[1M] Czy to koniec turbo ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1M] Czy to koniec turbo ?

Postprzez fecko » 22 czerwca 2010, o 19:38

Witam,
Dzisiaj po wielu dniach spedzonych na tym forum postanowilem wymienic olej. Nie wiem jaki byl wczesniej ale wiekszosc zalecala syntetyk. Zalalem Mobil 1 5W50 i ruszylem do domu. Po przejechaniu 15 km wydalo mi sie ze slychac turbine (wczesniej slyszalem ja tylko przy otwartym oknie), ale generalnie nic niepokojacego poza tym nie stwierdzilem. Po poludniu jadac do kumpla utwierdzilem sie w przekonaniu, ze faktycznie turbina swiszczy glosniej niz przedtem. Jadac wrzucilem na 3 i do spodu, tak do 4 tys i hamulec przed swiatlami. Po dynamicznym ruszeniu z 1 wpinam 2 i.... lipa. Stracil moc. Uruchomilem ponownie samochod i problem jakby zniknal - turbina laduje ale nie jest to to samo co przedtem. Podlaczylem VAGa i wyszlo "17965 P1557 462D Ciśnienie turbosprężarki (TC) - przekroczona granica > podłączenie węża". I teraz moje pytania:
- czy moze to byc skutkiem zmiany oleju (jak juz wspominalem nie wiem jaki byl wczesniej)?
- czy w zwiazku z tym powinienem zalac go polsyntetykiem?
- czy moze jednak wymiana oleju nie ma z tym nic wspolnego, tylko to wina tej przygazowki?
- czy to oznacza koniec turbiny?
- czy warto go pocisnac troche do 3,5 tys obrotow, zeby sie kierownice przedmuchaly?

Dodam, ze ok 3 tys km wczesniej sprawdzalem sztange i chodzila bez oporow do samego konca, natowmiast teraz wyczuwam jej opor i do konca juz nie "wchodzi".
Jezdze teraz po miescie i nie generalnie nie przekraczam 3,5 tys obrotow i do tej pory wszytko bylo w jak najlepszym porzadku.

Prosze o pomoc.
Ostatnio edytowano 15 stycznia 2012, o 00:49 przez fecko, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
fecko
Forumowicz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3 maja 2010, o 19:37
Lokalizacja: Warszawa
Car: ...
Engine: ...

Postprzez Martinez » 22 czerwca 2010, o 19:45

fecko napisał(a):Stracil moc. Uruchomilem ponownie samochod i problem jakby zniknal - turbina laduje


A kiedy wymieniałeś filtr powietrza?
Bóg stworzył Seata bo wie co to jest prawdziwe piękno... :)

viewtopic.php?t=1212
Avatar użytkownika
Martinez
Forumowicz
 
Posty: 539
Dołączył(a): 28 kwietnia 2009, o 11:31
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Car:
Engine:

Postprzez fecko » 22 czerwca 2010, o 19:52

Filtr powietrza wimienilem tydzien temu. Teraz wjechalem na kanal i widze olej na rurze ktora idzie od turbiny do intercoolera, a dokladnie w miejscu gdzie ta gumowa laczy sie z plastikowa przy prawym kole.
Avatar użytkownika
fecko
Forumowicz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3 maja 2010, o 19:37
Lokalizacja: Warszawa
Car: ...
Engine: ...

Postprzez Martinez » 22 czerwca 2010, o 19:55

no to nie pomogę, ja miałem podobny objaw tzn but do 4 tyś i turbina łapała zawiechę. Już chciałem jechać do gościa na czyszczenie kierownic, ale wcześniej wymieniłem olej i filtry. Po wymianie filtru powietrza problem znikł turbo już od kwietnia nie złapało zawiechy (a wspomne że filterek był tak zasyfiony że szok)
Bóg stworzył Seata bo wie co to jest prawdziwe piękno... :)

viewtopic.php?t=1212
Avatar użytkownika
Martinez
Forumowicz
 
Posty: 539
Dołączył(a): 28 kwietnia 2009, o 11:31
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Car:
Engine:

Postprzez Kitaj » 22 czerwca 2010, o 19:58

Mozliwe ze stało to co sie dzieje gdy mamy gorszy olej a zalejemy lepszy... Jak miałes zalany pół-syntetyk a zalałes syntetyk to silnik zostaje "przemyty" z sadzy różnych osadów itd itp i poprostu zaczął przepuszczać olej...
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez fecko » 22 czerwca 2010, o 20:00

To w takim razie powinienem zlac ten syntetyk i zalac go polsyntetykiem??
Avatar użytkownika
fecko
Forumowicz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3 maja 2010, o 19:37
Lokalizacja: Warszawa
Car: ...
Engine: ...

Postprzez Kitaj » 22 czerwca 2010, o 20:05

Teraz to juz raczej "po ptokach"...
Jeszcze zalezy ile jezdziles na tym syntetyku ale jak sam zauwazyles olej juz leci tak ze sam nie wiem. ale wydaje mi sie ze teraz zmiana oleju juz nic nie da
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez fecko » 22 czerwca 2010, o 20:23

przejechalem na tym oleju jakies 40 km, a co do wycieku oleju z intercoolera to nie wiem czy nie bylo go wczesniej, natomiast kiedys gdy pekla mi plastikowa rura za intercoolerem (ta obok osolny paska rozrzadu) do w srodku byl olej.
Avatar użytkownika
fecko
Forumowicz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 3 maja 2010, o 19:37
Lokalizacja: Warszawa
Car: ...
Engine: ...

Postprzez barf » 22 czerwca 2010, o 20:43

Sprawdź zawór N75 jak będzie uszkodzony to wyłącza turbo po przekroczeniu 3tys obr, ja miałem taki objaw że na zimnym silniku łapał błąd i turbo nie cięgło wystarczyło wyłączyć silnik zapalić nie przesadzać z obrotami tak do 2,5 aż złapie 90stopni i wtedy już było bez problemu ale oddałem turbinę do czyszczenia bo na bank sie zapiekały kierownice poobserwuj spróbuj rozjeździć.
barf
Forumowicz
 
Posty: 38
Dołączył(a): 6 lutego 2010, o 13:23
Lokalizacja: Kraków
Car:
Engine:

Postprzez peter174 » 22 czerwca 2010, o 21:02

ten bład to zapieczone kierownice .... do czyszczenia
[center][you] jeżeli szukasz jakiejś instrukcji o swoim Seacie to[/center]
[center]Obrazek[/center]
Avatar użytkownika
peter174
Moderator
 
Posty: 633
Dołączył(a): 1 sierpnia 2008, o 13:24
Lokalizacja: Białystok
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASZ

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron