[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1M] Problemy z TURBOsprężarką

Postprzez ADIWWL » 4 listopada 2008, o 15:21

Jechałem trasa i wszystko było oki zaczełem wyprzedzac samochód tolek ciągnie jak zły nagle przy ok 3000tys Obr. nagle spadła moc ciągną bardzo słabo spokojnie dojechałem do domu ale jechał jak stary diesel dojechałem zgasiłem zdenerwował mnie i za jakieś 20 min jechałem dalej i juz wszystko wróciło do normy co to mogło by może komuś się to juz przydarzyło????
Ostatnio edytowano 19 października 2011, o 16:31 przez ADIWWL, łącznie edytowano 3 razy
ADIWWL
 

Postprzez Tomas » 4 listopada 2008, o 15:35

Siema. ja mam to samo i własnie przy 3-3,3tys obrotów. To najprawdopodobniej jest wina turbawki. Mechanik mi powiedział, że poprostu szykuje się czyszczenie lub regeneracja turbiny. Najpradopodobniej to kierowniczki w turbo się zapiekają. U mnie tak samo. Powyżej 3000 obrotów czasami załapie muła i dopiero jak zatrzymam się, wychłodzę turbo, zgaszę silnik i po 5 minutach odpalę, to wszystko jest OK.
tak więc u Ciebie najprawdopodobniej jest to co u mnie

Najlepiej chyba podpiąć autko pod kompa, wykasować błędy przejechać się tak, żeby znów muła załapał i znowu podpiąć pod kompa. Powinno wykazać co go boli
Jak mawiają daltoniści "Życie jest jak tęcza - raz czarne, raz białe" ;)
Avatar użytkownika
Tomas
Sponsor
 
Posty: 815
Dołączył(a): 10 lipca 2008, o 11:29
Lokalizacja: Olsztyn
Car:
Engine:

Postprzez gurszczak » 4 listopada 2008, o 16:02

juz tak zrobiłem i trzeba urbo przeczyścić turbina wchodzi w tryb awaryjny czy serwisowy jakos tak mi w ASO powiedzieli mozna na poczatek spróbować przeczyścić moze pomoże ale generalnie turbo do regeneracji badz wymiany sie szykuje. Kilka razy juz mi na trasie tak sie zrobiło wyjscie to zatrzymanie zgaszenie auta i odpalenie ponowne i jest oki. Ale to tylko chwilowe rozwiazanie. Ja narazie planuje wyczyscic turbo. Jak nie pomoze zbieram $$$ na wymiane. Albo wczesnej sprzedam :)
Pozdrawiam Gurszczak

Obrazek

Gurszczak i jego Hultaj
Avatar użytkownika
gurszczak
Administrator
 
Posty: 625
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 06:05
Lokalizacja: Grudusk
Car: Hyundai
Engine: ix35

Postprzez SMILE » 4 listopada 2008, o 16:38

też to miałem jadac na zlot vagtreffen.. Od Mińska do ostrowi dostał ostro po piczce (z 3 tyś nie schodził) Wina jest turbo albo zaworu N75. Proponuje przedmuchac turbo tak na 4-4.5 tyś obr/min przy niskich biegach i powinno pomóc. Czyszczenie łopatek to naprawa na krótka metę.
SMILE
Forumowicz
 
Posty: 312
Dołączył(a): 25 maja 2008, o 16:54
Lokalizacja: Józefów/ Mińsk
Car:
Engine:

Postprzez sz.p.bartek » 4 listopada 2008, o 18:09

Tak jak piszecie może być że turbo jest zapchane sadzą albo N75 padł.
Turbo można spróbowac "przedmuchać", autostrada/obwodnica i but 4/5 bieg ok 3,4-4 tys rpm. Potem można np kilka razy 3 bieg i 2,5-4 tys aby popracowało w różnych położeniach łopatek.

Ja miałem takie objawy i po czasie wymieniłem na większe 8-)
Toledo II TDI ASV+ Powered by TUNE-UP
Avatar użytkownika
sz.p.bartek
Forumowicz
 
Posty: 270
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:10
Lokalizacja: Trójmiasto
Car: ...
Engine: ...

Postprzez CYRULIK » 4 listopada 2008, o 21:15

A ja miałem podobny objaw jak kabelek od podciśnienie się przetarł, i dokładnie 3000 i koniec jak stary diesel. Nie wiem dokładnie, ale jak turbo przeładowywuje to chyba kontrolka się zapala ze wchodzi w tryb awaryjny.
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Avatar użytkownika
CYRULIK
Junior Admin
 
Posty: 865
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:22
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)
Car: Leon Zonki ;)
Engine: Moje S 2,5

Postprzez ADIWWL » 4 listopada 2008, o 21:50

no to by było niezadobrze jak by turbo padło zadna kontrolka sie nie zaswieciła a gdzie jest ten kabel od podciśnienia?
Ja padło turbo to go juz na żyletki przerobie
ADIWWL
 

Postprzez gurszczak » 4 listopada 2008, o 21:52

ADIWWL napisał(a):no to by było niezadobrze jak by turbo padło zadna kontrolka sie nie zaswieciła a gdzie jest ten kabel od podciśnienia?
Ja padło turbo to go juz na żyletki przerobie


ja juz z takimi objawami jezdze okolo pol roku wiec spokojnie :)
Pozdrawiam Gurszczak

Obrazek

Gurszczak i jego Hultaj
Avatar użytkownika
gurszczak
Administrator
 
Posty: 625
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 06:05
Lokalizacja: Grudusk
Car: Hyundai
Engine: ix35

Postprzez CYRULIK » 4 listopada 2008, o 22:07

u mnie sa te podciśnienia po prawej stronie przy podszybiu, ale w 1L poszukaj i przeglądnij wszystkie zawsze warto zacząć od prostych i darmowych rozwiązań, pozatyn chyba na kompie powinno pokazać czy turbo świruje, pokazuje chyba ciśnienie doładowania zapytaj Pavla on sie orientuja co wag pokazuje
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Avatar użytkownika
CYRULIK
Junior Admin
 
Posty: 865
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:22
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)
Car: Leon Zonki ;)
Engine: Moje S 2,5

Postprzez gurszczak » 4 listopada 2008, o 22:13

u mnie na wagu jakis blad o przeladowaniu sie wyswietla.
Pozdrawiam Gurszczak

Obrazek

Gurszczak i jego Hultaj
Avatar użytkownika
gurszczak
Administrator
 
Posty: 625
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 06:05
Lokalizacja: Grudusk
Car: Hyundai
Engine: ix35

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron