[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1M] Duże spalanie! Komputer czy silnik ?

Postprzez elvis17elvis » 16 października 2009, o 22:42

Witam.
Dzisiaj jeździłem cały dzień po Olsztynie i zaobserwowałem bardzo duże spalanie. Tzn komputer mi je pokazywał.. Trudno mi powiedzieć czy z baku duzo ubywa ale komputer mnie załamywał. Przy normalnej jeździe gdzie zawsze palił około 5,0-6,5 litra dzisiaj nie schodził poniżej 10 litrów!! W trasie jak mu wciskałem na V biegu komputer nigdy nie chcial pokazać spalania powyżej 15litrów a dzisiaj pokazywał ponad 30.
Nie wiem czego to jest wina.. Wydaje mi sie ze komputer zaczyna wariować. Bo nawet jak hamowałem silnikiem ( zawsze pokazywał 0 litrów) to dzisiaj pokazywał czasmi 0 a czasami po 2-3 litry :/ .

Gdy jeździłem oszczędnie po mieście spalanie miałem średnio 5,2 litra a dzisiaj po skasowaniu w pewnym momencie średniej nie mogłem zejść poniżej 7,8 litra...
Silnik pracuje prawidłowo.. tzn bez zmian. Dobrze odpala itp..
Co to może być?

[ Dodano: 2009-10-17, 09:38 ]
Jadąc dzisiaj z rana do pracy zaobserwowałem poprawę. Tzn spalanie jest i tak wyższe niż zawsze było ale nie jest jeszcze takie tragiczne.. zauważyłem ze największy wzrost spalania jest przyśpieszeniach (niby normalne ze spalanie wzrasta przy przyśpieszeniu ale nie aż tak bardzo - przyśpieszając umiarkowanie na IV biegu komputer pokazuje ponad 13litrów chwilowego spalania gdzie wcześniej nie przekraczał 8-9 litrów). Powyżej 130 jest tak jak było. Przez pewien odcinek jechałem 190 km/h i w górę ( z 3-4km ) i spalanie ustało przy ok. 11 litrach.
Dzisiaj zrobiłem ok 50km i średnie spalanie jest o około 2-3 litrów większe niż zawsze przy tym samym trybie jazdy.
Może przepływomierz szwankuje i dlatego komputer daje większą dawkę paliwa?
Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
elvis17elvis
Forumowicz
 
Posty: 85
Dołączył(a): 28 marca 2009, o 19:36
Lokalizacja: Dobre Miasto
Car:
Engine:

Postprzez bartek » 17 października 2009, o 11:10

Stawiam na przepływkę, Vag może coś pokaże, ale niekoniecznie. Jak możesz to podmień od kogoś przepływkę.
RB Auto - warsztat samochodowy
Olsztyn, Kołobrzeska 50
www.rbauto.eu
Zapraszamy
Avatar użytkownika
bartek
Sponsor
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 4 listopada 2008, o 22:12
Lokalizacja: Olsztyn
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez kornat » 26 listopada 2009, o 15:52

Mam podobny problem a mianowicie taki że czasem komp pokazuje duże spalanie np. jadę 2000 obrotów a komp pokazuje chwilowe 5,4-6,5L a czasem pokazuje 4-4,8L. Sprawdzałem błędy no i pokazało że czujnik temperatury G2 więc go wymieniłem zalałem nowy płyn i efekt ten sam tylko że żadnych błędów na VAGu. zrobiłem 100km spokojnej jazdy nie przekraczając 2500rpm i komp pokazuje średnie spalanie 5,7L i w rzeczywistości gdzieś w okolicy ok. 6L. Mam tak już od września od kiedy kupiłem tolka. Opony 205/55R16, trasy jakie pokonuję to 10km czasem 20km w jedną stronę, silnik AHF oraz wydaje się byś słabszy. W audi A3 z tym samym silnikiem na oponach 205/65R15 tyle samo i tak samo jeżdżę i spalanie nie przekracza 5,5L.
Czy przepływomierz można sprawdzić miernikiem cyfrowym :?:
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Sony » 27 listopada 2009, o 00:49

Chwilowym spalaniem bym się nie przejmował. Jeśli już to ogólnym. Generalnie szersze kapcie powodują nieco większe spalanie niż seria 195/65/15. Ja również robię przeważnie takiej długości trasy i u mnie spalanie jest średnio 5-5,5... Najgorzej na początku przed zagrzaniem silnika zżera paliwko. Czy silnik dość szybko Ci się dogrzewa ? Po ilu km ?
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6706
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez kornat » 27 listopada 2009, o 10:43

Tu również jest problem bo czasem przy temperaturze (wg kompa) jakieś 3-5 stopni to auto potrzebuje ok.10 km przejazdu praktycznie jadąc cały czas z jedną prędkością. Jeżdżąc tak samo jak w Audi wychodzi 6,4L i szerokość kapci ta sama. Wczoraj zauważyłem że mam powietrze w rurce idącej od filtra do silnika może to jest przyczyną :?: Może wymienię filtr paliwa zobaczę jaki efekt.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez kret602 » 27 listopada 2009, o 15:55

Rowniez mam problem Silnik nagrzewa misie po okolo 7 km. Ogolnie pokonuje 15 zkm dziennie do roboty i drugie 15 km z pracy.
Ostatnio spalanie wyszlo mi okolo 7,5 l Chyab troche duzo prawda???
Jedyne co ostatnio odczytalem z vaga to to ze kat zapłonu jest przestawiony i ma okolo 69 - 72. Nie wiem co moze byc jeszcze przyczyna podwyzszonego spalania
kret602
Forumowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30 września 2009, o 18:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Car:
Engine:

Postprzez Lucas » 27 listopada 2009, o 15:58

Podwyższone spalanie może się brać z tego że przez połowę swojej trasy jeździsz niedogrzanym samochodem, więc automatycznie przez połowę drogi ciągnie więcej paliwa
Avatar użytkownika
Lucas
Forumowicz
 
Posty: 1362
Dołączył(a): 5 lipca 2009, o 23:54
Lokalizacja: Warszawa
Car: inne
Engine: inny

Postprzez Sony » 28 listopada 2009, o 02:01

Lucas napisał(a):Podwyższone spalanie może się brać z tego że przez połowę swojej trasy jeździsz niedogrzanym samochodem, więc automatycznie przez połowę drogi ciągnie więcej paliwa
Święta prawda :)

@ kornat & kret602

Panowie depczcie na niedogrzanym silniku do 2500tys na każdym biegu a nie :D
Mi tam się silnik dogrzewa po MAX 5km przy niskich temperaturach. A poziom płynu chłodniczego sprawdzaliście jaki macie ?
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6706
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez kornat » 28 listopada 2009, o 21:15

Ja sprawdzam regularnie co tydzień poziom a ostatnio wymieniałem na nowy bo wcześniejszy miał mrozoodporność -10 stopni :)
Ja zawsze jeżdżę między 2000-2500 rpm no chyba że się nagrzeje gdzieś na trasie to już wiadomo :P
Dzięki
EDIT:
Dziś odkręciłem przepływomierz no i ładny czyściutki oraz brak błędów na VAGu więc odpada co do mojego dużego spalania. Może i połowę drogi jeżdżę nie dogrzany ale tak samo jest w A3 i ten sam silnik i kierowca a jednak spalanie mniejsze :/ Na tygodniu zmieniam filtr paliwa zobaczę co się będzie działo.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez kret602 » 29 listopada 2009, o 09:03

JA mam płyn chłodniczy nowy G12 Wymienialem go jak kupilem Tolka czyli jakies 2 miesiace temu. Musze sprawdzic jeszcze przepływke natomiast na Vag-u jest czysto wiec tez na poczatku powiedzmy ze mozna wyeleminowac przepływke.
kret602
Forumowicz
 
Posty: 24
Dołączył(a): 30 września 2009, o 18:40
Lokalizacja: Sosnowiec
Car:
Engine:

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron