Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez vwir » 17 lipca 2015, o 14:15

Tak, normalne.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Re: Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez klynna » 17 lipca 2015, o 18:06

vwir napisał(a):Poluzowujesz 3 śruby i przestawiasz koło:
Widać tam na obwodzie przy tych 3 śrubach otwory fasolkowe. W tych otworach śruba musi się przestawić. Prościej nie jestem w stanie napisać. Zakładasz klucz na centralną śrubę na powyższym rysunku i przestawiasz.

Na pracującym silniku to dało się ustawiać kąt w starszych TDIkach, gdzie kręciło się całą pompą wtryskową.
Swoją droga - jeśli masz śruby starego typu (z przewężeniem) to są one jednorazowe. Wykręć jedna i sprawdź. Nowsze już są wielorazowego użytku i na takie wymień (jeśli masz jednorazowego).


vwir, mam u siebie tak samo jak na wysłanym przez Ciebie zdjęciu. A więc:
1. Zmiana kąta - zrozumiałem tak, żeby ustawić koło w ten sposób by w jednym z 3 fasolkowych otworów była widoczna sruba, następnie mogę zmieniać kąt za pomocą dużej centralnej śruby.
Pytanie 2: czy dobrze zrozumiałem ?
2. Śruby 'jednorazowe'
Pytanie 2: chodzi o tą śrubę w otworze 'fasolkowym' ? Nie rozumiem tej części


Z góry dzięki :)
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez vwir » 17 lipca 2015, o 22:50

Wszystkie 3 śruby poluzowujesz. Dopiero wtedy kręcisz centralną śrubą. Nie patrz co było zaznaczone na tej fotce, to są znaki do ustawiania rozrządu. To była tylko fotka poglądowa.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez klynna » 18 lipca 2015, o 09:50

A po ustawieniu kąta wtrysku nic już nie manewruje nastawnikiem ?
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez vwir » 18 lipca 2015, o 13:57

Zostaw nastawnik w spokoju.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez klynna » 19 lipca 2015, o 18:22

Dzięki vwir za pomoc, udało się ustawić kąt na wartość 63-64 bodajże za 5tym razem.
M.in. miałem również wartość 46, zauważyłem że wtedy silniczek łagodniej pracuje 'tak miękko' - jakby lżej, lepiej silnik pracował ?
Co o tym sądzisz ?
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Re: Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez vwir » 19 lipca 2015, o 20:55

Wcześniejszy kąt powoduje bardziej 'szorstką' pracę silnika, wtedy jest też nieco żwawszy. Opóźniony kąt powoduje bardziej miękką pracę, ale auto jest bardziej zmulone.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Re: Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez lukasz86 » 5 kwietnia 2016, o 20:15

Witam,
Po wymianie rozrządu ustawiłem kąt wtrysku na 60-62. Będzie dobrze czy celować w okolice 50 ?? Kod silnika AGR.
Obrazek
lukasz86
Forumowicz
 
Posty: 37
Dołączył(a): 26 listopada 2010, o 17:25
Lokalizacja: Skarżysko-Kamienna
Car: 1M
Engine: 1,9 TDI AGR

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez kornat » 5 kwietnia 2016, o 20:45

Zostaw
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Logi z VAGa i prośba o diagnozę

Postprzez matix88 » 25 maja 2016, o 13:48

Hej! potrzebuje sprawdzić kąt wtrysku dawkę i inne parametry bo wydaje mi się że jeden wtrysk może nie domagać już - na zimnym najczęściej, telepie mi budą na luzie, jak się doda gazu to wszystko jest ok przez jakiś czas a później znów na jałowym potrafi dotelepać
silnik 1.9 ASV+
powiedzcie mi jakie grupy odpowiadają za te parametry?
czy według tych filmików moge zrobić i zczytać sobie parametry? jakich wyników się spodziewać i które wyniki sa w normie a które nie bardzo?
https://www.youtube.com/watch?v=bAS0e8hwpHc
https://www.youtube.com/watch?v=Uv3oVr0N_7s
podpowiedzcie bede sprawdzał VAG COM 3.11
1.9 TDI ASV 2002 r.
matix88
Forumowicz
 
Posty: 86
Dołączył(a): 6 stycznia 2014, o 09:30
Lokalizacja: Lublin
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron