[1L] Nie chce odpalać

Wszystko o silnikach benzynowych

Moderatorzy: remiq, Robo, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

Tolek po myciu nie chciał odpalić

Postprzez Wojttek » 14 lutego 2015, o 00:54

Witam :-D tak jak w temacie: umyłem normalnie tak jak zawsze samochód (silnika nie myłem), odpaliłem, nie wiem czy silnik pochodził 5 sekund i zgasł :-( potem kręcił rozrusznik, ale nic nie odpalałem, dopiero jak odczekałem jakieś pół godziny to zapalił normalnie i jest dalej wszystko ok :-) teraz moje pytanie brzmi co mogło być tego przyczyną? Możliwe, że przez te atrapy grilla woda dostała się na przewody WN a te mogą być już w nie najlepszej kondycji i dlatego tak było, a jak odczekałem to woda spłynęła i odpalił normalnie. Czy mógł to być ten czujnik położenia wału i jego podlało... Czekam na porady i wszelkie podpowiedzi :-)
Wojttek
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 lutego 2015, o 00:42
Lokalizacja: Międzyrzec
Car:
Engine:

Postprzez Dawid1992P » 14 lutego 2015, o 11:38

Mogło Ci tez przez podszybie komputer zalać tez tak kiedyś mialem jak grzebałem i źle zamontowałęm podszybie.
Avatar użytkownika
Dawid1992P
Forumowicz
 
Posty: 383
Dołączył(a): 20 sierpnia 2012, o 21:28
Lokalizacja: Częstochowa
Car:
Engine:

Postprzez Wojttek » 14 lutego 2015, o 13:14

Nie no, mam nadzieję, że nie :( przy tym podszybiu nic nie grzebałem, tyle co filtr kabinowy był wymieniany, ale to już mechanik wymieniał. Myłem tak samo jak zwykle i pierwszy raz mi się coś takiego zdarzyło :( ktoś ma jeszcze jakieś inne pomysły?
Wojttek
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 lutego 2015, o 00:42
Lokalizacja: Międzyrzec
Car:
Engine:

Postprzez Roxon40 » 14 lutego 2015, o 16:27

Tak. Kiedyś jak umyłem auto to przy okazji zalałem kable, świece, cewka i wszystko musiałem wymienić. Nie wiem jak tam w Toledo w benzynie wygląda, ale proponuję również przyjrzeć się elementom zapłonowym.
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4160
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

Postprzez Wojttek » 20 lutego 2015, o 13:04

Okazało się, że myjnia nie miała z tym nic wspólnego :) przypadkowo się zdarzyło, że to akurat po umyciu. Padła pompa paliwa, pompa wymieniona na nową PIERBURGa, ale dalej jest ciśnienie 6 barów, nie ma się jak podpiąć pod listwę (w wersji BCB nie ma żadnego zaworu na listwie, żeby się wpiąć) mechanik nie mógł znaleźć trójnika, żeby się wpiąć tam... pompa jest wymieniona na nową, więc już na pewno będzie zapalał Tolek :) ale nadal jest te 6 barów, czasem ciężko odpala, ale jak dam gaz w podłogę to pali od razu bez problemu, możliwe, że ten zawór, który jest przed listwą i odpawiada za zmniejszenie ciśnienia, jest marny i nie opuszcza do 2.5-3.5 bara i większe ciśnienie idzie na listwę? Mechanik powiedział, żeby na razie jeździć i jak znajdzie trójnik to da znać i przyjadę sprawdzić wtedy. Możliwe, że to ten zawór jest marny? Bo pompę jest wymieniona, bo tamta kompletnie się włączyła i nie chciała zapalić, tylko jeszcze jest problem z tym odpalaniem :( ale tak jak pisałem wcześniej, gaz w podłogę dał to odpalił od razu, obroty skoczyły momentalnie na 4 tys i odpalił tak jak powinien. Pytanie czy jest marny zawór i nie daje czy coś innego? Piszę już tutaj, bo nie chcę robić śmietnika na forum, chyba, że ktoś mnie przekieruje z tym problemem to będę wdzięczny :)
Wojttek
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 14 lutego 2015, o 00:42
Lokalizacja: Międzyrzec
Car:
Engine:

Postprzez Danielek. » 21 lutego 2015, o 23:45

Niestety kryzys wieku średniego dopadł mojego Toledo :evil:
Po dłuższym postoju ok 8h po odpaleniu silnik nie może się zdecydować czy wskoczyć na ssanie 1200 obrotów czy nie i wreszcie gaśnie,po ponownym odpaleniu wszystko jest już ok.
Ktoś ma jakieś pomysły gdzie szukać przyczyny?
Przepływomierz sprawny wyczyszczony,nowy filtr paliwa więc te dwie rzeczy można wykluczyć.
Auto normalnie przyśpiesza bez szarpania.
Avatar użytkownika
Danielek.
Forumowicz
 
Posty: 1853
Dołączył(a): 11 kwietnia 2011, o 21:34
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9

Postprzez NED » 22 lutego 2015, o 10:52

Błędów żadnych nie ma na kompie?
NED
Avatar użytkownika
NED
Forumowicz
 
Posty: 280
Dołączył(a): 10 grudnia 2010, o 15:46
Lokalizacja: Sędziszów Małopolski
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.8 20V

Postprzez ramzes.kris » 21 marca 2015, o 19:25

Witam i takie pytanko. Jak nie którzy wiedzą mam problem z Tolkiem 1.6 16V. wcześniej były błędy - brak zapłonu na 2 cylindrze. Wczoraj sczytałem błędy - brak zapłonu na 4 cylindrze. po zamianie kabli. kable i świece dałem nowe oczywiście bo to był pierwszy defekt jaki mi przyszedł do głowy. jakieś pomysły?? czy to jest cewka zapłonowa? Dodam że nieraz nie chce w ogóle odpalać kręci i kręci i nic aż za nastym razem załapie ale tylko na ciepłym jak postoi trochę to pali od pierwszego razu.
Pracuje by żyć , a nie żyje by pracować :)
Było : 1.6 16v
Jest : 1.8 20v

viewtopic.php?t=6181
Avatar użytkownika
ramzes.kris
Forumowicz
 
Posty: 404
Dołączył(a): 21 marca 2012, o 01:37
Lokalizacja: Konin
Car: 1M
Engine: 1.8 20v

Problem z odpaleniem

Postprzez ArekRMI » 20 lipca 2015, o 22:42

Witam. Po ponad roku bezproblemowego odpalania mojemu Seatowi znów coś dolega i nie chcę odpalać. Po skanowaniu silnika pojawił się taki oto błąd:
17563 - Manifold Pressure Sensor (G71): Short to B+
P1155 - 35-10 - - - Intermittent
Co on oznacza i jak sobie z tym poradzić?
ArekRMI
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): 10 grudnia 2014, o 21:43
Lokalizacja: Mielec
Car: Toledo II
Engine: 1.6 16v BCB LPG

Problem z odpaleniem

Postprzez kamtka » 21 lipca 2015, o 08:45

Ten pierwszy to czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym do wymiany albo ewentualnie przeczyścić bo może coś nie styka. A ten drugi to praktycznie to samo, a dokładnie - czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze
Kaczor
Avatar użytkownika
kamtka
Sponsor
 
Posty: 76
Dołączył(a): 24 października 2014, o 14:20
Lokalizacja: Gdańsk / Kętrzyn
Car: Toledo 1M
Engine: 1.9TDI ASV+

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron