[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: Sony, CYRULIK, remiq, koti

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez BlackAndRed157 » 24 sierpnia 2018, o 18:56

Sprawdziłem instalację ze schematem znalezionym w internecie:
https://www.auditeam.pl/forum/uploads/m ... c14641.jpg
Wszystko się zgadza. Zamieniłem miejscami, zaworki i brak poprawy. Wyciągnąłem je jeszcze i spróbuję podpiąć pod zasilacz, żeby zobaczyć czy działają. Jestem w stanie coś jeszcze zrobić samemu, czy już reszta jest robotą dla mechanika ?

@Edit. Wygląda na to, że N75 jest w pełni sprawny, a N18, przepuszcza tylko w jedną stronę, po podaniu napięcia, zamyka wszystko, i już nic nie przepuści. Ale to raczej nie jest problemem, prawda ?
BlackAndRed157
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 sierpnia 2018, o 22:03
Lokalizacja: Gdańsk
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI 110km

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez Sony » 24 sierpnia 2018, o 23:00

N18 nie ma tutaj żadnego wpływu na brak doładowania. Sprawdź jeszcze ewentualnie gruszkę podciśnienia czy sztanga w ogóle się rusza itd.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6796
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

Re: [1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez BlackAndRed157 » 4 września 2018, o 17:29

Sony, wielkie dzięki za całą pomoc, udało się odzyskać większość mocy. Problemem był uszkodzony mechanicznie (przebity) intercooler. Przy okazji wymienione zostały grucha, przepływomierz oraz wszystkie wężyki na silikonowe, dodatkowo mechanik twierdził, że sprawdzał turbinę i nie widzi tam nagaru, a wszystko chodzi gładko. Teraz auto chodzi super, ale tylko do pewnego momentu, na piątym biegu to zazwyczaj ok 140 km/h na 4 ok 110-120. Zrobiłem logi, nie są one specjalnie poukładane (nie miałem nikogo do pomocy, a ciężko jest znaleźć miejsce gdzie swobodnie można taką prędkość osiągnąć. Bynajmniej, na pierwszym moc traci przy czasie ok. 112.00s. A drugi log, to ta sama jazda, tylko, że już bez mocy, cisnąłem go ile sił. Po wyjęciu kluczyka, i ponownym odpaleniu auta, wszystko wraca do normy. A otwarcie N75 wraca do do tych standardowych 40, czy 20 % (nie pamiętam). Zacina się zaworek przy pełnym otwarciu, czy winą jest coś innego ?

Oto logi:
log nr 1, na którym auto traci moc (ok. 112s), auto traci moc na 4 biegu, na 2 i 3 to się nie zdarza, niezależnie od obrotów, wszystkie biegi ciągnąłem do ok 3500 obrotów, na 4 traci moc przy 3000, na 5 przy 2500.
http://vaglogi.pl/log-003_011_u9P3A3q.html
Log nr 2, na którym auto już straciło moc:
http://vaglogi.pl/log-003_011_q4VCdk.html
BlackAndRed157
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 22 sierpnia 2018, o 22:03
Lokalizacja: Gdańsk
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI 110km

[1M 1.9 TDI 110KM] Brak mocy, ciężo wchodzi na obroty

Postprzez Sony » 4 września 2018, o 22:44

N75 lub turbina do czyszczenia.
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6796
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV++

Poprzednia strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron