Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
adrian2901
Forumowicz
Posty: 148
Rejestracja: 26 paź 2011, 18:45
Auto: seat toledo 1m
Model: 1.9TDI AHF
Skąd?: Rzeszów

Re: Turbo po regeneracji, pomocy.

Post autor: adrian2901 »

Mówił tylko ze juz przebieg duży bo 317tys a tak to nic.
Wydaje mi się że jeżeli przed regeneracja było 109koni to po regeneracji tym bardziej, a nie ledwo 100

Wysłane z mojego D6603 przy użyciu Tapatalka
"Tylko ciężko pracując, można mieć to co się chce"
stan`
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 08 paź 2016, 13:33
Auto: Seat Toledo '03
Model: 1.9 tdi ASV
Skąd?: Warszawa

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: stan` »

Cześć. Jestem na forum od niedawna jednak toledem jeżdżę już trochę i jestem ciekawy czy ktoś miał podobną historię. Moje 1.9 TDI AFN 110km seria, było jeżdżone na początku do 250 kkm na pełnym syntetyku 5w40, a potem zaczął być lany półsyntetyk 10w40 i po 270kkm pojawił się probłem z przeładowaniem. Standardowe czyszczenie łopatek, wymiana gruchy i było ok, a przy ok 320 kkm znów pojawił się problem + dymienie przy pełnym obciążeniu. Po wymianie w tym tygodniu znowu na pełen syntetyk 5w40 problem zniknął. Przejechane narazie około 500km i nie wyskakuje już błąd, przestał dymić, na autstradzie był sprawdzany i narazie ok. Były już znane podobne przypadki?
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Lepkość oleju ma duże znaczenie dla turbiny. Zasada jest prosta: im lepsze smarowanie tym lepiej dla turbo. Lepsze smarowanie = rzadszy olej, czyli najlepiej pełen syntetyk. Rada: lać do końca pełen syntetyk i tyle.
stan`
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 08 paź 2016, 13:33
Auto: Seat Toledo '03
Model: 1.9 tdi ASV
Skąd?: Warszawa

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: stan` »

Dzięki za info. Właśnie o tym niedawno dopiero na forach przeczytałem, ale w konfrontacji z praktyką tak pozytywnych rezultatów się nie spodziewałem, choć miałem nadzieję na poprawę. 2 mechaników kategorycznie odradzało zmianę z 10w40 na 5w40... podziękowałem za radę i adios. Jedynie profilaktycznie szybciej znowu się zmieni obecny olej na świeży po 8-10 kkm i powinno być ok. Do turbo ewidentnie tylko pełen syntetyk, a reszta to rzeźba... :564:
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1131
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: irocket »

Tak z ciekawości: rocznik 2003 i AFN? Chyba o ASV chodzi, albo coś nie tak z rocznikiem :P
stan`
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 08 paź 2016, 13:33
Auto: Seat Toledo '03
Model: 1.9 tdi ASV
Skąd?: Warszawa

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: stan` »

Zgadza się :) AFN z tego co teraz czytałem to w toledo 1 był. Nigdy wcześniej się w to nazewnictwo zbytnio nie zagłębiałem. Thx
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: piotrek148 »

Panowie mam problemy z turbo - 17965 z tym że nie za każdym razem.
Na 1,2,3 biegu idzie do odcinki, na 4 biegu powyzej 3,5 tys notlauf, jak kilka razy poganiam auto to potem idzie normalnie, choć już 2 razy załapałem notlauf podczas spokojnej stałej jazy ok 80 km/h.
Turbo regenerowane ok półtora roku temu, weze wymienione latem tego roku, wczoraj wyczyściłem N75 - nie był brudny. Na zgaszonym silniku sztangę przy turbinie mogę wcisnąć bez spinania pośladów. Zrobiłem logi statyczne turbiny i widać ze sztanga pracuje.

Z tym problemem borykam się już od ok miesiąca. Od tego czasu gdy tylko mogę to co jakiś czas przegonie go na wysokich obrotach i dalej jest tak jak opisałem.
Geometria się zapieka ? Gruszka do wymiany (choć na oko działa)?? N75 do wymiany ??
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

Logi do zrobienia ??
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

Re: [1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: piotrek148 »

Dziś podlaczylem strzykawkę pod gruszke i wytworzylem podciśnienie. Sztanga pracuje więc geometria chyba jest ok ale pomimo wytworzonego podciśnienia sztanga po kilku sekundach wraca po pierwotnego położenia a chyba powinna stać w miejscu tak długo jak jest podciśnienie nie? Więc obstawiam gruszke do wymiany. Mam rację ??

Wysłane z mojego Che2-L11 przy użyciu Tapatalka
Awatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
Posty: 733
Rejestracja: 22 gru 2013, 21:27
Auto: Mazda
Model: 5 cr19
Skąd?: Żary

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Bartek26 »

masz racje.
Skill.... You can't buy it ....
ODPOWIEDZ