[1M] Szarpanie podczas jazdy

Wszystko o silnikach benzynowych

Moderatorzy: remiq, Robo, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

Postprzez Gizmo » 12 września 2012, o 21:46

tak tylko muszę zvagoc go jeszcze raz, bo czujnik wałka był na zgaszonym motorze, a to zawsze jest błąd, musze podpiąć go jeszcze podczas jazdy gdy zacznie szarpać,

czujnik położenia wału korbowego jest pod filtrem oleju, przykręcony na jedną śrubkę, wymiana to 10 minut bez komplikacji, niestety nie mogę nigdzie znależć nikogo kto ma ekstra sztukę na podmianę, zeby wykluczyć jeden z nich :(

ceny są niezłe, sklep 180-240 zł a ASO - 395 zł
Gizmo
Forumowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 18 lutego 2010, o 09:39
Lokalizacja: Gdańsk/Żukowo
Car:
Engine:

Postprzez tomsz666 » 21 listopada 2012, o 21:10

Podepnę się pod temat. Mam pytanie odnośnie lekkiego szarpnięcia podczas zmiany biegów. Bardziej odczuwalne przy pierwszych biegach, mniej przy wyższych. Czy to może być wina poduszki ( silnika lub skrzyni)? Można to jakoś zdiagnozować?
tomsz666
Forumowicz
 
Posty: 60
Dołączył(a): 29 października 2012, o 11:11
Lokalizacja: Białystok
Car:
Engine:

Postprzez Centek15 » 26 listopada 2012, o 17:04

Na pewno poduszka silnika, wątpię że czołowa bo byś czuł że to czołowa. Jeżeli biegi działają idealnie, to będzie walnięta poducha pod silnikiem, jak biegi działają "tak sobie" (zwłaszcza na zimnym silniku) to poducha skrzyni biegów :)

[ Dodano: 2012-11-26, 16:05 ]
A zdiagnozować można tak: gasisz silnik, wrzucasz 1 lub 2, otwierasz maskę i pchasz samochód w tył i przód, tył i przód, tył i przód :P w miejscu gdzie silnik zacznie się podnosić i opuszczać tam jest walnięta poducha.
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
 
Posty: 670
Dołączył(a): 30 października 2011, o 17:55
Lokalizacja: Ruda Śląska
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 2.0 16V ABF

Postprzez Gizmo » 4 stycznia 2013, o 20:11

Wracam z problemami większymi niż były,
mianowicie po wymianie czujnika położenia wału korbowego na lepsze nic się nie zmieniło, a po kilku dniach jest coraz gorzej, auto ma kłopot z przyspieszaniem, reakcja na pedal gazu jest taka że krztusi się, dławi i nie jedzie :( delikatne przyspieszanie jest możliwe, ale o normalnej jeździe można pomarzyć a o wyprzedzaniu zapomnieć, VAG pokazuje stale błą czujnika Wałuu korbowego, nie daje się wykasować, zakładałem już 3 i nic, ciągle ten sam efekt. błąd G20.

co robić? gdzie szukać? czy jedyna opcja to warsztat specjalistyczny?
Gizmo
Forumowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 18 lutego 2010, o 09:39
Lokalizacja: Gdańsk/Żukowo
Car:
Engine:

Postprzez kebziu » 19 stycznia 2013, o 15:01

A więc tak... piszę dla osób mających podobne "przygody" ze swoim autem poniewarz ja dziś swoich się pozbyłem. a mianowicie... OBJAWY: szarpanie podczas rozgrzanego silnika, na zimnym wszystko ok do tego na początku jedno duże szarpnięcie i spadek obrotów na moment, auto nie miało siły a obroty później po wrzuceniu na luz latały od 1000 do 3500. ROZWIĄZANIE: czujnik położenia wału. Po zmianie jak ręką odjął... przyśpiesza obroty trzyma itp. Może komuś się przyda taka infotmacja. WYMIANA: Jedna śrubka niedaleko filtra oleju w silniku 1.6 8v AKL. I tak właśnie człowiek się staje bogatszy o nową wiedzę...
Kebziu
Polecam RB auto Olsztyn ulica Kołobrzeska 50.
Avatar użytkownika
kebziu
Forumowicz
 
Posty: 197
Dołączył(a): 11 listopada 2011, o 22:52
Lokalizacja: Jednorożec
Car:
Engine:

Postprzez Gizmo » 6 lutego 2013, o 22:29

to dopiszę i ja, nie dając za wygraną szukałem dalej i ....
pewnego dnia postanowiłem zmienić czujnik położenia walu na stary, który oryginalnie był w aucie, jakież było moje zdziwienie gdy auto odpaliło od dotyku i popierdziela do dziś bez najmniejszych kłopotów.
szczerze to nie mam pojęcia co się stało, czary?
Gizmo
Forumowicz
 
Posty: 101
Dołączył(a): 18 lutego 2010, o 09:39
Lokalizacja: Gdańsk/Żukowo
Car:
Engine:

Postprzez lukogi » 9 lutego 2013, o 14:19

Przez jakieś parę dni mialem dziwne szarpanie podczas przyspieszania i na benzynie i na lpg. wymieniłem filtr powietrza i miałem przeczyścic przepływomierz ale był czysty jak łza. Wpiąłem wtyczke do przepływki i juz 2 dni bez szarpania. czy to oznaka że coś w przepływce powoli szwankuje?
lukogi
Forumowicz
 
Posty: 217
Dołączył(a): 26 października 2011, o 19:55
Lokalizacja: kraków
Car:
Engine:

Postprzez Centek15 » 9 lutego 2013, o 14:24

Podepnij ją znowu i jak będzie szarpać to raczej przepływomierz.

PS: z odpięta przepływką będzie Ci więcej palił na benzynie (na gazie też jak masz IV gen) :)
Był: 1L 2.0 8v 2E 115KM 1992r
/viewtopic.php?t=6298
Jest: 1L 2.0 16v ABF 159KM 1995r :)
/viewtopic.php?t=7999
Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Centek15
Forumowicz
 
Posty: 670
Dołączył(a): 30 października 2011, o 17:55
Lokalizacja: Ruda Śląska
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 2.0 16V ABF

Postprzez lukogi » 9 lutego 2013, o 14:38

z wypiętą wtyczką odrazu gaśnie a ja ją wpiąłem :-P
lukogi
Forumowicz
 
Posty: 217
Dołączył(a): 26 października 2011, o 19:55
Lokalizacja: kraków
Car:
Engine:

Postprzez grzes » 10 marca 2013, o 12:52

Witam. Koledzy mam problem odkąd zakupiłem moje Toledo 1.8 20v trzęsie mi samochodem przy dodawaniu gazu z obojętnie jaka prędkością sie poruszam. Wymieniałem już przegub wewnętrzny drugi podobno jest ok. koła oczywiscie wyważone. Samochod juz mam rok i coraz bardziej mnie to drażni. Mechanik powiedzial ze zostalo wymienic skrzynie... Mial ktos podobny problem w benzynie? Bo nie wiem juz co robic :-(
grzes
Forumowicz
 
Posty: 16
Dołączył(a): 5 marca 2013, o 14:38
Lokalizacja: Limanowa
Car:
Engine:

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron