Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Wszystko o silnikach benzynowych
ODPOWIEDZ
Kałczuk
Forumowicz
Posty: 3
Rejestracja: 03 cze 2016, 18:37
Auto: 1M
Model: AGZ
Skąd?: Katowice

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Kałczuk »

Witam Panowie.

Problem z moim 2.3 150Km zaczął sie jakiś czas temu. Po kupnie auta na biegu jałowym falowały obroty. I lekko przygasały wtedy liczniki. Po wymianie świec i kabli nic nie ustało. Auto normalnie przyspieszało. Wiec pomyślałem że cewka. Patrze jest przebicie na cewce. Kupiłem nową NGK wymieniłem. Obroty dalej falowały na biegu jałowym. Lecz przy jeździe na trasie np. Na 5 biegu i chęci nagłego przyspieszenia auto zaczeło przerywać lekko szarpać i przyspieszało. Więc zmieniłem na starą cewke i takie objawy się niepojawiają.

Ostanio nie jeździłem autem i stało ok 4 dni. Po odpaleniu zauważyłem że obroty zaczęły falować bardziej niż były. A do tego.... jak jade obojętnie czy w mieście czy na trasie powyżej 2.5 tys obrotów jak się wciśnie gaz auto zaczyna się całe trząś nie ma takiej mocy i tak jak by nie chodziło na wszytkie gary. Nie wiem czy iskra nie dochodzi czy paliwo.... czy co innego... Ostatnio przy dojeżdżaniu do świateł nawet zgasło samoczynnie.
Podpinalem pod komputer testery i zero błędów :-(

Co mogło się stać??
Wojti
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4493
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Roxon40 »

Sprawdziłnbym czy dolot szczelny i zerknął na przepustnicę. Dodatkowo sprawdziłbym filtr paliwa.
Krycho145
Forumowicz
Posty: 32
Rejestracja: 23 maja 2016, 12:31
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.9 TDI ASV
Skąd?: Bialystok

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: Krycho145 »

Sprawdz jeszcze przeplywke.I to co Roxon40 wyzej napisal.
Awatar użytkownika
moralez00
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 09 gru 2014, 18:27
Auto: Jakies
Model: 1.0
Skąd?: Uzbekistan

Re: [1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: moralez00 »

Panowie. Podpowie ktoś jak zdjąć samemu pasek wielorowkowy? Trzeba poluzować napinacz?
MamSeataToledo
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2017, 21:34
Auto: toledo 2
Model: 2.3 v5 agz
Skąd?: Warszawa

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: MamSeataToledo »

Kałczuk - czujnik polozenia wała u mnie takie objawy dal.
Awatar użytkownika
myszazwc
Forumowicz
Posty: 292
Rejestracja: 19 lis 2016, 18:07
Auto: Seat toledo 1M
Model: 1.6 16v AUS
Skąd?: Zwierzyniec

Re: [1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: myszazwc »

moralez00 pisze:Panowie. Podpowie ktoś jak zdjąć samemu pasek wielorowkowy? Trzeba poluzować napinacz?
Trzeba samonapinacz poluzować w moim przypadku klucz 16 i ręce trzeba mieć gumowe,ściągnąć nie jest problem gorzej założyć
No przecież nikt nie obiecywał nam że będzie łatwo
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

Re: [1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

MamSeataToledo pisze:Kałczuk - czujnik polozenia wała u mnie takie objawy dal.
Coo?
myszazwc pisze:
moralez00 pisze:Panowie. Podpowie ktoś jak zdjąć samemu pasek wielorowkowy? Trzeba poluzować napinacz?
Trzeba samonapinacz poluzować w moim przypadku klucz 16 i ręce trzeba mieć gumowe,ściągnąć nie jest problem gorzej założyć
Trzeba go zablokować tak jak jest fabrycznie. Wtedy zakłada się i wyjmuje zabezpieczenie. Raczej gumowych rąk nie trzeba, bo wszystko jest na wierzchu,
MamSeataToledo
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 03 kwie 2017, 21:34
Auto: toledo 2
Model: 2.3 v5 agz
Skąd?: Warszawa

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: MamSeataToledo »

Czujnik położenia wału korbowego
Online
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: DzieX »

Ok, nie zakumałem kontekstu.
Awatar użytkownika
moralez00
Forumowicz
Posty: 104
Rejestracja: 09 gru 2014, 18:27
Auto: Jakies
Model: 1.0
Skąd?: Uzbekistan

Re: [1M 2.3] Pytania dotyczące silnika 2.3 V5

Post autor: moralez00 »

DzieX pisze:
MamSeataToledo pisze:Kałczuk - czujnik polozenia wała u mnie takie objawy dal.
Coo?
myszazwc pisze:
moralez00 pisze:Panowie. Podpowie ktoś jak zdjąć samemu pasek wielorowkowy? Trzeba poluzować napinacz?
Trzeba samonapinacz poluzować w moim przypadku klucz 16 i ręce trzeba mieć gumowe,ściągnąć nie jest problem gorzej założyć
Trzeba go zablokować tak jak jest fabrycznie. Wtedy zakłada się i wyjmuje zabezpieczenie. Raczej gumowych rąk nie trzeba, bo wszystko jest na wierzchu,
Czyli jak? Te 2 dziurki na napinaczu od góry zrównać i zablokować razem? A jak go ruszyć? Jakimś kluczem?

Wysłane z mojego LG-H815
ODPOWIEDZ