtedy coś więcej będzie można powiedzieć, bo dla mnie to jest na chwilę obecną masło maślane. Logi 003+008 i osobno 011 na każdym z tych biegów poproszę. Tutaj masz wątek, gdzie należy takie logi wrzucić: viewtopic.php?f=31&t=2740&view=unread#unread Zauważ też, że logi przed wrzuceniem umieszczamy na tej stronie: http://vaglog.com/ i w temacie wrzucamy link do nich.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6708
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: Zawór EGR / N75

Postprzez kuba238 » 28 lutego 2016, o 10:25

Temat do zamknięcia.

Pomimo założeń mechanika, że jest to turbina na bypassie i że jest poprostu do regeneracji, postanowiłem zamówić zaworek N75. Po założeniu nowego Pierburga i przejechaniu ok 20km wszystko wróciło do normy. Silnik odzyskał swoją poprzednią moc.
kuba238
Świeżak
 
Posty: 3
Dołączył(a): 13 lutego 2016, o 17:15
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M
Engine: 1.9TDI 90KM AGR

Poprzednia strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron