Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
Procent
Forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 20 sie 2012, 01:05

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: Procent »

od kiedy słychać przepływkę?? nigdy tego nie słyszałem. takie pyk to jest jak ładowanie aku się załącza albo świece żarowe rozłącza przekaźnik...
Awatar użytkownika
irocket
Forumowicz
Posty: 1131
Rejestracja: 03 sie 2013, 12:46
Auto: Seat Toledo 1L
Model: 1.9TDi 1Z
Skąd?: Rzeszów / Krosno

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: irocket »

Przepływomierz możesz odpiąć, czujnik temperatury też. Najpierw odepnij przepływkę, sprawdź jak pracuje, później zapnij, odepnij czujnik temperatury (świece będą długo grzać), sprawdź, później odepnij przepływomierz i sprawdź jak na odpiętych obydwu rzeczach jest.
Obrazek
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: vwir »

Może być czujnik temperatury, bo na jego podstawie komp dopasowuje sobie warunki pracy i obroty jałowe (przy niskich temperaturach są wyższe).
Awatar użytkownika
jocker0705
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 01 lut 2015, 19:36
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Lublin

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: jocker0705 »

hmmm słychac jak silnik pracuej z podlaczonym przeplywomierzem, podczas zapalonego silnika wystarczy odpiac czujnik i raz jeszcze podpiac i bedzie słychac ze przeplywka pracuje... moge jutro nagrac filmik i dokaldnie bedzie to słychac jak i nie rowna prace silnika ;/ po odpieciu przeplywki dalej pracuje tak samo czyli trzesie silnikiem, po podpieciu slychac ze przeplywka chodzi bo calkiem inny glos jest gdy zasysa powietrze. sprawdze jutro z rana ten czujnik. zdarza sie tez ze na biegu jałowym silnik pracuje ładnie tak jak powinien a pozniej znow nie rowno ;/ a np gdy lekko dodam mu gazu tak do 1050/1100 obr/min to jest juz wszystko wporzadku ;/ jutro sprawdze ten czujnik, sprobuje podmienic przeplywke i zobaczymy.
Awatar użytkownika
Procent
Forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 20 sie 2012, 01:05

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: Procent »

u mnie było tak. temp na zewnątrz nawet 10 st i przekaźnik pyknął odpał. kupa dymu za mną i 1100 obr.WTF??!! kilkakrotnie tak było. Wskazówka latała od temp jak chciała. Płyn zaczął ubywać ale tylko jak jeździłem jak stałem nie. Oring poszedł na czujniku temp. Wymieniłem cały czujnik dla świętego spokoju. zalałem nowy płyn i jest spokój. Koszt około 64 zł. Czujnik 30 zł, koncentrat Febi g12 28 lbo 30 zł już nie pamiętam i 5 l wody demineralizowanej 6 zł. jest spokój od września do dnia dzisiejszego
eR
Forumowicz
Posty: 346
Rejestracja: 21 wrz 2010, 20:17
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Kielce

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: eR »

Procent,
Procent pisze:Czujnik 30 zł

i jak rok pociągnie to będzie dobrze, choć nie jest to regułą.
Jak już padnie to weź ori w ASO, koszt ok 70-80 zł
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: szymekgd »

jocker0705 pisze:po podpieciu slychac ze przeplywka chodzi bo calkiem inny glos jest gdy zasysa powietrze


Przepływka nie zasysa powietrza, a mierzy jego przepływ i temp. i na podstawie tych parametrów wylicza "masę" powietrza..Jak ją odłączysz to sterownik "wstawia" stała wartość.
Sprawdź dawkę paliwa na wolnych, filtr powietrza, egr, szczelność dolotu..
Michal
Awatar użytkownika
jocker0705
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 01 lut 2015, 19:36
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Lublin

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: jocker0705 »

od dluzszego czasu nie pisalem bo czlowiek zapracowany :)
sprawa wyglada tak, wymieniony czujnik tem na ori. wymieniony termostat wyczyszczony dolot jak i egr, przewody cisnieniowe sprawdzilem wszystkie, jedynie od n75 do gruszki byl w stanie jako takim wiec wymienielm ale wraz caly czas jest tak samo ;/ jedyne co mi przychodzi teraz na mysl to moze nastawik pompy wtryskowej? :/

[ Dodano: 2015-02-20, 10:48 ]
dzisiaj podepne bo pod vaga bo znalazlem na prawde ogarnietego typa, zrobie logi, sprawdze dzialanie podzespolow silnika i bedzie widac co wyjdzie...
Awatar użytkownika
Procent
Forumowicz
Posty: 142
Rejestracja: 20 sie 2012, 01:05

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: Procent »

to pisz co i jak
Awatar użytkownika
jocker0705
Forumowicz
Posty: 65
Rejestracja: 01 lut 2015, 19:36
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI
Skąd?: Lublin

Toledo 1.9 TDI - skaczące obroty

Post autor: jocker0705 »

dłuzszy czas sie nie odzywałem ale praca w delegacji i bez dobrego neta...
Wiec tak powiem kilka nowych faktów odnosnie nie rownej pracy z ktora walcze w Toldku, ale pierwsze od poczatku aby bylo to w jednym wątku :p
Otóż pojawił mi sie problem nierownej pracy silnika na biegu jałowym i teraz po kolwi wszytsko co wymienialem. Zalożylem przeplywomierz no name firmy autolog gdyz boshowski mi padl, ale wczoraj kupilem nowy bosha i problem nie ustaje, wymienione koncowki wtryskow na nowe, wymienjone swiece zaplonowe blinstein, wymienione wszytskie przewody podcisnienia na nowe, wymienony czujnik temp na ori, wymieniony termostat na ori, wyczyszczony egr, wyczyscilem rowniez tak jak mowilem ten nastawnik pompy i byly w nim opiłki i myslalem z epo tym juz na pewno wszystko worci do normy, ale gdzie tam jest moze ciut lepiej ale dalej czesto gesto nim trzesie ;/ i chlopaki normalnie juz sie poddaje... pod vagiem w ciagu 2 tyg siedzial chyba 6 razy sprawdzone bylo wszytsko, dzisiaj ejzdizlem do znajomego ktory pracuje w serwisie i podlaczylem go pod WOD-a i parametry pracy silnika, kat wtrysku paliwa, wtryski wszytsko jest jak powinno, a dalej swiruje ;/

[ Dodano: 2015-03-05, 20:43 ]
tylko teraz tak mnie zastanawia jedna rzecz... hmm czy na przykład przewód idacy od pompy vacum do serva nie moze wplywac rowniez na nierowna prace silnika? bo w sumie ejst tam taki zaworek kierunkowy i na niego wchodzi przewod podcisnieniowy srednicy jak sie nie myle 3,2 i on idzie chyba do n75 i mzoe gdzies tutaj jest nieszczelnosc miedzy vacum a serwem i trzepie silnikiem? hmmm :/

[ Dodano: 2015-03-05, 20:51 ]
wstawiam foto tego przewodu... i jak myslicie na laczeniach moze wystepowac gdzies nieszczelnosc?
Obrazek
ODPOWIEDZ