zakup oszczędnego wozu

Moderatorzy: remiq, Sony, CYRULIK, Roxon40

zakup oszczędnego wozu

Postprzez dominik » 24 maja 2015, o 13:24

Pany i Panie.
Szwagier szuka jakiegoś oszczędnego wozu do 10 tyś pln.
Ma na oku coś takiego:
http://otomoto.pl/oferta/renault-megane ... c00af59869

Miał ktoś doczynienia z tym silnikiem?
Ja miałem ale były to nowe auta więc wszystko było ok :P wiem, że były oszczędne.
z góry dzięki za pomoc.
Avatar użytkownika
dominik
Sponsor
 
Posty: 1167
Dołączył(a): 4 czerwca 2009, o 21:35
Lokalizacja: Kraków
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI

Postprzez irocket » 24 maja 2015, o 14:28

Zapytam się kolegi, jego tata ma Clio z podobnym motorem (wiem tylko, że 1.5 dCi)
Obrazek
Avatar użytkownika
irocket
Sponsor
 
Posty: 1058
Dołączył(a): 3 sierpnia 2013, o 12:46
Lokalizacja: Rzeszów / Krosno
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.9TDi 1Z

Postprzez jakub_bb » 24 maja 2015, o 15:42

mam ten motor w firmowym kangoo. Nawet to sobie radzi. Z naszym nie ma żadnego problemu,
ale wiem, że wtryski tam siadają średnio co 60tys, wszystko zależy co ktoś tam lał do baku
Avatar użytkownika
jakub_bb
Forumowicz
 
Posty: 1154
Dołączył(a): 6 marca 2010, o 00:47
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Car: Audi A4 B6
Engine: 1.9 TDI AWX

Postprzez remiq » 24 maja 2015, o 16:27

Rozmawiałem z mechanikiem, który dłubie tylko diesle i klął na 1,5dci, bo nikt w okolicy nie potrafił dobrze zregenerować bardzo awaryjnej turbosprężarki. A stały na placu 2 auta z tym silnikiem.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2964
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez marek_igor » 24 maja 2015, o 18:30

1.5 Dci to porażka, ciągły problem z silnikiem głównie wtryski i turbo
"... co zbudowała Alfa to nie samochód, to co Alfa zbudowała to 4 metry sztuki" J. Clarkson
Avatar użytkownika
marek_igor
Sponsor
 
Posty: 2000
Dołączył(a): 29 września 2011, o 06:32
Lokalizacja: Niepołomice
Car: Alfa 166
Engine: 2.4 jtd

Postprzez haszczu » 24 maja 2015, o 19:50

marek_igor napisał(a):1.5 Dci to porażka, ciągły problem z silnikiem głównie wtryski i turbo

x2
Było 1.8 20v AGN 125KM
Jest 1.8 20VT AUQ 180KM

Polary, kubki termiczne i breloki klubowe - PW, tel: 795-952-746
Avatar użytkownika
haszczu
Moderator
 
Posty: 2881
Dołączył(a): 1 marca 2013, o 19:50
Lokalizacja: Pilzno
Car: Toledo 1M
Engine: 1.8 20VT AUQ

Postprzez vwir » 24 maja 2015, o 22:02

Mam ten silnik w clio. Złego słowa nie powiem, tyle że mam 50 tys przebiegu. Jedyne na co mnie wszyscy uczulali - zmieniaj olej co 15tys, a nie tak jak mówi komputer i będzie ok. Poza tym - im mniejsze auto z tym silnikiem tym lepiej. W większych potrafią się obrócić panewki na wale (zbyt duże obciążenie, stary olej, brak zamków na panewkach).
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2781
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez sprat » 25 maja 2015, o 14:20

Ja mam 2 przypadki 1.5 DCI (moc 110 KM)
- nr 1 - Tesciu ma w Kangoo z 2008 roku. Samochod ma od nowosci. Przebieg ok 150 tys.km. Olej zmienia co 15 tys kilometrów, poza zawieszeniem nic z autem nie robione
Jeździ bardzo agresywnie i szybko. Po jeździe nigdy nie studzi turbo (ze mnie sie smieje, ze ja to robie w Toledo). Auto czesto jezdzi z pelnym zaladunkiem.

powtarzam - Z samym silnikiem nic nie robione!

- nr 2 - moj wuja. Megane II 2008 (ostatni wypust). Pracowal w Hiszpanii i dostal to auto jako ekwiwalent wypłąty (w Hiszpanii był kryzys). Megane ma teraz cos kolo 300 tys km. Serwisowane jak ASO nakazalo - co 30 tys km. Nie obrocily sie panewki, nie padly wtryski.
Silnik naprawdę oszczędny - 4,5 /100 nie jest problemem.
Ale wuja jest ryzykant - teraz kupil B6 z 2.0 TDI z 2005 roku

Jakei z tego wnioski?
Cholera wie :D Wiem jedno, ja Renault bym nie tykał po swoich doświadczeniach z rzekomo najlepszym 2.0 T w Lagunie...


Jak tani w eksploatacji diesel to możę Punto II z 1.9 JTD? Albo cos z 1.9 TDI?
Obrazek
sprat
Forumowicz
 
Posty: 132
Dołączył(a): 11 marca 2014, o 13:08
Lokalizacja: Zgierz/Zamość
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez vwir » 25 maja 2015, o 14:54

Bo to chyba tak jak z każdym - jak dbasz tak masz. Tylko problem jest w tym, że nie wiesz, jak dbał poprzedni właściciel. Generalnie we wszelkich nowszych dieslach trzeba uważać, co się leje do baku. To nie stare TDI na pompie, do którego można wlać co się chce i nic mu wiele nie będzie. Za to kultura pracy TDI na pompie a 1.5dCi to przepaść. Ten silniczek pracuje naprawdę cicho, miękko i nie ma tego charakterystycznego mocnego klekotu na zimnym silniku. Coś za coś.
Jeśli chodzi o spalanie to w moim clio aktualnie średnie spalanie 4.8, przy czym ono praktycznie nigdy nie widzi trasy. Tolek przy identycznym traktowaniu palił jakieś 0.5 więcej. Podejrzewam, że gdyby tolek ważył tyle ile clio to spalanie byłoby podobne, więc oszczędność na podobnym poziomie.
Avatar użytkownika
vwir
Sponsor
 
Posty: 2781
Dołączył(a): 20 listopada 2009, o 10:58
Lokalizacja: okolice Krosna
Car: DS5, Leaf
Engine: 2.0HDI, EE

Postprzez sprat » 25 maja 2015, o 15:10

Nie wiem, czy niegaszenie turbo po jezdzie mozna uznac za dbanie :P (vide moj Tesciu)

Do autora watku - moze cos z 1.9 JTD? Silnik bez weikszych wad.
Obrazek
sprat
Forumowicz
 
Posty: 132
Dołączył(a): 11 marca 2014, o 13:08
Lokalizacja: Zgierz/Zamość
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV


Powrót do Kupujemy Inne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron