[1M] Eksploatacja starego Diesla

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez kornat » 3 sierpnia 2016, o 10:37

To ma, że w DE, aby wjechać do miast już potrzeba EURO6, a minimalna norma poruszania się po kraju to chyba EURO4. Zgadzam się, że DPF itp. mają zmniejszyć tlenki azotu, ale od EURO4 emisja tlenków węgla ma nie przekraczać 0,5. W przypadku EURO2 ma nie przekraczać 1. Z tego co się orientuję, to auta PD i CR mają normę EURO3 i do zakwalifikowania się do EURO4 potrzeba im DPF'a. Czyli w pewnym sensie też musi ograniczyć tlenki węgla.
Co nie zmienia faktu, że pseudoekolodzy nie działają dla dobra środowiska. Popisali się głośną sprawą z żarówkami zawierające rtęć i które wcale nie były oszczędne. Ciekawe czy też tak zaostrzają normy dla fabryk czy lotnictwie, gdzie rocznie w powietrzu lata 90mld samolotów.

Co do fotowolkaniki to w moich okolicach już robią zapisy ze sporą dotacją, bo wystarczy tylko 15-30% wkładu własnego.

P.S. Samochód na prąd w PL to kpina. Prąd jest z węgla, który bardziej szkodzi, no ale ludzie będą mieli w podświadomości, że są mega ekologiczni.

P.S.2. Żeby nie było, że strasznie bronię kopcących aut, bo przyznaję, że to nie jest przyjemne doświadczenie jadąc za takim autem. Chodzi mi tylko o pokazanie o jaką kasę walczą ekolodzy ;)
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez DzieX » 3 sierpnia 2016, o 11:08

kornat napisał(a):P.S. Samochód na prąd w PL to kpina. Prąd jest z węgla, który bardziej szkodzi, no ale ludzie będą mieli w podświadomości, że są mega ekologiczni.


Póki co tak. Mało tego - póki mamy węgiel paliłbym go na potęgę. Plusem jest to, że będzie mniej spalin w centrach miast.
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2124
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Re: [1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez irocket » 3 sierpnia 2016, o 15:47

[quote="kornat"]Co do fotowolkaniki to w moich okolicach już robią zapisy ze sporą dotacją, bo wystarczy tylko 15-30% wkładu własnego./quote]

U nas też były takie zapisy, ale nie wiadomo, czy to będzie tak, że jak trzeba będzie zapłacić za panel 2kW powiedzmy 3000zł to czy to można ot tak sobie z kieszeni wyciągnąć, czy trzeba wziąć na ten kredyt. Po drugie tak zastanawialiśmy się z tatą, że jak ktoś chce z paneli grzać wodę cały rok (kolektory w zimie nie grzeją) to za te 15-30% co by trzeba było zapłacić kupuje się panele (używane co prawda), zbiornik, grzałkę itp i cały czas jakoś tam grzeje się woda, mocniej albo słabiej (czy to zima, czy pochmurny dzień).
Obrazek
Avatar użytkownika
irocket
Sponsor
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 3 sierpnia 2013, o 12:46
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9TDi 1Z

Re: [1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez vwir » 3 sierpnia 2016, o 20:54

kornat napisał(a):To ma, że w DE, aby wjechać do miast już potrzeba EURO6, a minimalna norma poruszania się po kraju to chyba EURO4. Zgadzam się, że DPF itp. mają zmniejszyć tlenki azotu


No i? Tlenek węgla to nie CO2. Tlenek węgla to CO - innymi słowy czad, silnie trujący, ograniczany kolejnymi normami EURO. DPF ma się nijak do azotu. Tlenki azotu wyłapuje katalizator. Masakrycznie mieszasz pojęcia. Może po kolei: paliwo to głównie związki węgla i wodoru. Spalanie to nic innego niż utlenianie. Po utlenieniu wodoru powstaje H2O. Z węglem już nie jest tak prosto - jeśli nie ma wystarczającej ilości tlenu to powstanie CO - silnie trujący tlenek węgla. Jeśli dostarczymy odpowiednio dużo tlenu to uzyskamy CO2. W idealnym świecie z rury wydechowej auta leciałoby CO2 i H2O. Jeśli chcesz to ograniczyć to tylko robiąc auta spalające mniej paliwa. DPF/FAP nic tu nie da. Nie ma innej opcji, bo co innego chciałbyś uzyskać z tego węgla z paliwa? Jako iż nie żyjemy w idealnym świecie, to w paliwie zawarte są też inne związki, na przykład azotu. Po spaleniu otrzymujemy szkodliwe NOx, wyłapywane przez katalizator. No i teraz najważniejsze: nie cały węgiel z paliwa się utlenia. Część wylatuje w postaci czystego węgla, czyli rakotwórcza sadza. No i DPF/FAP ma za zadanie wyłapać tą sadzę i ją utlenić do CO2. Więc teraz już rozumiesz moje pytanie odnośnie emisji CO2 i jak się to ma do FAP/DPF? Przecież one niejak nie ograniczą emisji CO2. Ba - wręcz ją zwiększą, dopalając rakotwórcza sadzę. Tak samo katalizator - on też nie ograniczy emisji CO2. Więc Twoja uwaga dotycząca emisji CO2 i montowania FAP/DPF jest po prostu błędna.

No a teraz ustawa o OZE i fotowoltaika. PiS skutecznie udupił tą ustawę. W obecnej formie fotowoltaika w Polsce się zupełnie nie opłaca. Jeśli skorzystasz z dofinansowania to nie masz netmeteringu 1:1, innymi słowy musisz więcej energii wyprodukować, niż ilość energii jaką możesz pobrać z sieci. Jakiś absurd. A jeśli nie skorzystasz z dofinansowania i masz nadwyżkę produkcji to nie masz kwot gwarantowanych, za jakie będzie odkupowany od Ciebie prąd. Więc inwestujesz kilkadziesiąt tysięcy PLN i nie wiesz, czy za miesiąc ktoś w ogóle kupi od Ciebie prąd i w jakiej cenie. Ustawa przygotowana przez platformę miała sens, ale PiS ją skutecznie zniszczył. No bo przecież lepiej się dorzucać do kopalni węgla...
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Re: [1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez piotrek148 » 3 sierpnia 2016, o 21:09

kornat napisał(a):To ma, że w DE, aby wjechać do miast już potrzeba EURO6, a minimalna norma poruszania się po kraju to chyba EURO4. Zgadzam się, że DPF itp. mają zmniejszyć tlenki azotu, ale od EURO4 emisja tlenków węgla ma nie przekraczać 0,5. W przypadku EURO2 ma nie przekraczać 1.


Czyli co ... teraz juz nie moge wjechać swoim 1.9 tdi do Niemiec ??
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 254
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez vwir » 4 sierpnia 2016, o 06:21

A skąd, bzdury jakieś. W większości miast w centrum masz ekostrefy, w których poruszać mogą się jedynie auta spełniające odpowiednie normy. Ale na autostradzie nie ma żadnych limitów. Ba - sporo tam jeździ takich tolków.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez piotrek148 » 4 sierpnia 2016, o 22:44

coś do dalszej dyskusji ... ;)
https://www.youtube.com/watch?v=yApmlEVsnh0
Uśmiałem się z tekstu o pampersie :D
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 254
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez vwir » 6 sierpnia 2016, o 22:05

Gdy pojawił się ten kanał to wydawało mi się, że może to być coś fajnego. Ale gdy obejrzałem kilka odcinków i w niemal każdym gość miał spore wpadki, to przestałem go oglądać. Tego odcinka nie widziałem. No i chyba słusznie, bo gość znowu gada bzdury. Już to pisałem, ale powtórzę. DPF wyłapuje węgiel (C) ale później go spala (inaczej utlenia) do CO2. Więc jeśli już gadamy o pampersach to jest to taki pampers, który spala swoją zawartość na popiół i taki właśnie popiół jest wyrzucany na drogę. No i teraz sobie wybierz: wolisz iść za setką osób w takich pampersach, wysypujących popiół na drogę, czy też wolisz iść za setką osób bez pampersów, robiących pod siebie prosto na drogę, a Ty kroczysz w tym po kolanach?
Już nie wspomnę o tym, że robienie odcinka od DPFie przez człowieka, który nie ma o tym bladego pojęcia i zapraszającego jako gościa kogoś, kto żyje z wycinania DPFów i w jego interesie jest aby każdy chciał go wyciąć, to naprawdę słaby pomysł. Szkoda, że ludzie nie potrafią używać własnego mózgu, tylko taki ktoś staje się dla niego jakimś wyznacznikiem i guru motoryzacji.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez Bartek26 » 7 sierpnia 2016, o 09:05

też miałem wątpliwą przyjemność oglądnąć jakiś film z tego kanału i potwierdzam słowa Vwir'a , teraz to i tak koleś się lekko ogarnął , bo jak zobaczyłem pierwszy odcinek to była mega paplanina o niczym.
Skill.... You can't buy it ....
Avatar użytkownika
Bartek26
Forumowicz
 
Posty: 588
Dołączył(a): 22 grudnia 2013, o 22:27
Lokalizacja: Żary
Car: Octavia RS
Engine: 1.8 20VT

Re: [1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez piotrek148 » 7 sierpnia 2016, o 09:26

vwir, Nie obraź sie na mnie, nie dążę do kłótni, ale czemu Ty tak bronisz tego DPFa??
Sam jeździłeś nieźle zmodzonym Tolkiem, używająć Twoich słów "robiącym pod siebie prosto na drogę" a teraz jak masz DS-ke z dpf-em to forsujesz stanowisko że dpf jest super bo emituje samo CO2 a "stary diesel" to samo zło.
Nie zauważyłem żeby Autor tego vloga wyraźnie zachęcał do usuwania dpf-ów, zwracał uwagę na wysokie koszty serwisowania- przynajmniej ja tak to odebrałem. Czy można zarzucać stronniczość właścicielowi firmy tuningujacej auta że mówi tak aby przyciągnąć tylko klientów ?? Nie wiem.... każdy tego typu warsztat świadczy takie usługi
Avatar użytkownika
piotrek148
Forumowicz
 
Posty: 254
Dołączył(a): 28 marca 2011, o 21:25
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 tdi AHF

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron