Okresowa wymiana elementów - Diesel

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
kornat
Forumowicz
Posty: 2452
Rejestracja: 13 lis 2009, 21:48
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Tarnobrzeg

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: kornat »

Myrcek, A słyszałeś że pierwsza wymiana miała być po 120tys a nie 90? Ten serwis powiedział Ci oprócz kilometrażu co i ile lat? Bo z tego co ja wiem to co 60-70tys. lub 5 lat.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: Sony »

Myrcek, zmieniaj co 60-70 tys. Przezorny zawsze ubezpieczony :idea: Lepiej wymienić niż mieć silnik do remontu w razie zerwania paska :/
Awatar użytkownika
Myrcek
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2010, 12:52

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: Myrcek »

ta pierwsza wymiana była robiona w niemczech, minęło od niej 60 tyś km i 3 lata, chyba podjade jeszcze raz do tego serwisu i powiem żeby sprawdzili mi stan tego paska jak lipny to do wymiany jak ok to bede smigał dalej...
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: DzieX »

Ciekawe jak się sprawdza stan paska rozrządu.. Na oko? :mrgreen:
Awatar użytkownika
Myrcek
Forumowicz
Posty: 64
Rejestracja: 17 lis 2010, 12:52

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: Myrcek »

Po prostu jak jest popękany, przetarty tzn do wymiany, przecież nawet książka serwisowa zaleca co 30 tys kontrole paska...
"I wtedy Bóg stworzył Toledo i uznał że było piękne"
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: DzieX »

Stary - chcesz to oszczędzaj na pasku. Twoja sprawa. Po mojemu nic nie zobaczysz przy kontroli do momentu aż tłoki spotkają się z zaworami.
Awatar użytkownika
damikr
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:19

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: damikr »

A ja mam takie pytanie... Na 99% procent padła mi przepływka i teraz nie wiem jaką kupić.Kodu na starej nie mam bo ona jakaś najtańsza( ja jej nie wymieniałem) bo autko ciągnie licho i wszyscy mi mówią że to to. Jaka przepływka będzie do mnie pasowała i jaka będzie najlepsza i relatywnie najtańsza.
Seat Toledo 1M 2000r. 1.9 TDI 110KM ASV.

Pozdro.
Awatar użytkownika
Wyplosz
Forumowicz
Posty: 868
Rejestracja: 11 cze 2010, 12:01
Auto: TOLEDO 1M
Model: AGZ
Skąd?: Krosno / Rzeszów / Stalowa Wola

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: Wyplosz »

najlepsza będzie boscha oryginał i masz pewność że Ci długo pochodzi numer z ETKI 038 906 461 C
- Miałeś kiedyś marzenia ??
- Tak miałem zostać kierowcą rajdowym
- I co ?
- I zostałem piratem drogowym :D
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: Sony »

damikr, ja zmieniałem przepływomierz na oryginalny Boscha. Zapłaciłem ok. 230zł
Awatar użytkownika
damikr
Forumowicz
Posty: 57
Rejestracja: 06 maja 2011, 11:19

Okresowa wymiana elementów - Diesel

Post autor: damikr »

Dziękuje wszystkim za pomoc lecz na szczęście okazała się nie potrzebna :)
Problemem mułowatego auta okazał się...stary i zapieprzony filtr powietrza :oops: :oops:
Ewidentnie pokazywał że zbyt mało powietrza dociera tam gdzie ma więc byłem pewny że przepływka gdy chciałem już ją wyciągnąć zobaczyłem filtr, który był czarny i w nim było ok. 1kg liści...po zmianie filtra auto odzyskało wigor i kosztowało mnie to aż 24zł ale wstyd pozostał, że wcześniej nie wymieniłem filtra bo sprzedawca mówił mi że był "nie dawno temu" wymieniany...nie wiem ile lat miał na myśli...
Pozdro.
ODPOWIEDZ