Co zrobić kiedy podoba się nam Toledo IV?

Toledo IV generacji

Moderatorzy: remiq, Sony, Roxon40

Co zrobić kiedy podoba się nam Toledo IV?

Postprzez 67igor1 » 27 stycznia 2015, o 16:00

Witajcie,
Wszyscy wiemy, że nowe Toledo "powróciło" na rynek po 3 latach nieobecności... Przy tej okazji auto zmieniło (ponownie) segment... Obecna wersja nadwozia to grupa "B".
By nie było (po zakupie) narzekań i rozpaczy, proponuję przejść poniższe kroki... :570:
Nie kupujcie tego auta oglądając je tylko, a proponuję wam się z nim dobrze zapoznać... :)

- Po pierwsze przymierzcie się i poczujcie pozycję kierowcy jak i samo otoczenie kabiny. Jest ona bardzo surowa i z plastiku, ale wykonana poprawnie... Nie każdy przeżyje posiadanie takiego auta... :lol: Mogę dodać, że po 24 kkm jest nadal cicho w kabinie.

- Białe, bez możliwoście regulacji, oświetlenie zegarów... Jeżeli jest ktoś uczulony na jasne światło, to należy zrezygnować z tego auta...

- Sprawdźcie wielkość bagażnika! To jest wielki + ... Ma on pojemność 550 litrów i chyba jest to największa pojemność w tej klasie (i nie tylko)

- Zabierzcie auto na przejażdżkę... Zdecydowanie udajcie się na "lekko zużyte" nawierzchnie. Zawieszenie auta jest "dość" sztywne... Napewno nie można go nazwać komfortowym... :573: Auto dobrze trzyma się nawierzchni, ale nie wybiera wszystkich nierówności drogi...
Wiem co napisałem... Przesiadłem się z Mazdy5 (i to obniżonej) do Toledo :570:
Tutaj proponuję nie szaleć z wielkością felg i pozostać przy "15" lub ewentualnie pozostać przy 16" ale zmienić opony na "miękkie".

- Sama, autostradowa jazda należy już do przyjemności... Zwłaszcza prędkości od 125 do 165 km/h

Plusy:
- lekkie
- zwrotne
- pojemne
- ekonomiczne auto

Minusy:
- twarde zawieszenie
- zastosowanie otwierania bagażnika tylko z pilota :/

(wersja RHD)
- zastosowanie otwarcia klapy maski silnika od strony pasażera, czyli gdy siądzie akumulator nie można drzwi pasażera otworzyć by pociągnąć za dźwignie...
Toledo: Obrazek Mii: Obrazek
Avatar użytkownika
67igor1
Forumowicz
 
Posty: 164
Dołączył(a): 10 listopada 2013, o 00:28
Lokalizacja: Londyn
Car: Toledo S '12
Engine: 1.2 TSi

Postprzez remiq » 29 stycznia 2015, o 21:33

Co zrobić kiedy podoba się nam Toledo IV?

Można ew. iść do blacharza kilkoma arkuszami blachy 0,6mm, wstawić mu Toledo 1L i powiedzieć "zrób mi z tego Toledo IV". Ten wstawi nowe lampy, atrapę, deskę rozdzielczą i odda kluczyki :D

Generalnie to wszystko już było i czwórkę można by określić konstrukcyjnie bezpośrednim następcą jedynki. Oczywiście nie do końca, bo 1L miało przynajmniej normalne silniki (1,9TDI i 2,0 16V). Poza tym było (jest przecież dalej) proste, zwrotne, pakowne, wygodne, a wersja angielska ma otwieranie maski po stronie kierowcy :D

Co do zawieszenia, to pewnie z czasem się ułoży i nieco zmięknie. Seaty miały bardziej "sportową" charakterystykę zawieszenia, bo na taką była kreowana marka. Brak regulacji jasności podświetlania wskaźników może przeszkadzać, ale pewnie z czasem przy liftingu dojdzie taki bajer. Egzemplarz, którym jechałem na jeździe próbnej nie był jakoś specjalnie uciążliwy, niewygodny itp. Większe wrażenie zrobiła na mnie pani, z którą jechałem, niż nowe Toledo.
Tak więc jeśli podoba Wam się ten samochód, macie 50+ lat, nie zależy Wam na kosmicznych bajerach, a do tego niedowidzicie i trzeba Wam prędkość wywalić latarką po oczach, to śmiało do salonu ;)
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez szymekgd » 30 stycznia 2015, o 09:04

67igor1 napisał(a):Zdecydowanie udajcie się na "lekko zużyte" nawierzchnie.


Z tym nie ma najmniejszego problemu :-D
Michal
szymekgd
Sponsor
 
Posty: 4280
Dołączył(a): 27 lipca 2010, o 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Car:
Engine:

Postprzez alopol » 31 stycznia 2015, o 13:03

67igor1 napisał(a):Mogę dodać, że po 24 kkm jest nadal cicho w kabinie.


to żaden wynik , mój 5P ma przejechane 100 tyś , w tym jakieś 60 tyś po świetnych polskich drogach i też nic nie stuka w kabinie , plastiki nie trzeszczą , tylna półka nie dzwoni. zawieszenie jak to w seacie piekielnie twarde , to samo w octavii II miękkie jak amerykańska kanapa , a golf V to fajny kompromis , audi a3 nie porównuję bo to inna liga
zawieszenie jest też trwałe - z tyłu nie było robione nic , z przodu były wymieniane łączniki stabilizatora ( przy 70 tyś) i tylne tuleje przednich wahaczy ( przy 80 tyś) i nic więcej. tak że poczekajmy jak zrobisz swoim jakieś 100 tyś i wtedy pogadamy
a jeszcze do bagażnika może i ma te 550 litrów ale ma bardzo wystające nadkola i nie regularne kształty, bardo wśki i pomimo że mój ma 500 l to napewno więcej walizek na wakacje ja zmieszczę . Toledo do tej pory ( oprócz mojego , ale też nie do końca) było fajnym autem , ze sportowym zadziorem a IV to zwykły nudny dupowóz dla pana 50 +...
i po mimo , że IV na papierze jest największa , to w środku ma odczuwalnie i fizycznie najmniej miejsca
1L dł 4321mm , rozstaw osi 2471, bagażnik 550 l
1M dł 4439mm , rozstaw osi 2513 , bagażnik 500 l
5P dł 4457mm , rostaw osi 2578 , bagażnik 500l
NH dł 4482mm , rozstaw osi 2602 , bagażnik 550l

dane ze str http://www.autocentrum.pl/dane-techniczne/

nie podoba mi się , za to genialnym następcą toledo jest leon ST

oczywiście to jest moje zdanie i gust , a o gustach się nie dyskutuje . IV nie jest totalny szitem i jak by mi ktoś go dawał np jako auto firmowe to bym brał i cieszył pałkę , ale sam bym go nie kupił .
alo
Avatar użytkownika
alopol
Forumowicz
 
Posty: 299
Dołączył(a): 14 czerwca 2012, o 12:18
Lokalizacja: Siechnice
Car: Seat Toledo 5P
Engine: 1.9 TDI BJB

Postprzez irocket » 31 stycznia 2015, o 18:16

Jak pierwszy raz przeczytałem tytuł, to od razu w głowie - iść do lekarza / psychologa / psychiatry :D Nie jest brzydkie, nawet moim zdaniem dość fajnie wygląda, ale jak wspomnieli poprzednicy, brakuje trochę pazura, skórzanej tapicerki i silnika większego niż 1.4.. 1L też takie trochę "ciapciowate" jest ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
irocket
Sponsor
 
Posty: 1055
Dołączył(a): 3 sierpnia 2013, o 12:46
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9TDi 1Z

Postprzez 67igor1 » 31 stycznia 2015, o 23:41

hm... dzięki za wasze opinie / recenzje...

Ten temat powstał dla ludzi, którym się właśnie spodobał nowy Toledo... I aby nie byli zawiedzeni zakupem starałem się ich (potencjalnych nabywców) nakierować na niektóre aspekty tego auta.
Czy to auto dla "dziadka"? Nie wiem, ja się takim nie czuję, a tym jeżdżę... I nie jeden by się zdziwił możliwym stylem jazdy (możliwościami) tego autka...

ps. Nie narzekajcie tak na Toledo IV, bo przecież to jest forum Toledo... :P
Toledo: Obrazek Mii: Obrazek
Avatar użytkownika
67igor1
Forumowicz
 
Posty: 164
Dołączył(a): 10 listopada 2013, o 00:28
Lokalizacja: Londyn
Car: Toledo S '12
Engine: 1.2 TSi

Postprzez szymlis » 1 lutego 2015, o 02:11

Jak dla mnie po 1L (które bez wątpienia są najładniejszymi tolkami :D) dopiero IV mi się spodobała ;) 1M takie zwyczajne, bez szału, a 5P mnie odrzuca podobnie jak leon 2 a nawet troszke bardziej. Może kiedyś kiedyś przesiąde sie na IV :)
Avatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
 
Posty: 286
Dołączył(a): 29 marca 2014, o 16:12
Lokalizacja: Radom
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.6i oraz 2.0 16V

Postprzez remiq » 1 lutego 2015, o 18:36

67igor1 napisał(a):Czy to auto dla "dziadka"? Nie wiem, ja się takim nie czuję, a tym jeżdżę...

Znam kilku młodych właścicieli Daewoo Tico z podobnym podejściem.

Generalnie nowe Toledo jest dobrym autem. Ma wozić kierownika z punktu A do B i to robi. Do miasta nie potrzeba wyścigówki, bo w korku nawet Gallardo posłusznie poturla się 5km/h i będzie tak samo stał na światłach.

I ma jedną fajną rzecz - wycieraczkę tylnej szyby, czego brakuje w 1L. No i o niebo lepsze oświetlenie. Do reflektorów dużo łatwiej zamontować soczewki, bo odbłyśniki są większe, a do tego gładkie klosze, więc nie potrzebna jest polerka. No i ich nowoczesny kształt nie wzbudzi podejrzeń, że coś było dłubane.

Nie mam porównania zwrotności tych aut. 1L zawija się w miejscu, gdzie 1M i 5P kręcą na 3 razy.

Osobiście gdybym miał wybierać między Toledo IV, Skodą Rapid, Renault Thalia, a Dacią Logan, to miałbym zdrowy zgryz, bo nowy Logan jest po prostu najładniejszy. Pewnie z przywiązania do marki, wybrałbym Toledo. Poza tym podoba się Żonce :D

Oczywiście 1L ma u mnie dożywocie i będzie jeździł aż się nie rozpadnie. A wtedy w ruch pójdą trytytki i pojadę dalej.


Dyskusję o wyższości skrętu w 1L nad resztą wydzieliłem do osobnego tematu tutaj.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez vwir » 4 lutego 2015, o 10:00

Mnie w IV rażą niezabudowane elementy metalowe, jak na przykład prowadnice foteli. Nie podoba mi się też niska jakość wnętrza (tandetne plastiki), gorsza niż w 15 lat starszym tolku II. Nie wspomnę o brakach w wyposażeniu (jak chociażby xenony). Takie rzeczy to już w clio są dostępne... Generalnie nie ma się co oszukiwać - to jest toledo tylko z nazwy. Tak naprawdę to cordoba (auto segmentu B).

Podoba mi się za to że jest to liftback, a nie sedan. No i wygląd zewnętrzny wcale nie jest zły (szczególnie patrząc z przodu lub z tyłu, bo linia boczna jest już średnia).

temat o skręcie wydzieliłem osobno, bo się OT zrobił

remiq
Ostatnio edytowano 4 lutego 2015, o 10:31 przez vwir, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2766
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez kornat » 4 lutego 2015, o 13:15

vwir napisał(a):Generalnie nie ma się co oszukiwać - to jest toledo tylko z nazwy. Tak naprawdę to cordoba (auto segmentu B).

Ogólnie Seat schodzi na psy.
Avatar użytkownika
kornat
Forumowicz
 
Posty: 2452
Dołączył(a): 13 listopada 2009, o 22:48
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI AHF

Następna strona

Powrót do Kupujemy NH

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron