[1L] Problemy z TURBOsprężarką

Wszystko o silnikach wysokoprężnych

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, koti

Postprzez panzer39 » 26 września 2012, o 14:30

Szczerze mówiąc to nie orientuję sie jeszcze, który wąż prowadzi z, a który do turbiny - jak będę miał dostęp do komputera to wówczas uzupełnię braki w wiedzy.
Chodzi o ten krótki wąż, jeden z dwóch, pierwszy od strony silnika. Oba znajdują sie pomiędzy plastikowymi rurami i to z niego sie lało.

Czytałem sporo na temat zdychajacych turbin, ale u mnie naprawdę nie czuć ani spadku mocy, ani nie kopci sie nic z rury, nawet przy gwałtownym przyśpieszaniu - a poza tym gdy powietrze uchodzilo przez dziurę w wężu to nawet przy 3.5k rpm nie bylo słychać dosłownie nic poza silnikiem.

Przypuszczam, ze silnik gubi olej na pierścieniach, bo obecnie nigdzie nie ma żadnych wyciekow na zewnątrz.
panzer39
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 września 2012, o 08:37
Lokalizacja: Kielce
Car:
Engine:

Postprzez szymekgd » 26 września 2012, o 15:21

panzer39 napisał(a):który wąż prowadzi z, a który do turbiny


Z filtra powietrza idzie do czesci zimnej turbiny powietrze niesprezone, a wychodzi na intercooler sprezone.

panzer39 napisał(a):Czytałem sporo na temat zdychajacych turbin


Nie ogladales swojej przy rozbieraniu, jak wyglada luz i sam wirnik czesci zimnej?

panzer39 napisał(a):Przypuszczam, ze silnik gubi olej na pierścieniach, bo obecnie nigdzie nie ma żadnych wyciekow na zewnątrz


Kopci?
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez panzer39 » 26 września 2012, o 20:14

szymekgd napisał(a):Z filtra powietrza idzie do czesci zimnej turbiny powietrze niesprezone, a wychodzi na intercooler sprezone.

Tyle to wiem, teoretycznie - inaczej sprawa wygląda, żeby znaleźć wszystkie te elementy w samochodzie - jak wiadomo pod maską do czegokolwiek jest bardzo trudny dostęp i choć coraz lepiej orientuję się, która rura do czego idzie, to jednak wszystkiego dowiem się przy okazji poważniejszej naprawy, po rozłożeniu na części pierwsze.
szymekgd napisał(a):Nie ogladales swojej przy rozbieraniu, jak wyglada luz i sam wirnik czesci zimnej?

To było dawno, wówczas, z naprawdę niewielką wiedzą na temat samochodów cieszyłem się tylko, że było czarne a zrobiło się błyszczące. Chyba każdy przez to przechodził... :oops:
Kopci?

Tak jak pisałem, zakopcił raz a dobrze gdy strasznie go wysiliłem pod górkę i od tamtego czasu z rury nie idzie nic (wyłączając zimne poranki, ale to normalne). Utrata oleju to około 1 litr na 1000 km, więc nie narzekam, po prostu przy tak starym i zaniedbanym silniku lepiej być nie może.

W każdym razie turbinie dokucza wąż ciśnieniowy. Wpadłem na taki pomysł, czy to wycie może być spowodowane jakąkolwiek nieszczelnością w okolicy owego węża? Niby założyłem nowe opaski i powinno być ok, ale może gdzieś poruszyłem i pojawiła się nieszczelność? Przepraszam, że podaję takie lapidarne spostrzeżenia, ale doświadczenie z tym autem nauczyło mnie, że spory problem często wynika z trudnej do zlokalizowania duperelki (np. brak ciśnienia w spryskiwaczach był spowodowany malutkim pęknięciem rurki przy pompce i zawartość leciała pod samochód).
panzer39
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 26 września 2012, o 08:37
Lokalizacja: Kielce
Car:
Engine:

Postprzez szymekgd » 26 września 2012, o 20:27

panzer39 napisał(a):Utrata oleju to około 1 litr na 1000 km, więc nie narzekam


Zartujesz, czy na prawde dolewasz ponad 10l miedzy wymianami? :mrgreen:

panzer39 napisał(a):W każdym razie turbinie dokucza wąż ciśnieniowy. Wpadłem na taki pomysł, czy to wycie może być spowodowane jakąkolwiek nieszczelnością w okolicy owego węża?


Moze. Zrob fotke i pokaz w koncu ten waz :-)
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez migacz1981 » 26 września 2012, o 21:15

panzer39, Zobacz czy masz wszystkie szpilki na kolektorze wydechowym ja miałem podobnie w sprinterze(też wydawał zawodzący dźwięk),i okazało się,że szpilka pękła sama z siebie.Powiedz mi w jakim celu czyściłeś turbo,które nie ma zmiennej geometrii :?:

[ Dodano: 2012-09-26, 21:16 ]
Dźwięk był podobny do kwiku świni ;-)
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Avatar użytkownika
migacz1981
Sponsor
 
Posty: 939
Dołączył(a): 10 października 2010, o 18:22
Lokalizacja: Wałbrzych - okolice
Car: Seat Toledo 1L/1M
Engine: 1.9 TDI AHU/ASV

Postprzez jakub_bb » 6 października 2012, o 12:29

szymekgd napisał(a):panzer39 napisał/a:
Utrata oleju to około 1 litr na 1000 km, więc nie narzekam


Zartujesz, czy na prawde dolewasz ponad 10l miedzy wymianami?


Przy takim dolewaniu to wymiana oleju jest zupełnie nie potrzebna :D sam się wymienia xD
Avatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 6 marca 2010, o 00:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Car: Audi A4 B6
Engine: 1.9 TDI AWX

Postprzez Kitaj » 6 października 2012, o 15:46

to mój fiat który zaopatrzył budowę mojego domu miał ponad 200tys przebiegu i spalał dużo mniej oleju niz twój :) ja obstawiam ze turbina jest zużyta...
Było:
Toledo 1M 1.9 AGR+ [*] :(
------------------------------
Jest:
:579: :585: BMW E46 XD M57D30 "Karwan" :585: :579: Obrazek
Audi A6C5 Quattro 2.8ALG Pb+Lpg "Nocny Pogromca" :evilbat:
------------------------------
Avatar użytkownika
Kitaj
Forumowicz
 
Posty: 2815
Dołączył(a): 1 lipca 2008, o 23:52
Lokalizacja: Okolice Oławy
Car: E46 330xd/A6 C5 2.8
Engine: M57D30/2.8 ALG

Postprzez karol7501 » 3 marca 2015, o 17:43

No i się cos dzieje... Niepożądanego.
Postanowiłem trochę "przedmuchać" furkę. 2bieg do 3,5tys, 3bieg tak samo i na 4biegu powyżej 3tys turbo chyba złapalo notlaufa. Fakt, nie był to pierwszy raz wiec trzeba zacząć poszukiwania problemu. Co możecie mi doradzic? Od czego zacząć sprawdzanie? Domyslam się, ze to mogło się turbo zapiec, ale wszystkie rady mile widziane. Poza tym auto sprawuje się bez problemow :-D
karol7501
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 20 kwietnia 2014, o 10:09
Lokalizacja: Wałbrzych
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9 TDI

Postprzez Bartosz_n » 3 marca 2015, o 17:59

karol7501, pewnie zapieczone kierownice ale może też być problem z węzykami bądź n75 .
Przegoń jeszcze parę razy Tolka a najlepiej zrób logi wtedy będzie troszkę łatwiej ;-)
Bartosz_n
Forumowicz
 
Posty: 728
Dołączył(a): 13 września 2011, o 16:32
Lokalizacja: Warszawa
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9.TDI

[1L] BRAK MOCY 1.9 110 AFN

Postprzez Jujuvip » 20 września 2017, o 14:58

Witam. W ostatnim czasie zauwazylem ze co jakis czas brakuje mocy w moim tolku ale ponowne uruchomienie auta prawie za kazdym razem pomagalo i moc wracala. Postanowilem podlaczyc po waga i wyskoczyl blad a mianowicie 575 - intake manifold pressure 17-00 - control difference. Poczytalem troche na ten temat i postanowilem przeczyscic N75 ale niestety nadal jest to sam.... Moze ktos spojrzeć na moje logi...
http://vaglog.pl/log-011_003_6ANs7Qe.html
Ostatnio edytowano 20 września 2017, o 18:12 przez Jujuvip, łącznie edytowano 1 raz
Jujuvip
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 20 września 2017, o 13:45
Lokalizacja: Siedlce
Car: 1L
Engine: 1.9 TDI 110km AFN

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron