Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Wymiana panewek

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
bronisław

Wymiana panewek

Post autor: bronisław »

Witam. Czy w silniku 1.9 TDi ASV da się wymienić panewki główne i korbowe + pompę oleju od dołu ( tzn. bez wyciągania wału, koła zamachowego, itp ).
Ostatnio zmieniony 20 gru 2012, 10:50 przez bronisław, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

Wymiana panewek

Post autor: remiq »

Raczej nie da się wymienić panewek wału nie wyciągając go. To jakbyś chciał wymieniać zawory bez zdejmowania głowicy. Trzeba wybebeszyć. I najlepiej cały silnik wyszarpać, zrobić na spokojnie i włożyć z powrotem. To jest mniej gimnastyki, niż na aucie. Chyba, że jesteś ginekologiem i lubisz grzebać w sprzęcie od dołu ;)
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
Awatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
Posty: 2816
Rejestracja: 01 lip 2008, 23:52
Auto: E46 330xd/A6 C5 2.8
Model: M57D30/2.8 ALG
Skąd?: Okolice Oławy

Wymiana panewek

Post autor: Kitaj »

remiq pisze:To jakbyś chciał wymieniać zawory bez zdejmowania głowicy.


Akurat z tym nie trafiłeś bo to da się zrobić :D właśnie od dołu po wyciągnieciu tłoków ;-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
Audi A6C5 Quattro 2.8 [*]
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
:579: BMW E39 M54B25 "Na Leniu" :579:
------------------------------
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

Wymiana panewek

Post autor: remiq »

Kitaj pisze:od dołu po wyciągnieciu tłoków

ale trzeba do tego wyjąć wał :) No i włóż je tam z powrotem jak masz motor w aucie :D.
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
bronisław

Wymiana panewek

Post autor: bronisław »

Spokojnie Panowie :roll: . Mam świadomość jak się to powinno prawidłowo zrobić, bo robiłem osobiście remont kapitalny silnika co prawda w polonezie :-D . Chodzi mi o to czy odkręcając stopy korbowodów i pokrywy panewek głównych da się pozostałe w silniku półpanewki ,,wyśliznąć,, po obwodzie czopa (jak mają jeden zamek to podejrzewam że da się, jak dwa to d..a). Pytanie adresuję do osób które już to robiły lub znają ten silnik na wskroś :569: . Warunek jeden do tej ,,pseudonaprawy,, : Wjeżdżam autem na kanał - ściągam misę - jeszcze jest chyba ogranicznik fali olejowej - ściągam pompę oleju i właśnie co dalej - da się wyciąnąć te panewki ???
ODPOWIEDZ