[1M] Eksploatacja starego Diesla

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: vwir »

Nie forsuję DPFa, tylko nie lubię gdy ktoś o nim pisze/mówi bzdury, bez zrozumienia tematu. Drugie auto mam bez DPFa i nie mam z tym problemu. Gdzie napisałem, że stary diesel to samo zło?
Awatar użytkownika
brtk
Forumowicz
Posty: 131
Rejestracja: 08 maja 2016, 23:38
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF
Skąd?: Warszawa

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: brtk »

Wracając do tematu, po prostu miastowi nie zarżnijcie diesla na niskich obrotach, chłodzcie turbo po dłuższych wyprawach za miasto i nie będzie się nic działo z dieslem. No i omijać nieznane noname stacje. Robić wszystkie konserwacje na bieżąco. Przy 1.9 tdi prędzej samochód zerdzewieje niż silnik padnie.
HQ-Automotive
Forumowicz
Posty: 54
Rejestracja: 21 paź 2016, 12:49
Auto: Seat Toledo 2
Model: 1.9 TDi 110km
Skąd?: Warszawa

[1M] Eksploatacja starego Diesla

Post autor: HQ-Automotive »

Wszystko zależy od stanu faktycznego auta bo silnik silnikowi nie równy, a mówimy o autach często nastoletnich i nawet tak dobra, sprawdzona konstrukcja jak TDi 90 czy 110km też może się zepsuć. Fakt, że zdecydowanie szybciej zużyje się podczas ciągłej jazdy po mieście niż na trasie, ale to przypadłość niemal każdego diesla zarówno starszych jak i nowszych jednostek. Bardziej niż o turbo obawiałbym się o dwumasę.
http://www.hq-automotive.co.uk - wycieraczki samochodowe. Producent.
ODPOWIEDZ