[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Re: Turbo po regeneracji, pomocy.

Postprzez adrian2901 » 24 grudnia 2015, o 15:00

Mówił tylko ze juz przebieg duży bo 317tys a tak to nic.
Wydaje mi się że jeżeli przed regeneracja było 109koni to po regeneracji tym bardziej, a nie ledwo 100

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
Avatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
 
Posty: 148
Dołączył(a): 26 października 2011, o 18:45
Lokalizacja: Rzeszów
Car: seat toledo 1m
Engine: 1.9TDI AHF

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez stan` » 30 października 2016, o 03:06

Cześć. Jestem na forum od niedawna jednak toledem jeżdżę już trochę i jestem ciekawy czy ktoś miał podobną historię. Moje 1.9 TDI AFN 110km seria, było jeżdżone na początku do 250 kkm na pełnym syntetyku 5w40, a potem zaczął być lany półsyntetyk 10w40 i po 270kkm pojawił się probłem z przeładowaniem. Standardowe czyszczenie łopatek, wymiana gruchy i było ok, a przy ok 320 kkm znów pojawił się problem + dymienie przy pełnym obciążeniu. Po wymianie w tym tygodniu znowu na pełen syntetyk 5w40 problem zniknął. Przejechane narazie około 500km i nie wyskakuje już błąd, przestał dymić, na autstradzie był sprawdzany i narazie ok. Były już znane podobne przypadki?
stan`
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 października 2016, o 13:33
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo '03
Engine: 1.9 tdi ASV

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Sony » 30 października 2016, o 21:37

Lepkość oleju ma duże znaczenie dla turbiny. Zasada jest prosta: im lepsze smarowanie tym lepiej dla turbo. Lepsze smarowanie = rzadszy olej, czyli najlepiej pełen syntetyk. Rada: lać do końca pełen syntetyk i tyle.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6619
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez stan` » 30 października 2016, o 22:32

Dzięki za info. Właśnie o tym niedawno dopiero na forach przeczytałem, ale w konfrontacji z praktyką tak pozytywnych rezultatów się nie spodziewałem, choć miałem nadzieję na poprawę. 2 mechaników kategorycznie odradzało zmianę z 10w40 na 5w40... podziękowałem za radę i adios. Jedynie profilaktycznie szybciej znowu się zmieni obecny olej na świeży po 8-10 kkm i powinno być ok. Do turbo ewidentnie tylko pełen syntetyk, a reszta to rzeźba... :564:
stan`
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 października 2016, o 13:33
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo '03
Engine: 1.9 tdi ASV

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez irocket » 30 października 2016, o 23:20

Tak z ciekawości: rocznik 2003 i AFN? Chyba o ASV chodzi, albo coś nie tak z rocznikiem :P
Avatar użytkownika
irocket
Sponsor
 
Posty: 1018
Dołączył(a): 3 sierpnia 2013, o 12:46
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9TDi 1Z

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez stan` » 31 października 2016, o 00:36

Zgadza się :) AFN z tego co teraz czytałem to w toledo 1 był. Nigdy wcześniej się w to nazewnictwo zbytnio nie zagłębiałem. Thx
stan`
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 8 października 2016, o 13:33
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo '03
Engine: 1.9 tdi ASV

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez piotrek148 » 19 listopada 2016, o 22:10

Panowie mam problemy z turbo - 17965 z tym że nie za każdym razem.
Na 1,2,3 biegu idzie do odcinki, na 4 biegu powyzej 3,5 tys notlauf, jak kilka razy poganiam auto to potem idzie normalnie, choć już 2 razy załapałem notlauf podczas spokojnej stałej jazy ok 80 km/h.
Turbo regenerowane ok półtora roku temu, weze wymienione latem tego roku, wczoraj wyczyściłem N75 - nie był brudny. Na zgaszonym silniku sztangę przy turbinie mogę wcisnąć bez spinania pośladów. Zrobiłem logi statyczne turbiny i widać ze sztanga pracuje.

Z tym problemem borykam się już od ok miesiąca. Od tego czasu gdy tylko mogę to co jakiś czas przegonie go na wysokich obrotach i dalej jest tak jak opisałem.
Geometria się zapieka ? Gruszka do wymiany (choć na oko działa)?? N75 do wymiany ??
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 253
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Sony » 22 listopada 2016, o 00:19

Logi do zrobienia ??
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6619
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez piotrek148 » 22 listopada 2016, o 18:50

Dziś podlaczylem strzykawkę pod gruszke i wytworzylem podciśnienie. Sztanga pracuje więc geometria chyba jest ok ale pomimo wytworzonego podciśnienia sztanga po kilku sekundach wraca po pierwotnego położenia a chyba powinna stać w miejscu tak długo jak jest podciśnienie nie? Więc obstawiam gruszke do wymiany. Mam rację ??

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 253
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez Bartek26 » 22 listopada 2016, o 18:53

masz racje.
Skill.... You can't buy it ....
Avatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
 
Posty: 561
Dołączył(a): 22 grudnia 2013, o 22:27
Lokalizacja: Żary
Car: Octavia RS
Engine: 1.8 20VT

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron