[1L/1M] Przepływomierz w 1.9 TDI

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1L/1M] Przepływomierz w 1.9 TDI

Postprzez toledziak95 » 16 lutego 2009, o 20:34

Witam. Zastanawia mnie jaka jest rola przepływki w dieslu....?? Przecież nie jest ona niezbędna do jego pracy...
Avatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
 
Posty: 401
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:25
Lokalizacja: Czeremcha/Białystok
Car:
Engine:

Postprzez CYRULIK » 16 lutego 2009, o 21:01

żeby miało sie co spie****lić :DDD
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Avatar użytkownika
CYRULIK
Junior Admin
 
Posty: 865
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:22
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)
Car: Leon Zonki ;)
Engine: Moje S 2,5

Postprzez bartek » 16 lutego 2009, o 21:07

:mrgreen: przepływomierz w dieslu spełnia rolę pomiaru przepływu :-D
PS
Jak dla mnie - niezbędny
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez darkghoust » 16 lutego 2009, o 21:09

darkghoust
 

Postprzez DENEBO » 16 lutego 2009, o 22:15

Co to jest Przepływomierz i do czego służy !!! :D

Głównym elementem przepływomierza mechanicznego jest ruchoma klapka, przez którą przepływa powietrze wpływając do silnika. Stopień wychylenia tej klapki mierzony jest przez specjalny czujnik. Wynik tego pomiaru określa tylko ilość powietrza (a nie tlenu), które dostało się do silnika. Tak więc należy jeszcze dodatkowo zmierzyć temperaturę i ciśnienie powietrza i dopiero na podstawie tych trzech wartości wyliczyć masę tlenu.

Wadą przepływomierzy mechanicznych jest dość spore ograniczanie strumienia powietrza wpadającego do silnika oraz fakt szybkiego zużycia czujnika mierzącego wychylenie klapki (w praktyce są to dwa, trące o siebie metalowe elementy)

Dużo lepiej spisuje się w tym względzie przepływomierz, którego elementem pomiarowym jest rozgrzany drut (przetwornik MAF). Opór elektryczny stawiany przez ten drut rośnie wraz ze wzrostem jego temperatury. Powietrze schładzając drut powoduje zmniejszenie jego oporu co pozwala na uzyskanie wyższego napięcia, co znowu powoduje zwiększenie temperatury drutu. I właśnie napięcie konieczne do rozgrzania drutu może być wprost przeliczone na masę przepływającego powietrza.

Wadą tego typu przepływomierza jest jego mała odporność na wstrząsy. Natomiast w porównaniu z przepływomierzem mechanicznym praktycznie wcale nie ogranicza on strumienia powietrza płynącego do silnika, a brak ruchomych części powoduje, że tego typu przepływomierz jest mniej awaryjny. Nie jest także wymagany pomiar temperatury powietrza ani jego ciśnienia.


Przepływomierz jest bardzo ważnym elementem osprzętu silnika. Jego uszkodzenie natychmiast wpływa na jakość pracy silnika. Przepływomierz wymaga więc dbania o jego stan. Niezależnie od jego typu duże znaczenie ma regularna wymiana filtra powietrza. Brudne powietrze może szybko uszkodzić przepływomierz lub zakłócić jego działanie.

Artykuł ze strony http://www.infosamochody.pl/artykul,id_ ... etrza.html
Avatar użytkownika
DENEBO
Forumowicz
 
Posty: 431
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 15:56
Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
Car:
Engine:

Postprzez toledziak95 » 16 lutego 2009, o 22:37

Hehe wszystko to mi nic nie mówi;p a teraz powiem to co ja wiem;];] Przepływka w dieslu jest nie po to, by miało co się zjechać, lecz w celu redukcji tlenków azotu z wydechu;];]
Avatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
 
Posty: 401
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:25
Lokalizacja: Czeremcha/Białystok
Car:
Engine:

Postprzez CYRULIK » 16 lutego 2009, o 22:38

no no Panie Lucku :DDD
ja tam i tak twierdxe ze jest po to by sie miało co spie***dielić


a dzieki za wyjaśnienie jak działa
"Kiedy wydaje Ci się, że jesteś bardzo dobrym kierowcą, który wie już wszystko o jeździe i drogach, sprzedaj jak najszybciej swój pojazd i nigdy więcej nie siadaj za kierownicą. Cmentarze są pełne grobów bardzo dobrych kierowców".
Avatar użytkownika
CYRULIK
Junior Admin
 
Posty: 865
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:22
Lokalizacja: WPI MAZOWIECKIE (Sułkowice)
Car: Leon Zonki ;)
Engine: Moje S 2,5

Postprzez toledziak95 » 16 lutego 2009, o 22:40

Jak i EGR to i przepływka;] Dziś dostałem za to 4+, pytanie było " po co komu przepływka w dieslu'... Mówili, że CO2 a ja mówię że NO i git;]
Avatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
 
Posty: 401
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:25
Lokalizacja: Czeremcha/Białystok
Car:
Engine:

Postprzez gurszczak » 17 lutego 2009, o 09:03

no pieknie znaczy się DENEBO, dostał 4+ hehe
Pozdrawiam Gurszczak

Obrazek

Gurszczak i jego Hultaj
Avatar użytkownika
gurszczak
Administrator
 
Posty: 630
Dołączył(a): 20 maja 2008, o 06:05
Lokalizacja: Grudusk
Car: Hyundai
Engine: ix35

Postprzez toledziak95 » 17 lutego 2009, o 17:50

nie no ja dostałem to przed napisaniem posta;]
Avatar użytkownika
toledziak95
Forumowicz
 
Posty: 401
Dołączył(a): 19 maja 2008, o 21:25
Lokalizacja: Czeremcha/Białystok
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron