Cykanie pod maską

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Cykanie pod maską

Postprzez byrt » 3 kwietnia 2013, o 21:12

Na wstępie, wiem, że jest temat o cykaniu, ale awaryjnych. A gdzie z tym problemem się udać nie mam pojęcia.
A więc tak: jakiś czas temu pod maską zacząłem słyszeć lekkie cykanie jakby z okolic tego elementu (Obrazek). Na forum ktoś stwierdził, że często tak cyka i że to zawór N75, że mogę jeździć. No więc ok, jeździłem. Cykało cały czas co dzień głośniej aż dzisiaj to cykanie stało się jeszcze mocniejsze, metaliczne. Auto jakby ma mniej mocy, a do tego przy jeździe np. 60km/h na 4 biegu jak wcisnę pedał w podłogę czuję jak trzęsie sprzęgło i trochę telepie tyłkiem, na innych biegach i przy większych prędkościach to samo, ale mniej odczuwalne. Nie mam pojęcia, w którą stronę myśleć, proszę o jakieś rady.

Nagrałem filmiki, może pomogą. Jeśli temat już był wałkowany, niech ktoś mnie skieruje do właściwego tematu.
FILIMIK 1 <- nie śmiać się, ta szachownica już była. :roll:
FILMIK 2
Ostatnio edytowano 3 kwietnia 2013, o 21:57 przez byrt, łącznie edytowano 1 raz
byrt
Forumowicz
 
Posty: 326
Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 23:02
Lokalizacja: Oleśnica
Car:
Engine:

Postprzez primosz88 » 3 kwietnia 2013, o 21:19

na moje ucho to lepiej tym samochodem nie jeżdzij

[ Dodano: 2013-04-03, 21:21 ]
dobrze pali?
primosz88
Avatar użytkownika
primosz88
Forumowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 24 sierpnia 2011, o 21:23
Lokalizacja: pieniezno
Car:
Engine:

Postprzez marek_igor » 3 kwietnia 2013, o 21:35

to nie cykanie z zaworka tylko chyba z silnika lub sprzęgła (dwumas)
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez byrt » 3 kwietnia 2013, o 21:39

primosz88, pali średnio, po dwóch grzaniach świec muszę go odpalać.

marek_igor, też mam takie wrażenie, odgłos jest metaliczny, co słychać lepiej na drugim filmiku. Komputer nic w tej sprawie nie powiedział.

Może dwumas?
byrt
Forumowicz
 
Posty: 326
Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 23:02
Lokalizacja: Oleśnica
Car:
Engine:

Postprzez primosz88 » 3 kwietnia 2013, o 21:42

zacznij od silnika :cisnienie sprężania,ciśnienie oleju,kąt wtrysku,wtryskiwacze

[ Dodano: 2013-04-03, 21:47 ]
olej jest ?
primosz88
Avatar użytkownika
primosz88
Forumowicz
 
Posty: 41
Dołączył(a): 24 sierpnia 2011, o 21:23
Lokalizacja: pieniezno
Car:
Engine:

Postprzez Kitaj » 3 kwietnia 2013, o 21:52

U mnie podobnie walił napinacz paska alternatora ale dziwi mnie ta praca silnika u ciebie chodzi jakby na 3 garach. Jak dodajesz gazu to prawie jak w chopperze
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez byrt » 3 kwietnia 2013, o 21:53

Byłem chwilę temu w aucie, grupa 013 pokazuje dziwne wartości a mianowicie I. ok. 1,50, II. ok 0,60, III. ok. 1,60, IV. ok. 0,50.

Nie wiem czy to ma związek, ale wcześniej auto chodziło jakby na 3 garach, znalazłem filmik, który pokazuje jak to było u mnie. Identyczna sytuacja jak na filmiku, z największą częstotliwością na zimnym silniku, później nie aż tak. Pod filimikiem jest info, że to dwumas, ale nie wiem czy ma to związek.
FILM 3

@ olej jest.

[ Dodano: 2013-04-04, 17:07 ]
Panowie zauważyłem że przy odpaleniu z wydechu wyplul trochę oleju. Jakieś tropy?

[ Dodano: 2013-04-04, 22:27 ]
Także teraz co odpalenie jest plunięcie olejem, podejrzewam że turbo się rozsypało a konkretnie wirnik. Oleju trochę ubyło. Jutro auto idzie do mechanika, mam nadzieje, że dojedzie 2km spod domu, bo lawety nie mam jak skołować.

[ Dodano: 2013-04-05, 17:46 ]
Jeden mechanik nie chce się podjąć roboty, drugi stwierdził, że to może być coś z głowicą, ogólnie nie potrafił tego rozpoznać. Muszę szukać kogoś kto mi to zdiagnozuje.
byrt
Forumowicz
 
Posty: 326
Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 23:02
Lokalizacja: Oleśnica
Car:
Engine:

Postprzez lipto0n » 6 kwietnia 2013, o 13:38

a czy to cykanie znika po przekroczeniu np. 3k obrotów? czy jest ciągle bez względu na obroty?
lipto0n
Forumowicz
 
Posty: 213
Dołączył(a): 8 lutego 2013, o 00:08
Lokalizacja: warszawa
Car:
Engine:

Postprzez migacz1981 » 6 kwietnia 2013, o 14:22

Podobny odgłos wydawał z siebie 1.9 z Peugota jak urwał się element z głowicy i wpadł do komory a tłok uderzał o niego :-/
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Avatar użytkownika
migacz1981
Sponsor
 
Posty: 939
Dołączył(a): 10 października 2010, o 18:22
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice
Car: Seat Toledo 1L/1M
Engine: 1.9 TDI AHU/ASV

Postprzez byrt » 6 kwietnia 2013, o 16:54

lipto0n napisał(a):a czy to cykanie znika po przekroczeniu np. 3k obrotów? czy jest ciągle bez względu na obroty?


Cykanie jest ciągle, ale im wyższe obroty tym większa częstotliwość. Im silnik bardziej nagrzany tym cykanie słychać minimalnie słabiej.

migacz, i co w tym wypadku? głowica do wymiany/regeneracji?

Póki co mechanik obstawia kielichy, ale to na sam słuch, dzisiaj albo w poniedziałek może będę wiedział co to.

[ Dodano: 2013-04-06, 17:40 ]
Mechanik stwierdził, że do wymiany popychacze i wałek. Koszt razem z robotą 1200zł. Co o tym myślicie?
byrt
Forumowicz
 
Posty: 326
Dołączył(a): 3 lipca 2012, o 23:02
Lokalizacja: Oleśnica
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron