Głośny pasek wieloklinowy?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Postprzez piotrek148 » 26 października 2012, o 18:12

Witam.
Miesiąc temu przy wymianie kompletnego rozrządu wymieniłem napinacz paska oraz sam pasek i było wszystko ok.
Dziś rano na zimnym silniku napinacz znowu zaczął klekotać identycznie jak stary przed wymianą.
Kupowałem najdroższy napinacz jaki był (jeśli dobrze pamiętam to chyba FEBI).
Tak szybko by siadł?
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

Postprzez kornat » 26 października 2012, o 18:16

Nie wiem czy Febi to taki dobry, INA byłby ok. A po drugie sprawdzałeś sprzęgiełko jednokierunkowe?
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez piotrek148 » 26 października 2012, o 18:21

kornat napisał(a):Nie wiem czy Febi to taki dobry, INA byłby ok. A po drugie sprawdzałeś sprzęgiełko jednokierunkowe?


Zdałem się na mojego mechanika. Niby wszystko sprawdzali. :-?
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 256
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

Postprzez szymekgd » 26 października 2012, o 20:18

piotrek148 napisał(a):Niby wszystko sprawdzali. :-?


Najwidoczniej o czyms zapomnieli, tak jak napisal kornat winowajca najczesciej jest sprzegielko alternatora, rzadziej klimy.
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez Grziib » 14 listopada 2012, o 22:52

Witajcie.
Mam Tolka II 1.9 TDI 110km
piszczy mi pasek wielorowkowy (klinowy)
bylem z tym u mechanika, powiedział ze jest do wymiany pasek oraz napinacz (nie słychać napinacza ponieważ pasek go zagłusza),
a ze nie jestem w naszej pięknej Polsce to koszt podzespołów oraz pracy wyniesie: 220euro Trochę dużo ;/
Chciałbym zapytać czy da rade samemu to wymienić bez posiadania kanału?
A może wymienić tylko pasek? może napinacz jest dobry?
Avatar użytkownika
Grziib
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 14 czerwca 2012, o 08:49
Lokalizacja: Silesia
Car:
Engine:

Postprzez Jarekk » 5 września 2013, o 19:21

Witam :)

Podpinam się pod temat.
W ostatnim czasie przy odpalaniu słychać hałas / szum dochodzący z prawej strony, który stopniowo ucicha w ciągu 5 - 10s. Powoli zbliża się pora wymiany rozrządu i pytanie, czy ten dźwięk to może być jego zasługa?
Jarekk
Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 17:02
Lokalizacja: Kraków
Car:
Engine:

Postprzez ramzeseye77 » 5 września 2013, o 20:49

amortyzatorek napinacza plus rolka przerabiałem wymieniałem amortyzatorek na allegro cena do 80zł plus rolka napinacza 55 zł i po wszystkim :) a jak nie to koło pasowe alternatora do sprawdzenia cena nowego ina 125 zł pzdr
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
Polecam !
Avatar użytkownika
ramzeseye77
Forumowicz
 
Posty: 329
Dołączył(a): 7 stycznia 2012, o 15:48
Lokalizacja: Działdowo
Car:
Engine:

Postprzez Jarekk » 2 października 2013, o 07:23

Witam,

U mnie zrobione, więc mówię co się działo...
Przy pierwszej naprawie do regeneracji poszedł alternator, a razem z nim do wymiany łożysko sprężarki od klimy i po tym było cicho jak makiem zasiał.
Po niecałym tygodniu znów zaczął się szum i rozleciało się po raz drugi łożysko od sprężarki i zaczął się rozlatywać pasek klinowy (na szczęście podczas parkowania po dłuższej trasie, strach myśleć jakby się rozleciał w trakcie drogi...). Co się okazało? Koło pasowe sprężarki było wyrobione i należało je wymienić.

Żeby było ciekawiej, sprężarka wymieniana była w lipcu, więc niedawno, ale oczywiście na używke. Dlatego ja osobiście na pewno kolejnym razem dobrze się zastanowie przed założeniem używanych części.

Na razie od 4 dni jest ok :mrgreen:
Jarekk
Forumowicz
 
Posty: 15
Dołączył(a): 12 maja 2013, o 17:02
Lokalizacja: Kraków
Car:
Engine:

Postprzez exodus » 25 stycznia 2014, o 20:53

U mnie co dwie/trzy sekundy słuchać zgrzyt i w czasie tego zgrzytu na wolnych obrotach przygasają światła i delikatnie falują obroty. Ktoś miał takie same objawy? Sprzęgiełko alternatora, napinacz?
exodus
Forumowicz
 
Posty: 116
Dołączył(a): 25 listopada 2011, o 21:31
Lokalizacja: Iwonicz
Car: 1M
Engine: 1,9 TDI ASV

Postprzez Kitaj » 26 stycznia 2014, o 14:43

Napinacz napier*ala jakby coś cykało, takie delikatne klaskanie dzwięk bardzo podobny do zużytych popychaczy, a zdiagnozujesz przyciskając palec amortyzator, jak ucichnie to znaczy że to to :) Sprzęgiełko bardziej strzela coś jakbyś grzechotkę o jeden ząbek obrócił :-)
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron