[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Wszystko o silnikach benzynowych
acepl78

[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Post autor: acepl78 »

Witam,

Mam dziwny problem. Otóż mam non stop silnik zabrudzony olejem, którego ubywa w ekspresowym tempie (ok 1litr/500 km), który potem w największych ilościach pojawia się w osłonie paska rozrzadu i na samym pasku. Znajomy mechanik obejrzał silnik i sprawdził uszczelki itp. Nic nie znalazł, więc po prostu umył silnik. Następnego dnia kolejna wizyta i diagnoza: olej wycieka z głowicy, gdzie jest (a raczej była) taka "zaślepka". Nie ma jej, bo któregoś dnia silnik dostał za dużo oleju albo szybka jazda byla i ciśnienie było za wysokie. I nie opłaca się tego robić.

Przepraszam za małą precyzję opisu, ale ja jestem za granicą, wszystko załatwia mój brat, a ze mnie taki mechanik jak z koziego zadu trąba. Normalnie lajkonik.
Piszę tak jak brat przekazał.

Czy może ktoś mi ten temat przybliżyć i potwierdzić diagnozę?

Dzięki i pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2012, 00:45 przez acepl78, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Post autor: migacz1981 »

Podaj model Seata i silnik jaki jest zamontowany
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
acepl78

[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Post autor: acepl78 »

Jest podany w opisie tematu, ale mogę raz jeszcze:
1L, 1.8 Pb+LPG, 1995, 90KM
szymekgd
Forumowicz
Posty: 4280
Rejestracja: 27 lip 2010, 14:22

[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Post autor: szymekgd »

acepl78 pisze:Jest podany w opisie tematu, ale mogę raz jeszcze:


Ktorego? :-D

Czyzby simering walu od strony rozrzadu "wywialo"?
acepl78

[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Post autor: acepl78 »

Nie sądzę. Mechanik pracuje w serwisie Renault od ładnych lat i nigdy nie miałem problemów z jego pracą, więc sklaniam się ku przyjęciu na wiarę jego diagnozy ("zaślepka" w głowicy, cokolwiek by to było).

Ale możemy temat podrążyć... Jeśli to simering, to jakie jeszcze byłyby objawy?
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Post autor: migacz1981 »

Objawy bylyby takie jak napisałeś i jeżeli facet mówi że nic nie da rady zrobić a ty masz do niego pełne zaufanie to szukaj drugiej glowicy a co do kosztów to ciesz się że nie masz diesla ;-).Jutro zerknę do znajomego do golfa ma podobny silnik i wieczorem postaram napisać wyniki oględzin o ile ktoś inny Ci nie pomoże
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
Awatar użytkownika
remiq
Zasłużony
Posty: 2973
Rejestracja: 04 kwie 2009, 21:55
Auto: Passat B5/Octavia 1U
Model: 1,9TDI AJM/1,9TDI AGR
Skąd?: Świętochłowice

[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Post autor: remiq »

acepl78 pisze:z głowicy, gdzie jest (a raczej była) taka "zaślepka"

gdzie tam jest jakaś zaślepka?
Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ

Były: Seat Toledo 1/,6i=>1,9D '94 |Audi 80 B4 2,0E '91 | Citroen Saxo 1,5D '99
Jest: Volkswagen Passat B5 1,9TDI '00 | Skoda Octavia 1U 1,9TDI '99
acepl78

[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Post autor: acepl78 »

Dzięki wszystkim za reakcję i odpowiedzi.

temat można zamknąć: do wymiany simmeringi na wale i w głowicy i pasek... tak to jest, jak się słucha brata, który gada z mehcanikiem po pijaku.

"zaślepka"...

Sprawa rozwiązana. można temat zamknąć.

Chyba że forumowicze pomogą w innej sprawie: otóż udało mi się wcisnąć akumulator 120Ah (stary padł kompletnie i tylko taki udało mi się załatwić bez kupowania na szybko nowego) w miejsce 65Ah. Czy i jakie niesie to za sobą zagrożenie albo problemy?

Dzieki za odpowiedzi raz jeszcze.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Post autor: Sony »

acepl78 pisze:Czy i jakie niesie to za sobą zagrożenie albo problemy?
Niesie to za sobą kwestię niedoładowania akumulatora przez alternator.

Jednak w kwestii akumulatora mamy odpowiedni wątek na forum i tam kontynuuj dyskusję. Wątek natomiast zostawiam, bo przyda się dla potomnych.
Awatar użytkownika
migacz1981
Forumowicz
Posty: 939
Rejestracja: 10 paź 2010, 18:22
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Wałbrzych - okolice

[1L] Ubytek oleju - zalany silnik

Post autor: migacz1981 »

A tak jeszcze w temacie to w głowicy są zaślepki z przodu i z tyłu ale one są wkręcane imbusem i żeby je wywaiło to ciśnienie musiałoby być chyba jak w dragsterze bo gwint to tak na oko to M12 do czego są te otwory to nie wiem chyba że to "gwizdki"takie jak w 126p.Natomiast co do baterii to zapytaj w dziale od akumulatorów bo cię zaraz jakiś moderator objedzie i po co ci to na początku przygody z tym forum.Pozdrawiam
Obrazek
"TITKO je poźiątku"
ODPOWIEDZ