[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Bartek26 » 3 marca 2017, o 20:26

jak masz agr to masz stałą geometrie i nie masz układu podciśnienia .
Skill.... You can't buy it ....
Avatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
 
Posty: 588
Dołączył(a): 22 grudnia 2013, o 22:27
Lokalizacja: Żary
Car: Octavia RS
Engine: 1.8 20VT

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Szymciu » 4 marca 2017, o 11:50

Zatem podniosłem dzisiaj samochód i próbowałem ruszyć grucha ale ni cholery :c dodatkowo włączyłem samochód i dałem do podłogi, swist turbiny słychać koło obrotów 2-2.2k ale obroty doszły do 5.5k i nic... Grucha może delikatnie się ruszyła na kilka mm... Boję się wyjąć gruche i potem podobnie ja zamontować... Albo sztanga turbiny się zaciela... Ktoś coś poradzi?
Szymciu
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 lutego 2017, o 18:33
Lokalizacja: Opoczno
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AGR

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Bartek26 » 4 marca 2017, o 12:06

jak chcesz sprawdzić czy układ działa poprawnie to podłącz do wężyka z gruszki kompresor i dmuchnij 1bar , zobacz wtedy jak pracuje sztanga .
Tam zabardzo nie ma się co przycinać bo to nie vnt , ewentualnie gruszka może być strzelona i upuszczać ciśnienie ? Co Ci się dokładnie dzieje ? auto wpada w tryb awaryjny ? nie ma mocy ?
Skill.... You can't buy it ....
Avatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
 
Posty: 588
Dołączył(a): 22 grudnia 2013, o 22:27
Lokalizacja: Żary
Car: Octavia RS
Engine: 1.8 20VT

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Szymciu » 4 marca 2017, o 13:40

No tzw notlauf. Przy 3 biegu przy około 5k obrotów, na 4 przy 3.5k a przy 5 biegu przy 2.7k. Podaję wartości przybliżone. Pedał do podłogi a tu lipa, 120km/h to max. Zawór N75 oraz N18 wymienione. Wężyki całe i dobrze podłączone. Tak jak mówiłem dzisiaj podniosłem samochód a tu grucha mało co drgnie... I teraz nie wiem czy to grucha czy sztanga się zaciela... Boję się trochę rozbierać to to...
Szymciu
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 lutego 2017, o 18:33
Lokalizacja: Opoczno
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AGR

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Bartek26 » 4 marca 2017, o 17:14

A to pewnie grucha nieszczelna...
Skill.... You can't buy it ....
Avatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
 
Posty: 588
Dołączył(a): 22 grudnia 2013, o 22:27
Lokalizacja: Żary
Car: Octavia RS
Engine: 1.8 20VT

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Szymciu » 4 marca 2017, o 19:03

Ale czy możliwe jest to że tak jest zepsuta że tym drążkiem w ogóle nie można ruszyć??
Szymciu
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 26 lutego 2017, o 18:33
Lokalizacja: Opoczno
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AGR

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez vwir » 8 marca 2017, o 13:32

Tak się zastanawiam, czy nie dałoby się tak przerobić oryginalnego softu, żeby na przykład na wolnych obrotach od czasu do czasu przestawił VNT w obydwa skrajne położenia. To powinno zapobiegać zapiekaniu się łopatek. Mam już dość duże doświadczenie z różnymi autami (niemieckimi, francuskimi, japońskimi) i nigdzie nie spotkałem się z takimi problemami z VNT jak w grupie VAG. Może to kwestia innego softu?
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Altaro » 3 maja 2017, o 10:55

Witam jestem nowy na forum. Moje toledo to wersja 150KM, (aktualnie 180). Mianowicie zdarza się dość często że przy przyspieszaniu, auto wchodzi w tryb serwisowy co odczuwalne jest jak nagłe odcięcie turbiny. Pomaga szybkie przekręcenie kluczyka o jeden stopień i z powrotem do zapłonu. poczytałem trochę tutaj na forum o tym problemie i postanowiłem wykonać parę napraw.

Wymiana filtra powietrza -ZROBIONE
Czyszczenie zaworu N75
Czyszczenie przepływomierza

W dobrą stronę idę? Może macie jeszcze jakieś pomysły co mogę zrobic/sprawdzić? Węże od podcisnienia nowe, turbina okej...

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Altaro
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 maja 2017, o 19:51
Lokalizacja: Łódź
Car: Seat toledo 2
Engine: 1.9 TDI 180KM

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez goomis86 » 4 maja 2017, o 08:53

Altaro, przydałaby się diagnostyka kablem (błędy i zrobienie logów) jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, kabel to koszt 30zł a wiele powie i na pewno przyda się na przyszłość. Zajrzyj do działu Diagnostyka VAG http://www.toledoclubpolska.pl/viewforum.php?f=31
Avatar użytkownika
goomis86
Sponsor
 
Posty: 449
Dołączył(a): 25 lipca 2009, o 07:35
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ARL

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Altaro » 4 maja 2017, o 14:07

goomis86 napisał(a):Altaro, przydałaby się diagnostyka kablem (błędy i zrobienie logów) jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, kabel to koszt 30zł a wiele powie i na pewno przyda się na przyszłość. Zajrzyj do działu Diagnostyka VAG http://www.toledoclubpolska.pl/viewforum.php?f=31

Gdzie znajdę takim kabel za 30zl? Znalazłem coś takiego http://www.obd2.pl/index.php?p28,polski ... b-obd2-kkl

Zaś na allegro coś takiego http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6705106818

Czy taki interfejs z płytką mi wystarczy ? Czy potrzebuje jakiegoś innego programu?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
Altaro
Forumowicz
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2 maja 2017, o 19:51
Lokalizacja: Łódź
Car: Seat toledo 2
Engine: 1.9 TDI 180KM

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron