[1M] Przepustnica - adaptacja, problemy...

Wszystko o silnikach benzynowych

Moderatorzy: remiq, Robo, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

Postprzez Kuri22 » 10 sierpnia 2013, o 08:52

Witam,

Może ktoś podrzucić instrukcje do adaptacji przepustnicy pod polskiego VAG-a ?

Wymieniłem przepustnice i po odpaleniu wskakuje na 1100-1200 obrotów. Później niby spada do 900 ale potrafi znowu wskoczyć na 1200. Czasem leciutko falują.
“Z jaką maksymalną prędkością można przejechać ten zakręt? Z każdą…” (Sobiesław Zasada)
Obrazek
Avatar użytkownika
Kuri22
Forumowicz
 
Posty: 172
Dołączył(a): 16 marca 2012, o 20:36
Lokalizacja: Piaseczno/Warszawa
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 8V AKL

Postprzez Pegazik » 12 sierpnia 2013, o 19:20

Mam nadzieję że pomoże?



Aby prawidłowo przeprowadzić procedurę adaptacji przepustnicy, muszą zostać spełnione następujące warunki:

► Brak błędów a pamięci sterownika silnika.

► Napięcie akumulatora przynajmniej 11.5 V

► Przepustnica w pozycji: "Bieg jałowy" (noga z gazu).

► Przepustnica czysta!

► Wyłączone urządzenia elektryczne pobierające dużą ilość energii elektrycznej (ogrzewanie szyb, foteli, klimatyzacja, oświetlenie zewnętrzne)

► Temperatura płynu chłodzącego pomiędzy 5 a 95ºC

► W niektórych "mniejszych" silnikach (1.0-1.4 ccm np. VW Lupo, Polo...) przed właściwą procedurą adaptacji przepustnicy, należy wykasować wcześniej wyuczone wartości zapisane w sterowniku silnika. Robi się to zapisując wartość "0" na "zerowym" kanale adaptacji (00).



PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z TRADYCYJNĄ LINKĄ GAZU
(ale bez zaworu regulacji biegu jałowego):

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "098" (lub grupę "001" w niektórych pojazdach wyposażonych w sterowniki SIMOS
i Marelli np. silniki ADY i AEE).

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.




PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-1281 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-1281 ( rok prod. 2000 + ): Golf / GTi / Bora / Jetta / Nowy Beetle / Audi TT 1.8 T

Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Bloki pomiarowe - 08]

Wybierz grupę "060".

[Idź!]

[Przełącz na Nastawy - 04]

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym można ponownie przełączyć na :

[Bloki pomiarowe - 08]

...i gotowe.

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.





PROCEDURA ADAPTACJI PRZEPUSTNICY W POJAZDACH Z PRZEPUSTNICĄ DBW (protokół KWP-2000)
(Sprawdź czy komunikacja z silnikiem jest realizowana przez protokół KWP-2000 - informacja widoczna w lewym, górnym rogu ekranu "Odczyt z sterownika"). Niektóre przykłady pojazdów, w których sterownik silnika wykorzystuje KWP-2000 ( rok prod. 2002 + ): / A4 / Passat / Touareg.



Zapłon włączony, silnik nie pracuje!

[Wybór]

[01 - Silnik]

[Nastawy podst. - 04]

Wybierz grupę "060".

[Idź!]

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:

[ON/OFF/Dalej]

Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.

Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:

[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.

Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF

[Gotowe, powrót]

PODCZAS WYKONYWANIA POWYŻSZEJ PROCEDURY NIE WOLNO DOTYKAĆ PEDAŁU GAZU I SILNIK NIE MOŻE BYĆ URUCHOMIONY.
Pegazik
Forumowicz
 
Posty: 13
Dołączył(a): 21 lipca 2013, o 23:08
Lokalizacja: Polkowice
Car:
Engine:

Postprzez Subsilver » 6 sierpnia 2014, o 21:47

Panowie Toledo III 1.6 MPI kody błędów, ktoś może coś podpowie? Szwagier ma problem straszny z EPC, czyszczenie nie pomaga, serwis krzyczy sobie 2500 ziko.

17579 P1171 008 - czujnik kata 2 napędu przepustnicy -G188 - niewiarygodny sygnał - sporadyczna 17973 P1565 007 - jednostka sterująca przepustnicą - J338 - Dolne położenie krańcowe nieosiągnięte - sporadyczna 17972 P1564 008 - jednostka sterująca przepustnicą - j338 - za niskie napięcie podczas Nastaw podstawowych - sporadyczna 16555 P0171 006 - Rząd 1, układ pomiaru paliwa - mieszanka za uboga - sporadyczna 17549 P1141 006 - Rejestrowanie obciążenia - niewiarygodna wartość - sporadyczna
Lewy pas to nie kółko różańcowe...
Avatar użytkownika
Subsilver
Forumowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 3 lutego 2013, o 11:28
Lokalizacja: Warszawa
Car:
Engine:

Postprzez Luki52 » 20 września 2014, o 14:13

Witam, wziąłem się za czyszczenie przepustnicy, jednak po tej operacji nie mogę jej zaadaptować, przejechałem już ok 300km myślałem ze sama się ustawi ale nic.
Auto ciągle trzyma obroty w granicy 1200 - 2000(zależy od dnia:) )
Próbowałem adaptacji vagiem 311, 409, polskim vagiem 4.9 i 2.5. Jednak to nic nie daje.
Może macie jakiś sposób na to, dodam ze przed czyszczeniem było w miarę ok, nie licząc falowania obrotów 800-1200.
P.S. Ciągle mam błąd w vagu związany z nieustawiona przepustnica
Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam Łukasz
Luki52
 

Postprzez powe88 » 20 września 2014, o 17:19

Luki52 napisał(a):Witam, wziąłem się za czyszczenie przepustnicy, jednak po tej operacji nie mogę jej zaadaptować, przejechałem już ok 300km myślałem ze sama się ustawi ale nic.
Auto ciągle trzyma obroty w granicy 1200 - 2000(zależy od dnia:) )
Próbowałem adaptacji vagiem 311, 409, polskim vagiem 4.9 i 2.5. Jednak to nic nie daje.
Może macie jakiś sposób na to, dodam ze przed czyszczeniem było w miarę ok, nie licząc falowania obrotów 800-1200.
P.S. Ciągle mam błąd w vagu związany z nieustawiona przepustnica
Z góry dzięki za odpowiedz
Pozdrawiam Łukasz


Żeby wykonać prawidłowo adaptacje nie możesz mieć błędów związanymi z przepustnicą, sondą, lewym powietrzem wszystkim co jest związane z pracą na biegu jałowym.

Jeśli ponawia się błąd to może uszkodziłeś przepustnicę, wtyczkę dobrze wsadziłeś ?
powe88
Sponsor
 
Posty: 338
Dołączył(a): 7 lipca 2011, o 22:47
Lokalizacja: Oleśnica
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 SR

Postprzez Luki52 » 20 września 2014, o 18:10

Przed adaptacja wykasowałem błędy, wtyczkę oczywiście dobrze wsadziłem(inaczej się nie da włożyć :P)

Teraz odłączyłem akumulator, za pól godziny zobaczymy czy to coś pomoże.

A można jakoś w vagu ustawić obroty na biegu jałowym jakie powinny być?
Luki52
 

Postprzez Sony » 22 września 2014, o 13:50

Luki52, odnośnie regulacji obrotów poczytaj sobie tutaj: http://chomikuj.pl/Sony87/Grupa+VAG/Ins ... +adaptacje

Masz tam plik o nazwie "Regulacja wolnych obrotów AVG 19tdi.rtf"
Pakiet TS on board : )
Obrazek
Avatar użytkownika
Sony
Junior Admin
 
Posty: 6694
Dołączył(a): 20 stycznia 2009, o 21:09
Lokalizacja: Piotrków Tryb.
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV

Postprzez Luki52 » 27 września 2014, o 16:28

Już wszystko wyjaśnione:):):):):)

Przyczyną falowania obrotów był ten mały diabeł, przez który straciłem masę czasu :-/


Obrazek


"Czujnika ciśnienia płynu wspomagania"

I teraz pytanie, może ktoś mi sprawdzić jaki ten czujnik ma numer?
Z góry bardzo dziękuje
Pozdrawiam Łukasz
Luki52
 

Postprzez rafcio889 » 17 kwietnia 2015, o 15:57

Witam posiadam Tolka 1M 1.8 20V chciałbym przeczyścić przepustnice oraz przeprowadzić adaptacje Moje pytanie ile taka usługa może kosztować i jak długo trwa taka naprawa. Ile płaciliście za taka usługę
rafcio889
Forumowicz
 
Posty: 19
Dołączył(a): 6 lutego 2014, o 16:45
Lokalizacja: Lubaczów
Car:
Engine:

Re: [1M] Przepustnica - adaptacja, problemy...

Postprzez GrzechuC » 8 września 2015, o 07:06

Witam. Po wyczyszczeniu i adaptacji przepustnicy samochód zaczął wolniej reagować na gaz. Brakuje mu mocy i chodzi nierówno.
Co może być przyczyną? Lewe powietrze czy błędy w adaptacji? Odłączyłem akumulator na kilka godzin i zobaczę czy pomoże. Na biegu jałowym na gaz reaguje równo. Tylko podczas przyspieszania dławi się.
Obrazek
GrzechuC
Forumowicz
 
Posty: 21
Dołączył(a): 29 sierpnia 2015, o 08:24
Lokalizacja: Bydgoszcz
Car: 1M
Engine: 1.6 SR

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron