[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Postprzez Kaiser » 26 kwietnia 2015, o 13:27

Ok :) A czy w ogóle wymiana takich wężykow to trudna sprawa? Wiadomo że trzeba uważać zeby omyłkowo któregoś źle nie podłączyć, ale czy mogą wystąpić jakieś inne problemy?
Avatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 28 lipca 2014, o 11:38
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS
Car: 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Sony » 26 kwietnia 2015, o 14:16

Jesli wszystko dobrze podłaczysz to nie bedzie problemow ;) Nic trudnego w takiej wymianie nie ma :P
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6602
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Joe*Quarry » 27 kwietnia 2015, o 21:25

Kaiser i co mierzyłeś te wężyki jaką mają grubość? bo jestem ciekaw i też zastanawiam się nad wymianą
Joe*Quarry
Forumowicz
 
Posty: 176
Dołączył(a): 12 listopada 2009, o 23:53
Lokalizacja: Częstochowa
Car:
Engine:

Postprzez Kaiser » 27 kwietnia 2015, o 21:42

Jeszcze się za to nie zabierałem bo akurat wyszły mi nieplanowane zajęcia, ale na dniach będę to ogarniał
Avatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 28 lipca 2014, o 11:38
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS
Car: 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Postprzez kappa00 » 29 czerwca 2016, o 00:06

Witam. Mam taki problem, którego nie mogłem znaleźc na forum. Chodzi oto że samochód od kilku dni jest słabszy do ok.2300 obrotow, zwłaszcza zaraz po odpaleniu. Przez kilka kilometrow turbo sie nie poprostu nie zalanczam ale gdy samochod złapie już temperature to wtedy turbo pracuje normalnie, ale czuc wyraznie to przejscie z niższych obrotow na obroty z pracującą turbiną. Turbo było regenerowane 27 tys.km temu, po regeneracji zdarzało sie zlapac notlaufa, moim zdaniem spowodowane to bylo pewnie zamuleniem samochodu (nie zawsze jest gdzie go przegonic) Teraz napewno nie jest to notlauf, tylko tak jakby ta turbina nie pracowala od poczatku jazdy. Dopiero czuc jej prace po kilku-kilkunastu kilometrach. Wiem że pewnie logi by powiedziały wszystko, ale narazie nie mam możliwosci ich zrobienia. Może macie jakieś doświadczenia z tym związane? Filtr paliwa i powietrza wymieniany regularnie.
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
kappa00
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 28 czerwca 2013, o 17:30
Lokalizacja: Jasło
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Postprzez Sony » 29 czerwca 2016, o 10:56

Bez logów to wróżenie z fusów, więc dobrą kawę poproszę :)

1. Turbina zaczyna pracę od momentu jak odpalisz silnik AMEN.
2. Po regeneracji nie powinien mieć miejsce notlauf. Chyba, że spory czas po...

Do sprawdzenia:
- szczelność wężyków podciśnienia
- gruszka podciśnienia (czy sztanga pracuje)

Zapodasz logi w odpowiednim temacie to będziemy myśleć dalej.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6602
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: [ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Postprzez kappa00 » 29 czerwca 2016, o 17:42

Notlauf zdarzał sie już 10 tys.km po regeneracji, dlatego to mnie martwi, a stosowałem sie do tego co mowili ludzie z firmy regenerujacej...Aby go przeganiac dobrze na ciepłym silniku i nie gasic odrazu a bedzie długo służyc. Tak jak mowie, logow nie mam u kogo zrobic. Nie wiem jak powinna pracowac sztanga, ale w palcach az tak lekko to ona nie idzie bo właśnie sprawdzam :-/ Podciśnienie jest na wszystkich weżykach. Przy regeneracji gruszke też mi wymieniali na nową. Nie słysze tego gwizdu turbo jak slyszałem do tej pory, no ale auto powyżej 3000 dopiero jakoś jedzie, do 2,5-3 tys jest zmulone, jak zapodam klime to już dziekuje bardzo. Jestzcze takie pytanie najświeższe...Czy jest możliwośc że...sztanga nie wraca?że zostanie wciagnieta i nie wroci do konca?Jesli tak to co może by wtedy??Bo jak kiwam to mam wrażenie że jest taki punkcik w ktorym sie blokuje i nie wraca. Wybaczcie za pisownie ale nie tylko Tolek mi wysiada...komp chyba też :shock:
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
kappa00
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 28 czerwca 2013, o 17:30
Lokalizacja: Jasło
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Postprzez e3dx » 29 czerwca 2016, o 18:15

Zakup kabel za parę dyszek i sam zrób logi ( poproś kolegę niech ogarnia start i stop) :)
e3dx
Forumowicz
 
Posty: 25
Dołączył(a): 9 sierpnia 2014, o 22:54
Lokalizacja: Rzeszów
Car: 1m
Engine: 1.9TDI

Re: [ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Postprzez kappa00 » 1 lipca 2016, o 16:42

No kiedyś bede musiał kupic kabel, ale puki co go niemam. Dziwne jest to że na nierozgrzanym silniku samochód jedzie dużo gorzej, gdy sie nagrzeje to już jest rożnica ale dopiero od 3000 obr. I co dziwne, nie łapie notlaufa. Lecz wczoraj był moment że turbo przestało działac wogole, i niepomagało zgaszenie i ponowne odpalenie samochodu. A co bym mógł podmienic od innego Seata z tym samym silnikiem i oznaczeniem jak mój, w celu sprawdzenia? Czy objawy mogą wskazywa na czujnik doładowania? Jeśli tak to gdzie on sie znajduje i czy można poprostu przepiac z innego samochodu? Wiem że to metoda prob i błedow ale od czegoś trzeba zacząc.
Wóda, dziwki, fest wypłata....Nie, dziękuję...mam Seata
kappa00
Forumowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 28 czerwca 2013, o 17:30
Lokalizacja: Jasło
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

[ALL] Typowe bolączki diesla - problem i rozwiązanie

Postprzez vwir » 1 lipca 2016, o 17:00

Metoda prób i błędów w tym silniku nie ma zbyt wiele sensu. Po to masz OBD2, żeby z niego korzystać. Kabel kupisz nawet w sklepie elektronicznym za jakieś 30-40PLN.
Czujnik doładowania masz w zależności od numeru nadwozia albo na rurze idącej z intercoolera do kolektora ssącego (starsze modele) albo na intercoolerze (nowsze modele).
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2694
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: Citroen DS5
Engine: 2.0HDI

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron