[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
DarAss

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DarAss »

Czy na stacji diagnostycznej diagnosta po moim zapytaniu będzie w stanie sprawdzić rozrząd itp. w tym typie silnika? czy lepiej na jakiś warsztat? Ja z mechaniki w autach to trochę lewe ręce mam i już utopiłem raz oceniając samemu...
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

Wątpie czy diagnosta albo pierwszy lepszy mechanik będą w stanie coś sprawdzić.
qoblin
Forumowicz
Posty: 52
Rejestracja: 28 gru 2013, 12:43
Auto: Toledo 1M
Model: 2.3 v5 AQN
Skąd?: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: qoblin »

U mnie poprawna diagnozę co do rozrządu postawil mechanik w ASO, ale chyba też miałem szczęście że trafiłem na jakiegoś dobrego...
sules93
Forumowicz
Posty: 11
Rejestracja: 05 lis 2014, 07:47
Auto: Seat Toledo 2.3 v5
Model: 2.3 v5 150KM
Skąd?: Rypin

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: sules93 »

Witam! Pacjent Toledo 1M 2.3 agz. Po odpaleniu auta czy silnik ciepły czy zimny to muszę dodac gazu bo z obrotow spada i gaśnie. Dodam że na jalowym lekko falują obroty. Wydaje mi się że gdzieś lewe powietrze łapie. Proszę o sugestie co to może byc
mateusz19914
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 05 paź 2016, 08:48
Auto: Seat Toledo 1M2
Model: 2.3 V5 170 KM AQN
Skąd?: Kętrzyn

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mateusz19914 »

Witam wszystkich. Zwracam się z prośbą o podpowiedź jaki przepływomierz do mojego Toledo kupić? Mechanik powiedział, że wskazuje zbyt małe wartości jeśli chodzi o przepływ masy powietrza i jest uszkodzony. Przepływka była czyszczona. Aktualnie mam taką o numerach 071 906 461 BX. Przeglądam Google i sam już nie wiem który jest odpowiedni. Czy po odłączeniu wtyczki przy odpalonym silniku powinna być jakaś reakcja? Gdy jest podłączona nie ma błędów z nią związanych. Gdy odlaczę wtyczkę zapala się po chwili EPC i TCS.
2.3 170KM AQN + LPG
KME Nevo Plus + KME Tur + Hana
Zobaczymy co to będzie.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3127
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

Tak, podejdzie do Ciebie http://etka.cc/seat/part_single/catalog ... ng/e#sec_5
Nie powinno być reakcji przy odłączonej przepływce.
mateusz19914
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 05 paź 2016, 08:48
Auto: Seat Toledo 1M2
Model: 2.3 V5 170 KM AQN
Skąd?: Kętrzyn

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mateusz19914 »

Dzięki DzieX. Tak jak mówiłem byłem u elektryka na kompie (jakieś urządzenie nie laptop). Zmieniałem sondę bo nie działała, przeprowadził adaptacje, sprawdzał przepustnicę, zapłon, przepływomierz i właśnie co do tego ostatniego miał zastrzeżenia. Mowił, że wartości przepływu masy powietrza nawet na postoju są zbyt niskie. Mam wrażenie, że jak na 170 KM to jakoś słabo przyspiesza. Niestety nie miałem okazji jeździć innym samochodem z tym silnikiem. Aktualnie brak błędów związanych z przepływomierzem, z tąd pytanie czy może tak być, że przepływka nie działa tak jak powinna a błędów nie wywala?
2.3 170KM AQN + LPG
KME Nevo Plus + KME Tur + Hana
Zobaczymy co to będzie.
Awatar użytkownika
Sony
Administrator
Posty: 7070
Rejestracja: 20 sty 2009, 20:09
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV++
Skąd?: Piotrków Tryb.
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Sony »

Oczywiście, że może być tak, że przepływka jest już padaka, a błędu żadnego nie zauważysz na kompie. Jedynie logi mogą ową kwestię rozwiązać, żeby sprawdzić czy jest przepływka walnięta. No chyba, że podmienisz od kogoś innego z tym silnikiem kto ma ją sprawną i porównasz ;)
mateusz19914
Forumowicz
Posty: 10
Rejestracja: 05 paź 2016, 08:48
Auto: Seat Toledo 1M2
Model: 2.3 V5 170 KM AQN
Skąd?: Kętrzyn

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: mateusz19914 »

O logach nie mam pojęcia. Muszę znajomych popytać czy nie mają interfejsu i laptopa do diagnostyki. W okolicy to ciężko będzie znaleźć drugi taki silnik. No może VR6 w golfie III, a to pewnie nie to samo. Zapytam na szrotach o używany przepływomierz, ale najpierw postawię diagnozę co do mojej aktualnej przepływki. Jak nie to kolejne 300+zł ubędzie. Dzięki za pomoc. Jak się uporam to napiszę.

EDIT:
Witam. Sory za kolejne już pytanie. Mianowicie chodzi o świece zapłonowe. Jak się je wymienia? :oops: :oops: Jak odłączyć przewody WN i czy je się wymienia wogóle? Silnik trochę nierówno chodzi i chciałbym sprawdzić jakie świece tam siedzą.
2.3 170KM AQN + LPG
KME Nevo Plus + KME Tur + Hana
Zobaczymy co to będzie.
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4497
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Roxon40 »

Jeżeli masz AQN to tam nie masz przewodów zapłonowych tylko cewki są nakładane na świece. Odpinasz kostkę z cewki wyjmujesz ją i ukazuje ci się świeca zapłonowa.
ODPOWIEDZ