[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bartek26 »

jak masz agr to masz stałą geometrie i nie masz układu podciśnienia .
Skill.... You can't buy it ....
Szymciu
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2017, 17:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AGR
Skąd?: Opoczno

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Szymciu »

Zatem podniosłem dzisiaj samochód i próbowałem ruszyć grucha ale ni cholery :c dodatkowo włączyłem samochód i dałem do podłogi, swist turbiny słychać koło obrotów 2-2.2k ale obroty doszły do 5.5k i nic... Grucha może delikatnie się ruszyła na kilka mm... Boję się wyjąć gruche i potem podobnie ja zamontować... Albo sztanga turbiny się zaciela... Ktoś coś poradzi?
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bartek26 »

jak chcesz sprawdzić czy układ działa poprawnie to podłącz do wężyka z gruszki kompresor i dmuchnij 1bar , zobacz wtedy jak pracuje sztanga .
Tam zabardzo nie ma się co przycinać bo to nie vnt , ewentualnie gruszka może być strzelona i upuszczać ciśnienie ? Co Ci się dokładnie dzieje ? auto wpada w tryb awaryjny ? nie ma mocy ?
Skill.... You can't buy it ....
Szymciu
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2017, 17:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AGR
Skąd?: Opoczno

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Szymciu »

No tzw notlauf. Przy 3 biegu przy około 5k obrotów, na 4 przy 3.5k a przy 5 biegu przy 2.7k. Podaję wartości przybliżone. Pedał do podłogi a tu lipa, 120km/h to max. Zawór N75 oraz N18 wymienione. Wężyki całe i dobrze podłączone. Tak jak mówiłem dzisiaj podniosłem samochód a tu grucha mało co drgnie... I teraz nie wiem czy to grucha czy sztanga się zaciela... Boję się trochę rozbierać to to...
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bartek26 »

A to pewnie grucha nieszczelna...
Skill.... You can't buy it ....
Szymciu
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 26 lut 2017, 17:33
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AGR
Skąd?: Opoczno

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Szymciu »

Ale czy możliwe jest to że tak jest zepsuta że tym drążkiem w ogóle nie można ruszyć??
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

Tak się zastanawiam, czy nie dałoby się tak przerobić oryginalnego softu, żeby na przykład na wolnych obrotach od czasu do czasu przestawił VNT w obydwa skrajne położenia. To powinno zapobiegać zapiekaniu się łopatek. Mam już dość duże doświadczenie z różnymi autami (niemieckimi, francuskimi, japońskimi) i nigdzie nie spotkałem się z takimi problemami z VNT jak w grupie VAG. Może to kwestia innego softu?
Awatar użytkownika
Altaro
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 02 maja 2017, 19:51
Auto: Seat toledo 2
Model: 1.9 TDI 180KM
Skąd?: Łódź

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Altaro »

Witam jestem nowy na forum. Moje toledo to wersja 150KM, (aktualnie 180). Mianowicie zdarza się dość często że przy przyspieszaniu, auto wchodzi w tryb serwisowy co odczuwalne jest jak nagłe odcięcie turbiny. Pomaga szybkie przekręcenie kluczyka o jeden stopień i z powrotem do zapłonu. poczytałem trochę tutaj na forum o tym problemie i postanowiłem wykonać parę napraw.

Wymiana filtra powietrza -ZROBIONE
Czyszczenie zaworu N75
Czyszczenie przepływomierza

W dobrą stronę idę? Może macie jeszcze jakieś pomysły co mogę zrobic/sprawdzić? Węże od podcisnienia nowe, turbina okej...

Pozdrawiam.

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
goomis86
Forumowicz
Posty: 449
Rejestracja: 25 lip 2009, 07:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ARL
Skąd?: Bielsko-Biała

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: goomis86 »

Altaro, przydałaby się diagnostyka kablem (błędy i zrobienie logów) jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, kabel to koszt 30zł a wiele powie i na pewno przyda się na przyszłość. Zajrzyj do działu Diagnostyka VAG http://toledoclubpolska.pl/viewforum.php?f=31
Awatar użytkownika
Altaro
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 02 maja 2017, 19:51
Auto: Seat toledo 2
Model: 1.9 TDI 180KM
Skąd?: Łódź

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Altaro »

goomis86 pisze:Altaro, przydałaby się diagnostyka kablem (błędy i zrobienie logów) jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, kabel to koszt 30zł a wiele powie i na pewno przyda się na przyszłość. Zajrzyj do działu Diagnostyka VAG http://toledoclubpolska.pl/viewforum.php?f=31
Gdzie znajdę takim kabel za 30zl? Znalazłem coś takiego http://www.obd2.pl/index.php?p28,polski ... b-obd2-kkl

Zaś na allegro coś takiego http://www.allegro.pl/ShowItem2.php?item=6705106818

Czy taki interfejs z płytką mi wystarczy ? Czy potrzebuje jakiegoś innego programu?

Wysłane z mojego SM-T235 przy użyciu Tapatalka
ODPOWIEDZ