Zawór EGR / N75

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Zawór EGR / N75

Postprzez marcinjanowski » 3 lutego 2009, o 22:50

Witam, od dzis zaczynam walke z zawieszaniem turbiny, wymienilem wiec pierwsze filtr powietrza ktory nie byl wymieniany odrazu po kupnie wiec wymienilem .. byl czarny i zapchany, nie wiem jak przez niego powietrze mialo leciec, ale ok, ale zaraz po wymianie jechalem jakies 10 km no i zdazyla sie wiesic, potem autko postalo chwile i znowu jechalem i juz byl spokoj, a staralem sie go wkrecac na obroty i byl spokoj, no ale wczesniej .. przegladalem przewody obok turbiny itp, jeden byl lekko obtarty (poprawilem niebeiska tasma widoczna na zdjeciu) no ale obok lezal sobie jakis czujnik czy cos co to jest :) (w kółku czerwonym) lezy sobie swobodnie kolo turbiny - do zdjecia troche go wyciangolem zeby pokazac ;) co to wogole jest? bo ta gorna "pokrywka" jest lekko przypieczona od turbiny chyba ;)
Załączniki
co to.jpg
Ostatnio edytowano 11 maja 2012, o 17:45 przez marcinjanowski, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
marcinjanowski
Forumowicz
 
Posty: 174
Dołączył(a): 30 grudnia 2008, o 20:29
Lokalizacja: Cieszyn
Car:
Engine:

Padł Zawór EGR-N75

Postprzez lukasz Jurek » 8 lutego 2009, o 18:52

Brak Mocy.Bryka niechce jechaćPowyżej 120,to nie wina Tyrbinki.Wykazało na Wag-uże to ten zaworek,ale ja widzę że tam są dwa.Czu to te same?Jeden został wymieniony ten od Prawej.Co zTym fantem dalej robić?
Załączniki
Obraz 092.jpg
luki
lukasz Jurek
Forumowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 grudnia 2008, o 21:48
Lokalizacja: Stary Sącz
Car:
Engine:

Postprzez dany_2 » 8 lutego 2009, o 18:56

jeśli to nie jest drogi wydatek to spróbuj wymienić ten drugi może to faktycznie jest jego wina
Avatar użytkownika
dany_2
Forumowicz
 
Posty: 825
Dołączył(a): 9 września 2008, o 09:11
Lokalizacja: Jelenia Góra
Car:
Engine:

Postprzez DENEBO » 8 lutego 2009, o 19:10

Pytałeś na SB o zawór - sprawdź czy to ten na rysunku

Obrazek
Avatar użytkownika
DENEBO
Forumowicz
 
Posty: 431
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:56
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Car:
Engine:

Postprzez artur788 » 8 lutego 2009, o 19:36

Koledzy taki sam problem ale nie do konca;/ bo sprawa jest tego typu ze najpierw brak mocy tak jak u kolegi. wymienilem zaworek i dalej to samo a wiec oddalem turbo do regeneracji. bylo wszytsko ok tolek szedł jak wsciekly ale po jakims miesiacu problem sie powtorzyl ale troche z innym objawem bo zawiesza sie turbo wlasnie na 120km/h ale tylko wtedy jak silnik jest niedograny wystarczajaco. kiedy sie rozgrzeje to 180km/h i sie nie zawiesza. To tez wina tego zaworka??? Dodam ze jak jest zimny silnik to podcxas zmiany biegu na wyzszy i hamowaniu turbinki sluchac taki krotki szmer z niej. ale kiedy silnik sie rozgrzeje jest cicho i ekskluzywnie :D brudne turbo czy zawor?? :D
artur788
 

Postprzez lukasz Jurek » 9 lutego 2009, o 13:02

Mi to samo się zdarzyło.Oddaje dziś go do Mechaniora.A ten czujnik to zawór EGR N-75 Elektroniczny zawór Przełanczający.Jutro dam znać co Mu DOLEGA.
luki
lukasz Jurek
Forumowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 grudnia 2008, o 21:48
Lokalizacja: Stary Sącz
Car:
Engine:

Postprzez marcinjanowski » 9 lutego 2009, o 22:44

ja juz sam znalazlem przyczyne :) ten zawor sobie swobodnie lezal .. i jeden przewod sie tak wygiął ze przestał przepuszczac czasami powietrze ... i dlatego byl moj problem, teraz troche to podreperowalem i dziala... w bliskim czasie wymienie przewody te ktore ucierpialy ;)
pozzdrawiam
Avatar użytkownika
marcinjanowski
Forumowicz
 
Posty: 174
Dołączył(a): 30 grudnia 2008, o 20:29
Lokalizacja: Cieszyn
Car:
Engine:

Pomocy

Postprzez lukasz Jurek » 13 lutego 2009, o 22:50

Odebrałem dziś od Meczaniora i nic niejest zrobione poddali sie.Wymienili oba czujniki Egr i zawór na Turbo sprawdzili wężyki i dalej NIC.Jedzie do 120 i się wyłancza Turbo.Dodam że woda się dostała do środka.Może zaśniedziały kable i komp wariuje?Jaka Przyczyna?Rozebrać go całego-Wysuszyć-oglądnąć kable-Może coś zkompem.POMOCY <zygi>
luki
lukasz Jurek
Forumowicz
 
Posty: 70
Dołączył(a): 1 grudnia 2008, o 21:48
Lokalizacja: Stary Sącz
Car:
Engine:

Postprzez sz.p.bartek » 14 lutego 2009, o 00:15

Może być zapieczona kierownica w turbo, a także przepływka.
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez ww200 » 14 lutego 2009, o 17:25

Warto też sprawdzić stan gruchy przy turbinie,potrafi skorodować i nie przestawiać kierownic w turbinie.U mnie jak p.Bogumił wyjął gruchę,to już brakowało fragmentu obudowy i całkowity brak zawartości wnętrza.
ww200
Forumowicz
 
Posty: 146
Dołączył(a): 25 października 2008, o 23:00
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron