Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
strazak
Forumowicz
Posty: 138
Rejestracja: 21 gru 2008, 18:56
Auto: 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Zgorzelec

Re: Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: strazak »

klynna pisze:Myślę, że w odpowiednim temacie zadam pytania :)
1. Jak wygląda podgrzewacz paliwa i gdzie dokładnie go znajdę w ASV? (czy jest on tylko dla PD ?)
2. Czy jesteście w stanie odradzić, któreś zaworki zwrotne na przewód z paliwem ? Ceny są różne na allegro, od 6zł do kilkudziesięciu. Dla mnie zaworek zwrotny to zaworek zwrotny...dla pewności wolę się zapytać

Pozdro.


odp.1 na filtrze paliwa-przepływowy podgrzewacz paliwa,

odp.2 no ja odradzam, jak masz wszystko szczelne, to zaworek nie jest potrzebne ;-)
STRAŻAK Z POWOŁANIA!!! FOTOGRAFIA Z PASJII !!!
Awatar użytkownika
klynna
Forumowicz
Posty: 322
Rejestracja: 25 lut 2015, 23:06
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Sopot

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: klynna »

Jest wszystko szczelne ale po zgaszeniu silnika paliwo cofa się przezroczystym wężem, zaworkiem bym wyeliminował ten problem zgadza się ?

EDIT:
Panowie mam następujące pytanie: czy jest jakiś czujnik/przekaźnik, który steruje grzaniem świec w aucie ? Gdzie się on znajduje, w jaki sposób go zdiagnozować ?

EDIT 2:
Podpowiecie jak sprawdzić temat grzania świec ??
Czy da radę wykonać może jakiś test vagiem ??

Dobra, sprawdziłem grzanie świec i jest problem, nie mogę go wogólę ustawić. Ciągle jest wartość 0 niezależnie jaką wprowadzę liczbę. Gdy patrzyłem grupy, to właśnie bodajże w 12 (jak w adaptation 12 ustawia sie czas grzania świec) to w tej grupie pod kolumną była notka, któą zrozumiałem tak, że jeżeli wszystkie bity są ustawione na 1 to grzanie świec jest off, jest wyłączone.

Tylko nie mam zielonego pojęcia jak mogłem to wyłączyć, ewentualnie coś się zepsuło. Już kiedyś wydlużałem czas grzania świec.

Podpowiecie W KOŃCU coś ? :)
Awatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
Posty: 263
Rejestracja: 28 mar 2011, 21:25
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 tdi AHF
Skąd?: Nowa Sól

Re: Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: piotrek148 »

Panowie, nie podoba mi się jak przy obecnej pogodzie odpala mój Seat. Otóż, w chwili rozruchu rozrusznik zaczyna kręcić, na pół sekundy ma moment zawahania i zwalnia, po czym znowu ożywa i normalnie kręci.
Dzieje się tak tylko przy pierwszym rozruchu, po nocy. Po zgaszeniu silnika, ponowny rozruch jest już normalny.
Świece kilka dni temu wymieniłem na nowe. Filtr paliwa ma ok rok. Rozrusznik ??
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Źle pali poniżej 10 stopni

Post autor: vwir »

Szczotkotrzymacz rozrusznika. Ewentualnie wytarte tulejki, ale to się rzadziej zdarza.
ODPOWIEDZ