Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
hamsteer
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2010, 18:48

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: hamsteer »

Odłączenie G62 niestety nic nie dało. Faktycznie czujniki od AFN nie podejdą. Na stronie z częściami podczas wyszukiwania mimo zmiany modelu auta wyszukiwało się dla wcześniej szukanego stad mój błąd.
Pozostają G40 i G28.

Dzięki za PW szymekgd. Na pewno skorzystam.

Dziś robiłem nowe logi. Nie porównywałem ich jeszcze ze starymi. Lepiej, żeby ktoś bardziej obcykany w temacie rzucił na nie okiem.

Log (0 - 013)
Log (1 - 003)
Log (2 - 018)
Log (3 - 001,001)
Log (4 - 003,010)
Log (5 - 004,004)
Log (6 - 023)
Log (7 - 003,008,011)
Log (8 - 008,011)
Log (9 - 003,011)
Log (10 - 003,003)
Log (11 - 007,007,007)
Log (12 - 000,000,000)
Log (13 - 011,011)
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: szymekgd »

Logi jak najbardziej ok, czujnik G62 zostaw, wg.mnie dalej synchro do poprawki, ma byc blizej 0, czytalem, ze przy roznicach auto potrafi wiecej palic, na zaplon tez pewnie ma wplyw.
Mysle, ze powinienes przemyslec role czujnikow G40, G28 podczas odpalania oraz poczytac o korekcie mapy startowej, o ile przy pompie VP37 korygowalo sie rozruch na cieplym silniku, to juz w nowszych tdi (np.altea) poprawia sie tez mapy zimnego.
hamsteer
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2010, 18:48

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: hamsteer »

Witam po przerwie.

Zmieniłem kąt wtrysku na 0. Średnie spalanie przekroczyło 6.2 l/100 km a czasami zbliżało się do 7l. Przejrzałem logi i doszedłem do wniosku, że przed zmianą rozrządu kąt wynosił ok 2 st i mniej więcej taki ustawiłem. Średnie spalanie zmalało do 5.3 -5.5 więc chyba tędy droga. Co do czujników to całkiem możliwe, że wina leży po stronie któregoś z nich ale będzie problem ze sprawdzeniem tego. Musiałbym znaleźć "dawce" a po drugie po każdej podmianie czujnika i odpaleniu silnik musiałby przestygnąć (najlepiej całą noc).

Mam jeszcze pytanie. Który czujnik sprawdza kąt wtrysku? Pytam bo teoretycznie optymalny jest kąt 0 a skoro u mnie spalanie maleje przy kątach plusowych to może problem leży po jego stronie? Chyba, że optymalny kąt jest cecha indywidualna każdego silnika.
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: szymekgd »

hamsteer, kat synchronizacji walka, kat wtrysku jest w silnikach VP ;)

Nie bede sie madrzyl, ale to spalanie chwilowe powinienes sprawdzac, np. w vagu, regulacja jest w zakresie 0st. +/-2 wiec troche dziwne to Twoje ustawienie, poczytaj np. to: http://www.tdi-tuning.pl/forum/viewtopic.php?p=29630
Michal
hamsteer
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2010, 18:48

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: hamsteer »

Z tego co wyczytałem kąt powinien być między +/- 3 st. Skoro przed wymianą rozrządu auto paliło mało i pod tym względem było wszystko ok i po zmianie ustawień na kąt z tamtego czasu jest poprawa to wydaje mi się, że tu jest problem. Czytałem, że niektórzy odczuwali poprawę pracy silnika lub spalania przy różnych kątach, tak jakby to była indywidualna cecha danego silnika. Przy ustawieniu na 0 wydawało mi się, że silnik lepiej reaguje na pedał gazu (choć mógł to być efekt placebo:)
Co do spalania chwilowego wydaje mi się mało miarodajne bo zależy np od ukształtowania terenu, siły i kierunku wiatru itd. wiec lepiej odnieść się do znanego wcześniejszego spalania na znanym odcinku.

Jeżeli jednak jestem w błędzie to co proponujesz zmienić lub sprawdzić?
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: szymekgd »

hamsteer pisze:Co do spalania chwilowego wydaje mi się mało miarodajne bo zależy np od ukształtowania terenu, siły i kierunku wiatru itd


Na biegu jalowym ;)

hamsteer pisze:Jeżeli jednak jestem w błędzie to co proponujesz zmienić lub sprawdzić?


Nie mam pomyslu, skoro masters pisze, ze czujnik jest wieczny, to nie tedy droga, samemu mozesz jeszcze tylko sprawdzic czy rozrzad jest dobrze zlozony i ew. spr. zmienic w sofcie mape odpowiadajaca za odpalanie lub podmienic komputer.
Michal
hamsteer
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 10 gru 2010, 18:48

Problem z ruszaniem na wystudzonym silniku.

Post autor: hamsteer »

W temacie w którym była dyskusja o ustawieniach kąta był też poruszony wątek rozbieżności między wskazaniami na biegu jałowym a podczas obciążenia dlatego nie sugerowałem się tym.

Spróbuje jeszcze pokombinować z kątami. Jeśli coś się zmieni w temacie spalania albo problemu z ruszaniem to dam znać.

A tymczasem dziękuje za zainteresowanie i pomoc:)
ODPOWIEDZ