[1M] Eksploatacja starego Diesla

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez kornat » 18 lutego 2016, o 18:35

Nie chodziło mi o wyłapywanie tylko osadzanie się sadzy. U kolegi w Vectrze C wypalanie wyglądało podobnie jak tu
https://www.youtube.com/watch?v=-IXkcOs2-no
no może trochę więcej dymu i gryzący zapach, ale jeździł na krótkich odcinkach. Może wypalanie zależy też od sposobu użytkowania auta. Jak ktoś jeździ po mieście i na niskich obrotach "bo diesel tak lubi" :D to to wypalanie jest bardziej dymiące, bo więcej się tego osadzi. Mimo wszystko chciałbym zobaczyć taki test jak wyżej opisałem. Jak wiadomo w jakich się warunkach robi test, więc one też nie są tak miarodajne. Auto trochę inaczej się zachowuje na biegu jałowym, a inaczej pod obciążeniem.

Napisałeś, że DPF zamienia na dwutlenek węgle, który podobno jest szkodliwy. Również dwutlenek węgla jest podawany w danych katalogowych i np:
1.9TDI VP 110KM ma 135g/km
1.9TDI PD 130KM ma 140g/km
1.9TDI PD 150KM ma 145g/km
1.9TDI PD 105KM ma 135g/km
2.0TDI PD 140KM ma 148g/km
2.0TDI CR 140KM ma 134g/km
2.0FSI PB 150KM ma 166g/km
1.8TFSI PB 160KM ma 176g/km
1.4TFSI PB 125KM ma 149g/km

Wiadomo, że większa moc/pojemność to więcej spalin, ale jak widać benzyniak pod tym względem nie wypada lepiej. Oczywiście są również inne szkodliwe jak np. tlenki azotu, ale tego akurat nie podają. Wszystko jest pod normą EURO.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez vwir » 18 lutego 2016, o 19:26

No na pewno stary diesel wyprodukuje więcej sadzy, bo on nie dopali niczego. DPF ile dopali tyle dopali, ale coś zrobi na pewno. Więc o tyle na pewno będzie lepszy od starego diesla. Więc taki test nie ma sensu i raczej nikt go nie robi, bo i po co.

CO2 sam w sobie nie jest szkodliwy. A to co podają katalogi to tak naprawdę przekłada się na oszczędność auta. Spalisz więcej paliwa - wygenerujesz więcej CO2. W jakiejś postaci ten węgiel z paliwa musi się wydostać z rury wydechowej. Inne związki są mocno kontrolowane przez kolejne normy euro, a zostaje tylko wydalenie w postaci CO2. Benzyniaki potrzebują więcej paliwa (mniejsza sprawność silnika) a co za tym idzie będą miały większą ilość CO2/km niż diesle o podobnej mocy i pojemności.

Jeśli chodzi o wypalanie jak na filmie - to nawet jeśli ktoś musiał je wykonać to raczej zarżnął już DPFa zupełnie. A to się dzieje po ok. 200tys przebiegu albo i większym.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez kornat » 18 lutego 2016, o 20:36

Kolega w tej viki miał mały przebieg bo ok. 50kkm i jak wspomniałem wcześniej podobnie dymiło. Nie nie był to szrot ściągany z zagranicy z ukręconym przebiegiem, więc zużycie dpf'a czy innych elementów można wykluczyć. Z tego co później z nim rozmawiałem, stosował później olej 2T do paliwa (wiadomo w jakim celu) i zauważył, że rzadziej dochodziło do wypaleń. Jak wiadomo spalanie oleju nie jest zbyt ekologiczne, a w tym przypadku czyżby dochodziło do poprawy spalania mieszanki?

Ogólnie poprawę spalania mieszanki, można uzyskać odpowiednim wyprzedzeniem wtrysku, ciśnieniem rozpylania paliwa, jakością paliwa itp. Dużo osób na to nie zwraca uwagi.

Tak ogólnie nie ma się co jarać emisją spalin, bo jak wiadomo, to nie auta są głównym czynnikiem zanieczyszczeń.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez vwir » 18 lutego 2016, o 20:50

U mnie w wydechu po przetarciu go wewnątrz palcem jedyne co będziesz miał na palcu to kurz. Mam w rodzinie 3 auta z filtrami cząstek stałych i w każdym jest tak jak u mnie. W żadnym z nich nigdy nie widziałem takiego kopcenia. Jest wyraźna różnica w garażu - po odpaleniu auta bez DPFu wyraźnie czuć, że się odpalało diesla. Po odpaleniu auta z DPFem nie czuć niczego.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez kornat » 18 lutego 2016, o 20:58

To fakt, że nie trąci jak z starego ikarusa, ale te szkodliwe substancje są bezwonne i niewidoczne ;)
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez Alicante » 21 lutego 2016, o 18:22

Ok, zostałęm przekonany zeby wiecej sie nie wyrywać, ze juz nigdy nie kupie diesla ;-)
Wracając do tematu,
Jak sie robi logi? Czy wystarczy ze podjade do elektryka który ma możlowość podpiecia pod kompa i zaczytać? Podpowie mi to co w jakim jest stanie?
Alicante
Forumowicz
 
Posty: 103
Dołączył(a): 25 grudnia 2010, o 14:17
Lokalizacja: Kraków / Mielec
Car: Toledo 1M Sport
Engine: 1,9 TDI ASZ

[1M ASZ] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez Sony » 21 lutego 2016, o 19:50

Alicante, wystarczy przejrzeć forum: viewtopic.php?f=31&t=2740 :548:
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6696
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez vwir » 25 lipca 2016, o 17:33

http://www.motofakty.pl/artykul/itd-wzi ... oblem.html

Wreszcie. Ostatnio jechałem za mondeo, które puszczało taką zasłonę dymną, że mało co widziałem.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez kornat » 2 sierpnia 2016, o 13:40

Niemcy tak cisnęli z normami EURO i jakie to DPF, FAP itp. wynalazki są eko, a jak widać od 25lat emisja CO2 nie spadła praktycznie wcale.
http://wyborcza.biz/biznes/1,147749,202 ... hodow.html
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Postprzez vwir » 3 sierpnia 2016, o 07:15

Co ma DPF, FAP, itp. do emisji CO2? Mylisz pojęcia, i to mocno.
Niemcy tak mocno postawili na fotowoltaikę i wiatraki, że zdarzają się już okresy, kiedy to ten rodzaj energii pokrywa w zupełności ich zapotrzebowania: http://m.pb.pl/4433593,11161,niemcy-100 ... rgii-z-oze
Mogą sobie więc pozwolić na tankowanie aut prądem.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron