Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Postprzez kornat » 13 maja 2015, o 06:37

resound napisał(a):Kod silnika ASV, czy mogę wzorować się na filmiku poniżej ustawiając kąt wtrysku w ASV?

Tak
resound napisał(a):Jakieś dobre rady, zeby czegoś nie uwalić?:)

Trochę cierpliwości oraz wolnego czasu, bo delikatny ruch i jesteś na końcu zakresu.
resound napisał(a):Ciężko namierzyc te 3 trzynastki do odkręcenia?

nie, są dobrze widoczne.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Postprzez Yacek007 » 8 czerwca 2015, o 15:20

Witam
Oprócz błędu 17965, o którym napisałem w wątku "Poszukiwania zakładów regenerujących turbiny" mam jeszcze jeden problem, a mianowicie wyskakujący następujący błąd (objawiający się zapaleniem kontrolki od ESP):

17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation

P1248 - 35-10 - - - Intermittent
lub
17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation

P1248 - 35-00 - -

Z samochodem nic specjalnego się nie dzieje, jeździ normalnie, tyle że więcej pali. Błąd potrafi wyrzucać mi po przejechaniu 1-2 km a czasami jak temp silnika (wskaźnik w samochodzie) pokaże 90 stopni.
Przeglądając forum doczytałem, że to może być wina źle ustawionego kąta wtrysku. Po małym instruktarzu udało mi się ustawić kąt na wartość 54 (czyli podobno dla ASV prawie idealny), a problem nadal się pojawia.
Dzisiaj wykonam logi statyczne BS i wrzucę wieczorem. Proszę o pomoc gdzie jeszcze szukac przyczyny tego problemu.
Moim podejrzeniem jeszcze jest wymieniany już czujnik temp. płynu chłodzacego, ponieważ po podpięciu VAG'a pokazuje wartość dla rozgrzanego silnika nie większą niż 78 stopni... Czy to jest normalne?
Z góry dziękuję za pomoc
Pozdrawiam. Jacek

PS: Zrobiłem logi statyczne grup:
BS 000 - http://vaglog.pl/log_220448.html
BS 003 - http://vaglog.pl/log_220451.html
BS 004 - http://vaglog.pl/log_220450.html

MB 011 dynamiczny na postoju (dodawanie gazu na biegu jałowym) - http://vaglog.pl/log_220449.html

oraz MB:
000-001-003: http://vaglog.pl/log_220455.html
000-005-007: http://vaglog.pl/log_220456.html
003-005-007: http://vaglog.pl/log_220454.html

Proszę o opinię w temacie. Zauważyłem, że jak robiłem logi dzisiaj i wyłączyłem wszystkie odbiorniki w aucie (radio, nawiew, klima, światła), skasowałem błędy i robiłem logi to błąd złego kąta nie występuje. Jak poprzednio robiłem logi z włączonymi odbiornikami to wystarczyło lekkie dodanie gazu i od razu zapalała się kontrolka od trakcji i wyrzucał błąd:

17656 - Injection Start Regulation: Control Deviation
P1248 - 35-00

Coraz mniej pomysłów.... proszę o pomoc.
Pozdrawiam. Jacek
Yacek007
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 kwietnia 2014, o 08:41
Lokalizacja: Radom
Car:
Engine:

Postprzez resound » 11 czerwca 2015, o 12:00

kornat, dzieki za pomoc, kat ustawiony, co prawda nie idealnie ale wbilem na 58 i dalem sobie spokoj.

Yacek007, miałem ten sam błąd co Ty i po ustawieniu kąta wtrysku, blad zniknał. A przynajmniej mam taka nadzieje (sprawdzalem 2 razy i nie bylo bledow wiec chyba juz nie wroci).
Czujnik masz chyba uszkodzony, jezeli dobrze sprawdzasz to nie moze stac na 78 stopniach, musi isc wyzej (ostatnio niepotrzebnie wymienilem czujnik, ale jak go sprawdzalem na pewno było powyzej 80 stopni i roslo, wiec powinien isc wyzej).

Uwazaj na czujniki, ja kupiłem "oryginalny" i byl o niecaly 1mm za szeroki w miejscu gdzie wchodzi w metalowa "tulejke" (musialem przyszlifowac) a jak sie potem okazało, miałem jednak uszkodzony termostat.
resound
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 19 kwietnia 2015, o 17:51
Lokalizacja: Kielce/Jędrzejów
ZBANOWANY
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Yacek007 » 11 czerwca 2015, o 15:58

Korekta do ostatniego mojego wpisu:
Wczoraj ustawiłem kąt praktycznie w punkt (wartość wahała się między 49 a 50) przy temperaturze silnika około 90 stopni. Okazuje się że czujnik wskazuje poprawnie. Wartości 78-79 stopni miałem jak robiłem pomiary przy włączonej klimatyzacji, światłach i radiu. Nie wiem dlaczego to ma taki wpływ na wartość temp wskazywanej przez czujnik.
Dodatkowa informacja wynikająca z wczorajszego ustawiania kąta:
- czas zabawy w ustawianie = prawie 2 godziny
- po ustawieniu wystarczyło się kawałek przejechać i i kąt się przestawił :(
- zauważyłem też w którymś momencie drobne uszkodzenia na pasku rozrządu (wieczorem wstawię foto), rozrząd powinien jeździć jeszcze 30 tyś ale wymienię go w przyszłym tygodniu, bo być może to jest przyczyna całego zamieszania.
Dziękuję za wszystkie komentarze i pomocne uwagi.

PS: Trochę późno, ale wstawiam foto stanu mojego paska rozrządu:

Obrazek

Czy to "szycie" to jest coś normalnego czy dobrze się domyślam, że pasek należy natychmiast wymieniać?
Pozdrawiam. Jacek

AKTUALIZACJA 3.08.2015:
Jakiś niedawny czas temu byłem u swojego mechanika na wymianie rozrządu, a przy okazji pogadałem z nim na temat mojego problemu z kątem wtrysku. Mechanik po wymianie rozrządu ustawił kąt za pomocą "zegara" (podobno to taki przyrząd do tego celu) i problem się skończył. W trakcie jazdy przez ostatni miesiąc co prawda wyskoczył mi jeszcze błąd kąta ze 2 razy (zaraz po zatankowaniu paliwa Verva ON), po czym zmieniłem stację, tankuje zwykłą ropę i problem już nie występuje. Nie wiem, czy ma to związek czy nie, ale teraz jest dobrze. Od tamtej pory były już 2 tankowania i jest OK. Jak pytałem mechanika to mówił, że jakieś tam sprężynki w pompie mogą już nie domagać, choć on się pierwszy raz spotyka z takim problemem w tym silniku.
Pozostaje jeszcze problem "łapania muła" szczególnie przy jeździe rano i wyskakujący błąd przeładowania turbiny ale to nie na ten wątek.
Ostatnio edytowano 3 sierpnia 2015, o 15:43 przez Yacek007, łącznie edytowano 2 razy
Yacek007
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 18 kwietnia 2014, o 08:41
Lokalizacja: Radom
Car:
Engine:

Postprzez szymekgd » 13 czerwca 2015, o 12:01

Wczoraj ustawiłem kąt praktycznie w punkt


Po co? Ma się mieścić w wykresie i tyle...

Yacek007 napisał(a):Wartości 78-79 stopni miałem jak robiłem pomiary przy włączonej klimatyzacji, światłach i radiu. Nie wiem dlaczego to ma taki wpływ na wartość temp wskazywanej przez czujnik.


Pomyśl o spadku napięcia..
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez klynna » 17 lipca 2015, o 09:08

Panowie, mam pytanie, odnośnie filmu, który jest zamieszczony w tym temacie
https://www.youtube.com/watch?v=MEguZWbEE9g
Czy do ustawienia kąta wtrysku muszę luzować wszystkie 3 śruby ?
Do ustawienia kąta jak dobrze widziałem odpowiedzialna jest śruba najbliżej przedniego zderzaka ?
Mam silnik ASV. Miałem ustawiny kąt 65, a ostatnio patrzyłem i wartość wynosiła 80
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez vwir » 17 lipca 2015, o 10:09

Zdejmij osłonę i zerknij sobie jak to wygląda, to zrozumiesz. Bo z Twojego wpisu wynika, że nie masz pojęcia, o czym w ogóle piszesz.
80 to było na rozgrzanym silniku?
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez klynna » 17 lipca 2015, o 13:42

tzn sprawdziłem na zimnym i wartość była 80, pojechałęm do innej miejscowości 7km, auto się rozgrzało i dalej było 80.
Kąt poprzednio mi ustawiał mechanik..ale coś mu chyba nei wyszło - dziwiłem się jednej rzeczy - kąt mi ustawiał przy ciągle włączonym silniku..

vwir, wiem o czym piszę - o ustawieniu kąta :) Zdejmowałem osłonę i po prostu nie wiem jak to działa - tutaj poproszę o zastrzyk waszej wiedzy. W tym temacie moja wiedza kończy się na tym by ustawić kąt manipulując jedną ze śrub, następnie na włączonym rozgrzanym silniku sprawdzać wartość w vagu.


(W tym temacie znalazłem jeszcze informację, którą wcześniej szukałem - mianowicie, że zmieniając kąt zmienia się również dawka paliwa. Następnie ktoś napisał, że kąt nie zmienia się po samej zmianie dawki paliwa w vagu - bo takową niedawno zmieniałem. Czy to prawda ?)
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez vwir » 17 lipca 2015, o 14:00

Poluzowujesz 3 śruby i przestawiasz koło:
Obrazek

Widać tam na obwodzie przy tych 3 śrubach otwory fasolkowe. W tych otworach śruba musi się przestawić. Prościej nie jestem w stanie napisać. Zakładasz klucz na centralną śrubę na powyższym rysunku i przestawiasz.

Na pracującym silniku to dało się ustawiać kąt w starszych TDIkach, gdzie kręciło się całą pompą wtryskową.
Swoją droga - jeśli masz śruby starego typu (z przewężeniem) to są one jednorazowe. Wykręć jedna i sprawdź. Nowsze już są wielorazowego użytku i na takie wymień (jeśli masz jednorazowego).
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Kąt wtrysku - jaka poprawna wartość?

Postprzez klynna » 17 lipca 2015, o 14:09

nie obejdzie się bez zdjęcia, wieczorem je wstawie...

Mam taką uwagę, podczas włączenia grupy 000 i odczytu wartości, na desce rozdzielczej migała ikona świec - to normalne zachowanie ?
Avatar użytkownika
klynna
Forumowicz
 
Posty: 322
Dołączył(a): 26 lutego 2015, o 00:06
Lokalizacja: Sopot
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron