[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez Znany » 2 marca 2016, o 23:08

vwir - podejrzenie padło na samego kompa także dziś już wymontowany i jutro o 9 idzie wysyłka do Poznania celem dalszej diagnozy (powinien być tego samego dnia).
Jak będę znał więcej szczegółów to poinformuje (jakby ktoś miał analogiczne problemy).

EDIT 15.03:
Dobra, zostawię więc dla potomnych :)
Problemem okazał się komputer - co dziwne, według speca, nałożyły się 3 mapy spalania (skąd, tego nie wiadomo oO) a w mapach ani tjuningach (zapis umyślny ;) ) nigdy przeze mnie nie było nic modzone...
Znany
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 września 2015, o 12:30
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo II
Engine: 1.9 TDI AHF

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez martimer » 29 marca 2016, o 07:41

Dzięki Panowie! Usterka usunięta. Miałem wygięty pierwszy pin w map sensorze. Wystarczyło go delikatnie naprostować żeby się nie wyłamał i sprawa załatwiona. Mam tylko jeszcze jedną prośbę do kogoś z ETKĄ lub ETOSem: potrzebuje nr wtyczki do map sensora. Moja jest uszkodzona w takim stopniu że nie dziwię się iż mechanik wygiął nią pin w czujniku. Z obudowy praktycznie nic nie zostało. Chciałem zrobić zdjęcie ale telefon zostawiłem w domu.
Pozdro
martimer
Forumowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 27 stycznia 2011, o 16:01
Lokalizacja: Zalasewo
Car: 1M
Engine: 1,9 TDI AHF

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez Szymek08 » 30 marca 2016, o 08:25

A mi Ostatnio Tolek nie chciał odpalić - znaczy odpalał i gasł po ok 1s. Próbowałem tak z 10 razy i ciągle to samo - myślę imo. Jednak coś mnie tkneło i odpiąłem wężyk idący od zaworu N239 do gaszaka. Tolek odpalił od strzała. Zaślepiłęm wężyk i jazda do roboty. Wieczorem na próbę podpinam zaworek i wszystko działa - musiał się przywiesić. Miałem kiedyś problemy z mocą i winny okazał się właśnie zawór N239 - był uszkodzony mechanicznie. Elektryk mi go wymieniał i było ok ale auto przy v-max (teraz ok195km/h wcześniej 205km/h leciał bez problemu) przy pełnym wciśnięciu pedału gazu czuć jak odejmuje i dodaje gazu. Coś mnie tkneło i sprawdziłem numery na zaworach i powinno być 1J0 906 283C i taki był założony orginalnie. Ale na tym co założył mi elektryk są numery 1K0 906 283C - czy mógł założyć taki zawór? czy to może być przyczyną tych problemów?
Szymek08
Forumowicz
 
Posty: 1681
Dołączył(a): 22 sierpnia 2009, o 17:18
Lokalizacja: Piła
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF+

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez vwir » 30 marca 2016, o 09:45

Nie. Czyściłeś EGR? Ja bym podejrzewał, że zawiesza się klapka gaszaka.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2735
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: Citroen DS5
Engine: 2.0HDI

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez klynna » 30 marca 2016, o 09:56

A jeżeli czyścił to co w związku z tym ? (mógł uszkodzić?)
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: [1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez DzieX » 30 marca 2016, o 10:25

klynna napisał(a):A jeżeli czyścił to co w związku z tym ? (mógł uszkodzić?)


Ehh. Pytanie jest z sugestią.. Czy czyścił, bo jak nie to może trzeba..
Obrazek
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez Szymek08 » 30 marca 2016, o 12:24

EGR czyściłem z 60000km temu. Po czyszczeniu pięknie go zaślepiłem odpowiednim materiałem. A więc trzeba zmieniać ten zawór n239 czy nie? czy to on może byc przyczyną tych problemów?
Szymek08
Forumowicz
 
Posty: 1681
Dołączył(a): 22 sierpnia 2009, o 17:18
Lokalizacja: Piła
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF+

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez vwir » 30 marca 2016, o 13:02

Jeśli się powtórzy że nie będzie chciał odpalić to podnieś maskę i sprawdź, czy klapa gasząca się nie zawiesiła.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2735
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: Citroen DS5
Engine: 2.0HDI

Re: [1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez Szczepan » 9 kwietnia 2016, o 20:57

Witam.
Panowie pytanie z innej beczki wymieniłem dzisiaj filtr paliwa na oryginalny ten z zaworkiem zwrotnym takim czarnym wtykanym we filtr bo wcześniej mechanik założył mi bodajże od golfa 3 i moje pytanie:
na tym zaworku jest strzałka i w którym kierunku ma być w stronę filtra czy w stronę silnika?
Pozdrawiam.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Avatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
 
Posty: 228
Dołączył(a): 11 września 2011, o 12:35
Lokalizacja: Turek
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez klynna » 9 kwietnia 2016, o 21:35

W kierunku silnika.
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron