Źle pali poniżej 10 stopni

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, koti

Postprzez Sony » 10 grudnia 2013, o 21:50

futrosky, wydłużenie czasu grzania świec Ci nie zaszkodzi. Jak nic się nie poprawi to najwyżej przywrócisz domyślne wartości ;]

Biały/siwy dymek może być z wielu powodów. Diesel przy odpaleniu jak jest zimno może przykopcić i to wg mnie jest normalne. Podobnie jak fakt, że silnikiem troszkę potelepie. W końcu to nie silnik benzynowy 1.4 ...
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6796
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

Postprzez vwir » 10 grudnia 2013, o 22:17

Telepanie przez 5 sekund nie jest normalne. Wykręcałeś świece i sprawdzałeś czy grzeją same końcówki świec?
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2825
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez Sony » 11 grudnia 2013, o 02:42

Telepanie przez 5 sekund nie jest normalne.
Owszem, ale przez chwilkę może zatelepać przy odpalaniu :) Niech kolega najlepiej tak jak piszesz wykręci świece i je sprawdzi, ew. może wydłużyć czas grzania świec.
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6796
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

Postprzez migacz1981 » 11 grudnia 2013, o 10:16

futrosky, TDI to nie Ł200 albo STAR ,żeby się kąt co chwile sam przestawiał sprawdź te świece,bo na moje oko tu jest problem i pewnie,któraś nie działa jak potrzeba a biały dym jest z niedopalonego paliwa na tym cylindrze gdzie kulawo działa świeca i przez to też telepie motorem po odpaleniu.Poza tym jakbyś miał kąt wtrysku skopany to problem miałbyś co rano niezależnie od temperatury zewnętrznej
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Avatar użytkownika
migacz1981
Sponsor
 
Posty: 939
Dołączył(a): 10 października 2010, o 18:22
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez szymekgd » 12 grudnia 2013, o 10:16

Świece mogą być też sprawne, ale niewłaściwie dobrane - o niższym prądzie i stąd nie zyskują temperatury roboczej. Pamiętam, że jak szukałem dla siebie to były o prądach od ok. 8 do 15A, kumpel w bmw zamiast 17A wsadził 5A i przy lekkim minusie silnik bardzo długo odpala - zapewne nie tylko z tego powodu ;)
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez marcin80 » 29 stycznia 2014, o 23:03

Witam
Na forum jestem nowym użytkownikiem i sprowadza mnie problem wyglądający identycznie jak kolegi który założył temat. Auto to Toledo II, 1.9 110KM ASV, samochód w temp ok -5 i w dół odpala stopniowo wskakując na obr, a jak już odpali to zatelepie z 2-3sek, czas kręcenia rozrusznikem ok 5sek w obecnej temp -12st. Co zrobiłem:
-naładowałem aku
-wyjąłem świece i każda się nagrzewa
-wymieniłem elektromagnes, tulejki i szczotkotrzymacz
-wyjąłem wtryski i oddałem na spr rozpylenia, ciś I otwarcia maja na ok 205-207bar i ładnie pylą
-temp czujnika w vag zbliżona do otoczenia
-kąt wtrysku ok 63-65

Już zostaje chyba tylko kompresja ale wierzyć mi się nie chce żeby znać o sobie dawała tylko w tak ujemnych temp, w okolicy zera i powyżej pali na tyk, nie kopci, jest dynamiczny, może podrzucicie jakiś pomysł co jeszcze mógłbym spr?
marcin80
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 stycznia 2014, o 22:51
Lokalizacja: Żuromin
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 30 stycznia 2014, o 08:39

Napięcie do świec dochodzi? No i przywitaj się w odpowiednim dziale ;)
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2825
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez marcin80 » 30 stycznia 2014, o 09:25

Dochodzi gdyż świece wykręciłem założyłem kapturki i wszystkie 4 położyłem na rurkach od wtryskiwaczy także widziałem jak wszystkie zagrzały się równo, ale nie całe, połowa od czubka .
marcin80
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 stycznia 2014, o 22:51
Lokalizacja: Żuromin
Car:
Engine:

Postprzez vwir » 30 stycznia 2014, o 09:51

Spróbuj odpiąć wtyczkę z czujnika temperatury i wtedy odpal. Wiem, że sprawdzałeś vagiem, ale lepiej byłoby na 100% wyeliminować taką pierdołę jak złe wskazania czujnika.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2825
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez marcin80 » 30 stycznia 2014, o 10:15

Nie da rady, w poprzednią zimę przy nim gmerałem i jak wtyczką ruszę to zaczyna płyn chłodniczy lecieć, chyba ten oring już słaby jest, długość grzania świec jest różna i zmienia się wraz z temp otoczenia więc chyba ok. To dziwne odpalanie jest od początku jak go mam, kupiłem go w lato, zmieniłem rozrząd, nadeszła zima i problem się pojawił. A może rozrząd na zegar ustawić jeszcze raz, może vag kłamać z kątem wtrysku? I drugie pytanie czy jest w nim jakiś czujnik położenia wału czy coś, bo nieraz stoi na dworze np 2 dni temu od 9 do 15 i świece zagrzały i odpalił od kopa, czasem mu się tak zdarzy
marcin80
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 29 stycznia 2014, o 22:51
Lokalizacja: Żuromin
Car:
Engine:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron