Gruszka podciśnienia od turbiny

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Postprzez Szczepan » 29 marca 2012, o 21:14

Witam.
Właśnie padł mi zawór turbiny w każdym razie powiedział mi o tym znajomy mechanik:
Obrazek
Czy wymiana tego zaworu jest bardzo skomplikowana czy dam rade ze szwagrem wymienić go na nowy :?: Czy lepiej udać się do szpecmajstra :?:
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Avatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
 
Posty: 228
Dołączył(a): 11 września 2011, o 12:35
Lokalizacja: Turek
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez szymekgd » 29 marca 2012, o 21:19

Szczepan, jezeli masz kanal to dasz rade, nie kupuj tylko tandety zrobionej przez male raczki...
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez Szczepan » 29 marca 2012, o 22:06

Powiem Ci tak że mam używany orginał od kuzyna ze sklepu w dobrym stanie bo nowy kosztuje ponad 200 zł.
Zwłaszcza że 2 tygodnie temu wywaliłem 500 zł za na prawe łożyska na alternatorze plus napinacz :-/
Ostatnio edytowano 1 kwietnia 2012, o 13:05 przez Szczepan, łącznie edytowano 1 raz
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Avatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
 
Posty: 228
Dołączył(a): 11 września 2011, o 12:35
Lokalizacja: Turek
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez kornat » 29 marca 2012, o 22:46

Da radę bez kanału, wyciągasz klips łączący sztangę z turbiną następnie odkręcasz te dwie nakrętki na klucz 10 (te które widać na foto). Teraz zsuń sztangę i wysuwaj na dół. Na koniec ściągnij wężyk. Nową regulujesz aby miała taką samą długość i montujesz. Uważaj na ten klipsik bo on lubi wyskoczyć przy ściąganiu abyś go nie zgubił. Jak coś jest to płytka osadcza w rozmiarze 1/4cala.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez lucassiuss » 30 marca 2012, o 15:15

dodam że najlepiej żeby dostać sie do tej gruszki bez wymontowania turbówki jest poprzez zdjęcie tego gumowego węża który idzie od egr a później to wiadomo zabawa w ginekologa ;d
[url=http://www.toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4955&start=0[IMG]lucassiuss Toledo 1.9TDI ASV[/url]
Avatar użytkownika
lucassiuss
Forumowicz
 
Posty: 475
Dołączył(a): 12 czerwca 2011, o 13:17
Lokalizacja: Smardzewice
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Szczepan » 30 marca 2012, o 21:00

Dzięki koledzy jutro będę atakował ten zawór i napisze jak poszło :roll:
Może nawet zrobię fotki i wrzucę na forum jak to wygląda.

[ Dodano: 2012-03-30, 21:56 ]
kornat napisał(a):Nową regulujesz aby miała taką samą długość i montujesz.


No właśnie zastanawia mnie ta regulacja jak ją ustawić żeby było dobrze.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Avatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
 
Posty: 228
Dołączył(a): 11 września 2011, o 12:35
Lokalizacja: Turek
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez lucassiuss » 30 marca 2012, o 22:30

a właśnie z ta regulacja róznie jest bo ja miałem ustawiona jak na starej i pierwsze logi nie wyszly za ciekawie po wydłużeniu sztangi i zrobieniu logów szymek pisał ze jest lepiej to róznie jest chyba
[url=http://www.toledoclubpolska.pl/viewtopic.php?t=4955&start=0[IMG]lucassiuss Toledo 1.9TDI ASV[/url]
Avatar użytkownika
lucassiuss
Forumowicz
 
Posty: 475
Dołączył(a): 12 czerwca 2011, o 13:17
Lokalizacja: Smardzewice
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez szymekgd » 30 marca 2012, o 23:02

Szczepan napisał(a):No właśnie zastanawia mnie ta regulacja jak ją ustawić żeby było dobrze.


Na "sucho" nie ustawisz, w warsztatach podlaczaja miernik cisnienia (manometr) i wg.niego ustawiaja podczas jazd testowych, nie wiem czym sie kieruja, instr. vaga mowi, ze dla odczytu przy 3000obr aktualne cisn.dolad. ma byc rowne zadanemu i wspolcz.wypeln.zaworu n75 ma wynosic ok.68%, oczywiscie log dynam. III/IV bieg.
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez kornat » 30 marca 2012, o 23:20

Powinno się tak ustawić jak na tym filmie http://www.youtube.com/watch?v=7v94DGI2h7I (od 7:20) ale mało kto posiada takie coś, dlatego pisałem aby ustawić według starej. Jak nie chula jak należy to logi i się poprawia ;)
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Szczepan » 31 marca 2012, o 05:43

A co do tych logów to mam kompa kabel i z 3 różne programy, rozumiem że samemu można je zrobić i wrzucić na forum co by fachowcy rzucili okiem.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Avatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
 
Posty: 228
Dołączył(a): 11 września 2011, o 12:35
Lokalizacja: Turek
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron