Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Szczepan
Forumowicz
Posty: 233
Rejestracja: 11 wrz 2011, 12:35
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Turek

Re: [1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Szczepan »

Dzięki za odpowiedz. To dobrze założyłem nie miałem gdzie zerknąć komuś pod maskę.
''Nie jeździj szybciej niż twój anioł stróż potrafi latać.''
Kimtom
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 08 maja 2016, 10:14
Auto: Toledo 1L
Model: 1.9 TDI AFN
Skąd?: Sosnowiec

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Kimtom »

Cześć wszystkim!
Pierw o autku (mimo że wszystko jest w profilu): Toledo 1L rocznik 1998 z silnikiem 1.9 TDI (AFN 110KM).
Kupiłem auto kilka miesięcy temu. Wymieniłem rozrząd z pompą wody. Olej silnikowy, filtr oleju, powietrza oraz paliwa.
Pojawił się problem: auto długo odpala. Problem się pojawił nagle. Na filtrze paliwa (MANN) przejechałem około 2 tys. i wcześniej wszystko było w porządku. W piątek rano się pojawił ten problem. Nagle, przed tym żadnych objaw nie było.
Problem polega na tym że auto odpala długo. Rozrusznik kręci bardzo dobrze, ale 0 reakcji po stronie silnika. Dopiero po 7-8 sekundach łapie i jak już odpali to chodzi dobrze. Chociaż ostatnio mi się wydaje że przez jakiś czas silnik jakoś inaczej brzmi (ale nie tak jakby złapał powietrze zamiast ropy) jeszcze przez jakiś czas po odpaleniu. Chodzi równo, ale trochę inaczej brzmi.
Długo nie będę opowiadał. Nagrałem filmik. Na filmiku odpalam auto po raz pierwszy za około 20 godzin. Temperatura powietrza 16 stopni:
https://drive.google.com/file/d/0B9YCaJqfIqlLQ2NOSWZwVHlaclk/view?usp=sharing

Co to może być? Myślałem że świece żarowe. I zrobiłem krótki test. Pojechałem sobie (auto się nagrzało do odpowiedniej temperatury), zgasiłem silnik, poczekałem 2 minuty, odpaliłem - poszedł od strzała. Pojechałem znowu (temperatura była normalna), przyjechałem, zgasiłem. Auto stało przez około 2 godziny (temperatura powietrza 13 stopni) i po 2 godzinach już było prawie tak samo jak po tych 20 godzinach co nagrałem filmik. Gdzieś łapie powietrze i ropa ucieka? Mogło by tak być, ale jak słychać na filmiku jak już odpali to chodzi równo, bez chwilowych drgnięć. Nie jestem jeszcze znawcą tego silnika, więc proszę Waszej pomocy.

Dodane w poniedziałek rano:
Filtr wymieniałem 2 miesiąca temu, czemu by nagle zaczął puszczać? Ciężko obczaić skąd to może uciekać :D Nie bardzo mi się podoba, że pompa jest jakaś delikatnie spocona (przynajmniej tak wygląda - jest nieco jakby wilgotna).
A tak silnik odpalił rano (temp powietrza 11 stopni). Zauważyłem że świece żarowe gasną jakoś zbyt szybko: https://drive.google.com/open?id=0B9YCaJqfIqlLRVhGd2l6aFU2T1k

Z góry dziękuję za odpowiedzi.
Ostatnio zmieniony 09 maja 2016, 12:54 przez Kimtom, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

Na świece żarowe nawet nie patrz, bo one przy obecnych temperaturach w ogóle nie są załączane. Masz przezroczyste przewody paliwowe? Żeby zerknąć na nie po dłuższym postoju, czy się w nich nie pojawia powietrze.
Sprawdzałeś kąt wtrysku?
Kimtom
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 08 maja 2016, 10:14
Auto: Toledo 1L
Model: 1.9 TDI AFN
Skąd?: Sosnowiec

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Kimtom »

Kąt wtrysku nie sprawdzałem, dopiero teraz wziąłem kabel od kolegi zobaczę co się dzieję. Ogólnie jeszcze nie bardzo się znam na tym VAG COM. Już się orientuje gdzie i co się patrzy, ale nie wiem jakie mają być wartości na przykład. W każdym razie podepnę komputer dzisiaj to auta.
Właśnie przewody paliwowe.. Może kiedyś były przezroczyste, teraz są czarne. A może od zawsze były czarne. Nie wiem przypadek czy nie, ale wydaje mi się że jakoś więcej palić auto zaczęło.
Ja wgl mam jakieś grube rozjazdy. Jak liczę ile pali to średnio mi wychodzi około 6 litrów na 100 km, wtedy jak komputer pokładowy (pozycja 2) przy takich samych danych przejazdu pokazuje 4,7 albo 5. Tankuje na orlenie.
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: vwir »

To sprawdź kąt wtrysku i wrzuć nawet tymczasowo jakieś przezroczyste przewody (nawet przedłuż istniejące, tak dosłownie na 1 dzień) żeby sprawdzić, czy z paliwem wszystko ok. No i ja bym wymienił podgrzewacz na filtrze. Koszt groszowy a jedna niewiadoma wyeliminowana.
Kimtom
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 08 maja 2016, 10:14
Auto: Toledo 1L
Model: 1.9 TDI AFN
Skąd?: Sosnowiec

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Kimtom »

Tak zrobię.
A gdzie można poczytać o kątach? Tzn jaki to będzie kanał w VAG COMie oraz jakie mają być wartości.
Jak poprawnie zapisać log, aby później inni mogli go przeczytać. Które kolumny wybierać?
Awatar użytkownika
damian1314
Forumowicz
Posty: 12
Rejestracja: 25 maja 2015, 11:35
Auto: Toledo 1L
Model: AFN
Skąd?: Kielce

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: damian1314 »

Basic settings>grupa 000> 2 pozycja
Wartosc idealna to 51 ale jak bedzie 48-53 to bedzie OK
Kimtom
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 08 maja 2016, 10:14
Auto: Toledo 1L
Model: 1.9 TDI AFN
Skąd?: Sosnowiec

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: Kimtom »

Wymieniłem podgrzewacz w filtrze i problem się rozwiązał :)
Dziwnie że on się zepsuł po kilku miesiącach pracy :D
WojcioLRA
Forumowicz
Posty: 50
Rejestracja: 20 sie 2016, 20:15
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Radzyń Podl.

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: WojcioLRA »

Witam. Mam problem, nie udało mi się znaleźć na forum więc go przedstawię. Silnik ASV , 2003r. Słabo pali na zimnym silniku. Po nocnym postoju lub po wyjściu z pracy np. Gdy odpalam słychać nierówną pracę silnika przez moment aż się wkręci do 1000rpm. Z tyłu przez chwilę puszcza niebieski dym (tak do 10sek.). Czasami potrafi zatrzęść. Jak już ma 900-1000rpm chodzi normalnie. Podmieniony aku, wymienione świece żarowe, nowy czujnik temp. wody wsadzony - nic nie pomaga. Ręce opadają. Jakieś sugestie??? Auto na ciepłym albo po zgaszeniu pali na dotyk.
Awatar użytkownika
tomason2
Forumowicz
Posty: 102
Rejestracja: 24 lip 2010, 20:57
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV+
Skąd?: Dobczyce

[1L / 1M] Problemy przy odpalaniu / Nie odpala

Post autor: tomason2 »

Kąt wtrysku sprawdzany vagiem ?
Same wtryski w jakim stanie ? Ja mam podobny problem i sprawdziłem wtryski i 3 z 4 nie są już pierwszej młodości. Powoli szykuje sie na wymianę.
Niebieski dym to nie spalony olej (np z turbiny)
Tomek

ASV - 150KM - 328Nm :-)
ODPOWIEDZ