[1M] Dziwne szarpanie podczas hamowania

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1M] Dziwne szarpanie podczas hamowania

Postprzez karloo1 » 4 września 2016, o 21:58

Witam od dłuższego czasu borykam się z problemem w moim seacie toledo 1.9tdi. silnik ALH
Otóż podczas hamowania a dokładnie przed zatrzymaniem auta na światłach auto wpada w dziwne wibrację tak jakby nie chodził na wszystkich garach.
Oczywiście na wciśniętym sprzęgle.
Samochód nie trzęsie ale dziwnie chodzi do momentu całkowitego zatrzymania i wtedy normalnie zaczyna chodzić.
Żadnych błędów nie pokazuje na kompie.Dodam że nie zawsze wpada w taki wibrację i auto jest chipowane, sam nie chipowałem był jak go kupiłem z niemiec.
Mam wszystkie papiery co do chipu ale po niemiecku ale widać że robione było gdzieś w warsztacie co się znają bo wszystkie wyciągi co do mocy itp mam.
Próbowałem już różnych sposobów, czyszczenie egr, wtrysków, dwumasa nic z tym wspólnego nie ma itp. (nastawnik też nic wspólnego z tym nie ma), co do kąta wtrysku wszystko wporządku nic się nie przestawia itp.
Wcześniej miałem problem z trzęsieniem silnika od 1300-1500 obrotów na 2 i 3 biegu problem był taki że na kompie nie pokazywało prędkości a na liczniku tak.
Gdzieś kabelek był walnięty i nie dochodziło do ecu prędkość z czujnika skrzyni biegów.Zrobiłem to w taki sposób http://forum.vwgolf.pl/viewtopic.php?t=167227 i problem ustąpił.
Teraz nie mogę się uporać z tym problemem załamuję już ręce nie wiem co jest mojemu seacikowi :558: a do byle jakich mechaników oddać nie chce bo w mojej okolicy same papudraki co kasę biorą a się nie znają.
Jeżeli ktoś miał podobny problem proszę o pomoc.
Ps. Gdzieś wyczytałem że może to być czujnik między pedałem sprzęgła a hamulca ale nie wiem co gdzie i jak.
Problem może też być z mapą paliwa lub samym ecu.
Ręce opadają.

EDIT by Sony
Naucz się kolego czytać ze zrozumieniem... Tytuł wątku w drodze wyjątku zmieniłem tak ja to powinno wyglądać.
Ostatnio edytowano 5 września 2016, o 18:40 przez karloo1, łącznie edytowano 1 raz
karloo1
 

Dziwne Szarpanie Podczas Hamowania

Postprzez Sony » 4 września 2016, o 22:55

karloo1, popraw temat zgodnie z opisem: viewtopic.php?f=12&t=2372

1. Filtr paliwa wymieniałeś ?
2. Bezpieczniki/przekaźniki sprawdzałeś ?
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6691
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Dziwne Szarpanie Podczas Hamowania

Postprzez vwir » 5 września 2016, o 07:01

Dlaczego sądzisz, że to nie ma związku z dwumasą? Masz dwumasę czy jednomasę? Generalnie to typowy pierwszy objaw padającej dwumasy. U mnie dokładnie od tego się zaczęło, po kilku miesiącach doszło szarpnięcie przy gaszeniu auta.
Czy zachowuje się tak samo bez względu na to, czy dojeżdżasz z wciśniętym sprzęgłem czy na luzie?

Jeszcze jedna opcja to sprawdź dawkę na VAGu. Też może powodować podobne objawy.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Dziwne Szarpanie Podczas Hamowania

Postprzez karloo1 » 5 września 2016, o 18:39

FIltr paliwa zmieniany niedawno.
Sprawdzę jeszcze wszystkie bezpieczniki i przekaźniki.
Mam dwumase i napewno sądzę że to nie jest w tym problem gdyż ten problem pojawia się najczęściej na ciepłym silniku i bez różnicy czy na wciśniętym sprzęgle czy nie.
Dawki na vagu sprawdzałem kilkukrotnie i żadnej niepokojącej zmiany nie widzę.
Problem ten pojawia się nawet po dłużysz postoju np gdy odpalam auto rano to lekko trzęsie i dziwnie chodzi silnik po dodaniu lekko gazu wszystko jest ok.
Nie słychać że to dwumasa tylko silnik jakby nie chodził na wszystkie gary.
No cóż jutro jadę do mechanika może oni coś wymyślą a dzisiaj jeszcze posprawdzam czujniki i bezpieczniki.
karloo1
 

Dziwne Szarpanie Podczas Hamowania Seat Toledo 1M 1.9 TDI

Postprzez Krycho145 » 5 września 2016, o 19:55

karloo1 U mojego kumpla dzieje sie to samo w Audi 80 1.9 tdi 90 chipniety.. Tez ma takie dziwne szarpniecie na luzie tak jakby nie chodzil na wszystkich garach,jedyny plus ze objawy ustepuja po paru sekundach.. A tam przeciez nie ma dwumasy.. Byl u mechanika i podobno stwierdzil ze skrzynia zaczyna sie odzywac.. Dwumas ma objawy poczatkowe ze telepie buda przy ruszaniu delikatnym na samym sprzegle, wyje na mrozie,przy puszczonym sprzegle na luzie trzesie.. Mozliwe ze cos jest z mapa tak jak mowiles.. Daj znac co tam stwierdza :-P
Krycho145
Forumowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 23 maja 2016, o 12:31
Lokalizacja: Bialystok
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Dziwne szarpanie podczas hamowania

Postprzez karloo1 » 6 września 2016, o 12:26

No i tak jak mówiłem byłem u jednego mechanika stwierdził że może to być nastawnik pompy wtryskowej ale oni się tym nie zajmują, więc podjechałem do drugiego mechanika.Tak samo stwierdził że może być ale nie musi i podpiął kompa, ku mojemu zdziwieniu błędów było od groma aż on sam się zdziwił :550:
Pousuwał mi wszystkie błędy posprawdzał dawki itp i stwierdził że wszystko wporządku nic niepokojącego na kompie nie pokazało.
Kazał mi pojeździć i jeżeli znów ten problem się pojawi z szarpaniem mam znów podjechać i znów podłączy kompa i jeżeli będzie coś nie tak to do wymiany nastawnik.
Narazie po usunięciu błędów ani razu podczas hamowania nie wystąpiło ani jedno dziwne telepotanie, może przez nadmiar błędów ecu zaczęło świrować, mam taką nadzieje że przez to.No cóż pozostało mi jeździć i kontrolować jeżeli nic nie będzie to wina błędów była a nie jak niektórzy twierdzą że dwumasa :571:
karloo1
 

[1M] Dziwne szarpanie podczas hamowania

Postprzez vwir » 6 września 2016, o 14:04

Dlatego też pytałem, czy jest tak samo z wciśniętym sprzęgłem jak i na luzie. Jeśli jest tak samo to raczej nie powinna to być dwumasa.

Co masz na myśli mówiąc, że żadnej niepokojącej zmiany w dawce nie widzisz? Jaka jest konkretnie dawka na wolnych obrotach?
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M] Dziwne szarpanie podczas hamowania

Postprzez Krycho145 » 6 września 2016, o 14:17

Nikt przeciez nie mowil ze na pewno jest to wina dwumasy. Zapewne musialo byc cos z dawka nie tak... ;-)
Krycho145
Forumowicz
 
Posty: 31
Dołączył(a): 23 maja 2016, o 12:31
Lokalizacja: Bialystok
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Dziwne szarpanie podczas hamowania

Postprzez karloo1 » 6 września 2016, o 15:48

Z tego co widziałem na kompie u mechanika dawka była 2.6mg napięcie 1.63V na wolnych obrotach, oczywiście silnik chipowany.Mechanik nic nie powiedział co do dawki i napięcia, tylko że za dużo błędów było.
To samo i u mnie na programie pokazuje.
Pojeździłem już trochę po wizycie u mechanika i usunięciu błędów i jak narazie nic się nie dziejęm,mam nadzieję że nic się nie będzie już działo.
A jak nadal będzie występowało szarpanie podczas hamowania oddam do regeneracji nastawnik,
karloo1
 

[1M] Dziwne szarpanie podczas hamowania

Postprzez vwir » 6 września 2016, o 16:20

Przy 2,6 powinno być ok, ale jest dość blisko górnej granicy. Ewentualnie gdyby się powtórzyło to możesz zjechać VAGiem (o ile masz jakiś zakres regulacji) do 3,0-3,5 i sprawdzić, czy to pomoże.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Następna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron