Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.
Witajcie, od jakiegoś czasu zaobserwowałem mokry egr od oleju który zaczął kapać na rant pokrywy zaworów. Ściągnąłem dziś osłonę górna silnika oraz rurę od IC co jest z EGR i w środku lekki film olejowy, plastik idący do IC tez delikatny film wyczuwalny pod palcem ale to co zobaczyłem koło egr to maskara. Cały w oleju , popatrzcie na foty. Czyżby turbo puszczało olej ? I jeszcze odma powinien ten wężyk być tak mokry ? Auto mam prawie 2 lata przebieg na blacie 220tysi( nie wiem na ile realny , ja zrobiłem 20tysi ). http://postimg.org/gallery/s3iuhjxe/
To ja bym to wyczyscil, dał nowe uszczelnienia na egr i obserwował co jakiś czas. Film olejowy tam zawsze będzie. Na odmie tam jest taki oring gumowy to też możesz zmienić.
Olej leci przez maly otwór znajdujący się w egr pod tym metalowym okrągłym grzybkiem. Kiedys czytałem na jakimś forum ze to jest odpowietrzenie i tam są jakies uszczelnienia które siadly ?? U mnie tez się w tym miejscu delikatnie poci a turbo mam po regeneracji. Możesz spróbować wymienić egr i obserwować czy dalej jest mokro
Oczywiście wymiana egr ma sens ale na początek wystarczy wyczyścić, dać nowe uszczelnienie i obserwować co w efekcie wyniesie Cie oczywiście taniej, tym bardziej że oleju wystarcza Ci od wymiany do wymiany i nie musisz dolewać. Jeżeli to nie pomoże to dopiero wtedy pomyśl o wymianie egr.
Ja nikogo nie namawiam do zaślepienia EGR, sam byłem kiedyś przeciwnikiem tego rozwiązania do czasu aż zobaczyłem dolot w swoim Toledzie. Problem z EGR polega na tym że z czasem turbo (nawet nowe) przepuszcza olej. Olej trafia do kolektora dolotowego przez intercooler, zawór EGR. Część gorących spalin z kolektora wydechowego trafia przez EGR z powrotem do kolektora dolotowego i tam miesza się z tym zimnym olejem tworząc w dolocie gęstą maź która wszystko zapycha.