[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez klynna » 29 listopada 2015, o 16:55

Może trzeba wziąć pod uwagę możliwość, że auto pod butem twojego ojca przejechało nie 50 a 500km i to pod bardzo bardzo ciężkim laczkiem :)

Wiesz, trochę jak w tej reklamie:
https://www.youtube.com/watch?v=qHT-HujXavI :mrgreen:
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez Kaiser » 29 listopada 2015, o 17:59

No nie, nie ma takiej opcji. Dokładnie wiem ile było przejechane przed wyjazdem :P

EDIT 17.12:
Minęło trochę czasu od tego problemu, z którym chyba się uporałem. Mój mechanik zasugerował mi żebym się za bardzo tym nie przejmował, ale profilaktycznie żebym wymienił korek wlewu oleju. Tak też zrobiłem. Wymieniłem też olej. Dziwna sprawa bo problem się już nie powtórzył. Sucho zarówno w okolicach korka jak i odmy.
Avatar użytkownika
Kaiser
Forumowicz
 
Posty: 134
Dołączył(a): 28 lipca 2014, o 11:38
Lokalizacja: Okolice Brzeska/ NS
Car: 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez tom-elektro » 25 lutego 2016, o 16:13

Panowie,

mam ponownie problemy z przeładowaniem turbiny, dwa razy turbo było rozbierane i za każdym razem była identyczna historia -brudne, zacinające się łopatki zmiennej geometrii. Na znanym wszystkim portalu aukcyjnym są sprzedawane nowe zestawy zmiennej geometrii do turbin Garreta, miał ktoś styczność z tymi zestawami ? Pytanie drugie czy po założeniu nowej geometrii do starego turbo wymagane jest wyważenie turbiny ?
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
Avatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 16 października 2009, o 12:09
Lokalizacja: Koszalin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez Roxon40 » 25 lutego 2016, o 16:34

Nie wiem jak z zestawamia, ale podejrzewam że po wymianie turbo będziesz musiał wyważać.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4139
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

[1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez Bartek26 » 25 lutego 2016, o 17:29

po wymianie samej geometri nic nie trzeba wyważać , wyważa się wirnik wraz z kołem kompresji i wirnikiem strony gorącej , a geometria działa niezależnie.
Skill.... You can't buy it ....
Avatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
 
Posty: 588
Dołączył(a): 22 grudnia 2013, o 22:27
Lokalizacja: Żary
Car: Octavia RS
Engine: 1.8 20VT

[1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez klynna » 25 lutego 2016, o 18:56

Możesz podać link do zakupy o którym piszesz ?
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: [1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez tom-elektro » 26 lutego 2016, o 14:19

klynna napisał(a):Możesz podać link do zakupy o którym piszesz ?

http://allegro.pl/zmienna-geometria-vw- ... 28360.html
o tym zestawie pisałem, nie wiem czy do mojego turbo pasuje ten konkretny zestaw, najpierw muszę sprawdzić jaki mam model Garretta w aucie :-)
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
Avatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 16 października 2009, o 12:09
Lokalizacja: Koszalin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: [1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez tom-elektro » 26 lutego 2016, o 14:26

Bartek26 napisał(a):po wymianie samej geometri nic nie trzeba wyważać , wyważa się wirnik wraz z kołem kompresji i wirnikiem strony gorącej , a geometria działa niezależnie.

Dzięki za odpowiedź Bartek26 tak właśnie mi się wydawało w związku z tym że sama geometria jest nieruchoma, pracują w niej tylko łopatki.
Jest: Peugeot 407 SW : 2.2 Pb : 2006 : 164KM
Było: Toledo II 1.9 TDI : 2001 : ASV : 110KM
Avatar użytkownika
tom-elektro
Forumowicz
 
Posty: 43
Dołączył(a): 16 października 2009, o 12:09
Lokalizacja: Koszalin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez klynna » 26 lutego 2016, o 14:31

Na allegro widziałem regenerowane turbiny za 600zł bodajże. Warunkiem jest oddanie swojej starej turbiny. Może taka opcja wyda ci się rozsądna.
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez DzieX » 28 lutego 2016, o 17:03

Regenerowana turbina z allegro to proszenie się o kłopoty.
Seat Toledo 2.3 V5
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2130
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron