[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez Roxon40 » 23 lutego 2016, o 02:38

Cóż. Zacząłbym od wymieniena świecy której nie możesz odkręcić. Jeśli nie dasz rady jedź do mechanika i niech on się martwi o jej wymianę. Wymieniłeś 3 a może być tak, że ta co jej nie wymieniłeś będzie uszkodzona i problemy z odpalaniem nadal pozostaną.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4054
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez martimer » 23 lutego 2016, o 03:34

I tu jest problem. Mechanika nie mam pod ręką tylko jakies 3 km od domu. Nie mam jak scholować auta. Ogólnie jedno wielkie g...o. Mam już dość tego auta powoli.
martimer
Forumowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 27 stycznia 2011, o 16:01
Lokalizacja: Zalasewo
Car: 1M
Engine: 1,9 TDI AHF

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez DzieX » 23 lutego 2016, o 10:48

Roxon40 napisał(a): Zacząłbym od wymieniena świecy której nie możesz odkręcić.

A ja nie. Z powodzeniem przy tych temperaturach powinien odpalić na trzech świecach.

martimer napisał(a):coraz częściej nad sprzedaniem auta niż ciągłym ładowaniu w niego. Może ma ie jeszcze jakieś pomysły?

Zależy o jakie pomysły pytasz, bo zawsze go możesz skasować :P
Obrazek
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2088
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez Sony » 23 lutego 2016, o 20:05

martimer napisał(a):Vaga ogarnę jutro bo mam lapka na 64 bitach a tu Vag nie pojdzie

http://chomikuj.pl/Sony87/Grupa+VAG - pod tym linkiem znajdziesz program VCDS Lite 1.2
Pod Win64 działczy. Wyłącz tylko antywira na czas instalacji.

Skoro bezpieczniki sprawdziłeś i bankowo są sprawne to pytanie czy zerknąłeś na przekaźnik 109 ? Jak jest padnięty to auta nie odpalisz ;)
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6656
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez martimer » 26 lutego 2016, o 20:59

Ogarnąłem kompa od kumpla i poszedłem sprawdzić błędy. I tak:

2 Faults Found:
17569 - Manifold Temp Sensor (G72): Open or Short to Plus
P1161 - 35-00 - -
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -

oraz

01314 - Engine Control Module
49-10 - No Communications - Intermittent

Pierwsze dwa związane z G72. Pewnie nie dopięty albo w ogóle odpięty. Lub też uszkodzony. Trzeci to błąd w komunikacji z tym czujnikiem. Nie sprawdziłem czujnika bo jest już ciemno, poza tym chciałem sprawdzić czy odpali po nagrzaniu świec trzy razy i... zagadał bez problemu. Nie wiem na ile to przez trzykrotne grzanie świec czy sam z siebie ale zadzwoniłem po starszego syna, dostał kompa na kolana i w drogę. Zrobiliśmy logi dynamiczne grup 001, 003, 008, 010 i 011 oraz statyczne 001 i 004. Wrzucę później, teraz czas dla dzieci...
martimer
Forumowicz
 
Posty: 62
Dołączył(a): 27 stycznia 2011, o 16:01
Lokalizacja: Zalasewo
Car: 1M
Engine: 1,9 TDI AHF

Re: [1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez vwir » 1 marca 2016, o 09:30

martimer napisał(a):Próbowałem nawet autostartem ale gdy tylko silnik łapał od razu gasł. Tak jakby coś go tłumiło, dusiło. Przy każdej próbie odpalenia strasznie trzęsie silnikiem.

No przecież to typowy objaw zawieszającej się klapy gaszącej. Gdy nie chciał odpalić to próbowałeś poruszać gruszką od klapy gaszącej, czy nie jest zawieszona?
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2749
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: Citroen DS5
Engine: 2.0HDI

[1M] Nie pali, kopci

Postprzez Znany » 1 marca 2016, o 22:48

Hej,

Mam nadzieję że nie zostanę zrugany ale sprawa jest dość "gardłowa" :oops:
W moim Toledo II 1.9 TDI AHF - występuje dość nie ciekawy problem.

Mianowicie:
1. Autko parę dni jeździ OK
2. Po około 3 dniach zaczyna delikatnie falować 900-1000obr
3. Nagle obroty wariują i po odpaleniu skacze do ponad 1,5k obr co skutkuje dodatkowo czarnym dymem
4. W końcu autko w ogóle nie odpala.
Po jakimś czasie uda się je odpalić ale albo jest początek historii albo od razu zaczynamy od pkt 3 :-(

W ten weekend została wymieniona pompa wtrysków (oczywiście na używaną) gdyż błędy w kompie wskazywały na problemy z nią + wymieniono całkowicie rozrząd wraz z pompą wody (i tak było do zrobienia) - oczywiście po wymianie zostały zrobione testy VAGiem i przejażdżkowe = wszystko w porządku więc w sobotę odebrałem autko od mechanika.

Dziś temat powrócił i nowy zestaw błędów: :572:
17762 Czujnik pozycji regulatora ilości paliwa > przewody, pompa paliwa
17971 nastawnik ilości paliwa - niska wartość odcięcia > regulator
17571 Czujnik temperatury paliwa - zwarcie do plusa, otwarty obwód

Podejrzenie jest na jakiś pin / kabel / wtyczkę pomiędzy kompem a pompą paliwa - i tu pytanie do Szanownej Świty z owego forum - czy może ktokolwiek z Was spotkał się z tematem podobnym i mógłby spróbować naprowadzić gdzie szukać problemu?

Napomknę że autko jest mi na czwartek niezbędne z racji konieczności poobjeżdżania rodziny i rozdania zaproszeń na ślub - bez niego nie będzie to zbyt możliwe :567:
Z tego co zerknąłem na internetach to dobrze jest się zainteresować:
1. Wtyczką pompy paliwa
2. Nastawnikiem
Aczkolwiek to tylko takie gdybanie na podstawie prostego tłumaczenia z ENG na PL.

Prosiłbym o pomoc - może ktoś będzie w stanie coś podrzucić :)
Znany
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 września 2015, o 12:30
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo II
Engine: 1.9 TDI AHF

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez vwir » 1 marca 2016, o 23:55

Nastawnik też wymieniony, czy został ze starej pompy? Nowa pompa na 100% sprawna?
Ja bym jeszcze obejrzał wtyczkę przy komputerze.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2749
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: Citroen DS5
Engine: 2.0HDI

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez Znany » 2 marca 2016, o 00:04

vwir, dzięki za zainteresowanie się tematem.
Pompa podobnież 100% sprawna (30dni gwarancji jak coś) - jeśli nastawnika nie było z nową (nie znam się na tyle) - to pewnie został przerzucony z mojej starej.
Możesz proszę coś więcej powiedzieć o wtyczce przy komputerze? Gdzie jest, jak ją znaleźć? :)
Znany
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 września 2015, o 12:30
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo II
Engine: 1.9 TDI AHF

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Postprzez vwir » 2 marca 2016, o 08:19

Może nastawnik leży i kwiczy. Komputer masz w podszybiu. Musisz zdemontować wycieraczki i plastiki podszybia.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2749
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: Citroen DS5
Engine: 2.0HDI

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron