Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[5P] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
timig
Forumowicz
Posty: 196
Rejestracja: 21 maja 2013, 20:27

[5P] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: timig »

czytając i oglądając różne tematy nachodzą mnie myśli o regeneracji turbiny, ogólnie wszystko ok, ale mechanik mówi że ciągnie olej, dolewam 150 ml na 1000 km więc nie widzę tragedi ale może warto dmuchać na zimne i nie czekać aż puści olej do silnika?

imkolejne pytanie jaką mam turbinę? oznaczenie silnika BJB z rozpisek w necie wygląda że nie jest to turbina ze zmienną geometrią łopatek

do kogo w łódzkiem jechać na diagnoze, czyszczenie itp?
no i po "wakacjach"...
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[5P] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Sony »

timig, najlepiej to samemu wyciągnąć turbinę i wyczyścić :) Możesz podjechać do zakładu Lucassiuss & Sony :D Tani warsztat tylko z czasem ciężko hehe :one:
Awatar użytkownika
vwir
Zasłużony
Posty: 2838
Rejestracja: 20 lis 2009, 09:58
Auto: DS5, Leaf
Model: 2.0HDI, EE
Skąd?: okolice Krosna

[5P] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: vwir »

timig pisze:czytając i oglądając różne tematy nachodzą mnie myśli o regeneracji turbiny, ogólnie wszystko ok, ale mechanik mówi że ciągnie olej, dolewam 150 ml na 1000 km więc nie widzę tragedi ale może warto dmuchać na zimne i nie czekać aż puści olej do silnika?

imkolejne pytanie jaką mam turbinę? oznaczenie silnika BJB z rozpisek w necie wygląda że nie jest to turbina ze zmienną geometrią łopatek

do kogo w łódzkiem jechać na diagnoze, czyszczenie itp?


Tutaj masz ją pięknie pokazaną, razem z łopatkami od zmiennej geometrii: http://allegro.pl/turbina-vw-passat-b6- ... 37214.html
Wygląda więc na to, że w BJB jak najbardziej jest zmienna geometria. Poza tym czyszczenie nie wpłynie na zużycie oleju. Ja bym przy takim zużyciu jeszcze odpuścił, bo wiem, jak to jest z regenerowaną turbiną. Spodziewaj się większej turbodziury po regeneracji.
Szymek08
Forumowicz
Posty: 1687
Rejestracja: 22 sie 2009, 17:18
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI AHF+
Skąd?: Piła

[5P] Problemy z TURBOsprężarką

Post autor: Szymek08 »

Ja powiem tak - mam inny sposób na Turbawkę. Mam zaślepiony EGR - ściągam gruchę z turbo, ściągam zaślepkę i przez otwór wężykiem wpsikuje zmywacz przemysłowy firmy Wurth. Ruszam cięgłem i powtarzam to parę razy do momentu aż lata to jak "żyd" po pustym sklepie. Zakładam zaślepkę - odpalam auto i dodaję gazu przy zamkniętych i otwartych kierownicach. Zakładam gruchę i latam jak ta lala. Potrzebny czas to do 30 minut. Przeprowadzałem taką operację już dwa razy. Za pierwszym starczyło na 2 lata. Po drugiej śmigam już ponad rok i jest ok
ODPOWIEDZ