[1M] Sonda lambda

Wszystko o silnikach benzynowych

Moderatorzy: remiq, Robo, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

[1M] Sonda lambda

Postprzez kaziu16 » 4 listopada 2015, o 01:27

Witam,
mam kilka pytan:
1.ile jest sond lambda w seacie toledo II z 2000 roku benzyna 1,6?? 2 czy 1?
2.na przegladzie wykazalo mi w moim Tolku, ze mam przekroczony limit spalin 4-krotnie od dopuszczalnych. Moim zdaniem to Sonda. Oczywiscie u mechanika prawdopodobnie sie okaze czym to jest z powodowane. Ale na ta chwile obstawiam na sonde i chce teoretycznie znac przyczyne. bedzie wymiana (co chialbym uniknac) jesli stara po prostu lub wystarczy jakas prosta naprawa. Mam na mysli, ze kilka miesiecy temu mialem spiecie w calym aucie od podsufitowki, pierwszy widoczny efekt to bylo, ze zamki mi niedzialaly. Mechanik mi mowil, ze musial resetowac i wgrywac na nowo caly program na komputer. Myslicie, ze te awaria moze miec wplyw na sonde i spaliny? Da rade to jakos prosto naprawic (przeczyscic, dokrecic,wymienic)?
bede wdzieczny za kazda sensowna odpowiedz
kaziu16
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 4 listopada 2015, o 00:38
Lokalizacja: Nowa Sól
Car: SEAT Toledo II 1M
Engine: 1.6 (100KM)

[1M AQN] Przepalanie grzałki sondy lambda.

Postprzez qoblin » 5 lutego 2016, o 23:01

Witam. Nie jestem w stanie jednoznacznie podpiąć swojego problemu pod żaden temat dlatego zdecydowałem się założyć nowy.

Jakiś czas temu wyskoczył mi "check engine". Po podpięciu pod kompa otrzymałem błędy P0134, P0030 oraz P0135. Przeszukałem literaturę, popytałem znajomych mechaników i wyszło, że najprawdopodobniej sonda do wymiany. Więc zakupiłem nową sondę, zamiennik. Wymieniłem. Przejechałem około 30km, błędy powróciły, te same. Czasem, po wykasowaniu, wracają tylko 2, czasem 1 a innym znów razem wszystkie 3. Zacząłem podejrzewać wiązkę. Oddałem auto do mechanika, przejrzał wiązkę, bezpieczniki itp i mówi, że pod tym względem ok. Zapytał jaką sondę kupiłem na wymianę, gdy powiedziałem, że zamiennik to odparł, iż czasem zamienniki nie chcą gadać ze sterownikiem i może być tak, że muszę kupić oryginał. Więc postanowiłem kupić używaną oryginalną. Lecz zanim znów zabrałem się do wymiany, sprawdziłem sondę, która wymieniłem wcześniej (tą "nową"). Mianowicie oporność na grzałce. Wyszło, że grzałka jest spalona... Wywnioskowałem, że winą nie jest sonda sama w sobie tylko coś, co przepala grzałkę sondy. Więc nie wymieniłem kolejnej, żeby nie tracić pieniędzy. Przedstawiłem sprawę elektrykowi. Stwierdził, że albo wiązka, albo sterownik. Więc sterownik został wyjęty i pojechał do fachowca na badania - stwierdzono, że ze sterownikiem wszystko ok. Więc po raz kolejny sprawdzono wiązkę. Również nie stwierdzono problemu. Pokuszono się o postawienie diagnozy, że może coś nie tak z przepływomierzem. Ale co ma przepływomierz do przepalania grzałki sondy? Naprawdę zaczyna mi brakować pomysłów i fachowców. Czy ktoś może coś podpowiedzieć? Np jak sprawdzić przepływomierz (5-cio pinowy) pod względem jego prawidłowego działania? Lub co innego może być problemem? Dodam, że samochód stracił część mocy (jeździ, ale to nie to co kiedyś), i silnik pracuje tak jakby nierówno/nerwowo/telepie się bardziej niż powinien.

Pacjent: Toledo II 2.3 V5 170KM AQN 2000r.

PS: samochód ma instalację LPG lecz wątpię, żeby miało to związek.
qoblin
Sponsor
 
Posty: 44
Dołączył(a): 28 grudnia 2013, o 13:43
Lokalizacja: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle
Car: Toledo 1M
Engine: 2.3 v5 AQN

[1M] Sonda lambda

Postprzez DzieX » 7 lutego 2016, o 23:01

LPG ma związek. U kolegi w tym samym silniku były te same problemy. Napisz do atari
Obrazek
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2053
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

[1M] Sonda lambda

Postprzez qoblin » 8 lutego 2016, o 18:45

Dzięki za informację. Napisałem PW, z niecierpliwością czekam na odpowiedź.
qoblin
Sponsor
 
Posty: 44
Dołączył(a): 28 grudnia 2013, o 13:43
Lokalizacja: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle
Car: Toledo 1M
Engine: 2.3 v5 AQN

[1M] Sonda lambda

Postprzez atari » 8 lutego 2016, o 19:07

U mnie też wymieniłem sondę już chyba 2 razy ciągu 100kkm, wymieniaj tylko na org bosch 5 przewodowa. Sonda pracuje, jednak często łapie blad już nie pamiętam ale cie z obwodem ogrzewania, chyba za mała wydajność czy coś w stylu, jest to błąd sporadyczne. Ostatnio dość długo jeżdżę na jeden i nic się nie psuje, wcześniej usterki mogła powodować źle ustawiona instalacja LPG, było za ubogo na wysokich i może temp spalin spalala sondę.

Jak te błędy brzmią na vagu?
atari
Forumowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 lutego 2015, o 12:09
Lokalizacja: Szczecin
Car:
Engine:

[1M] Sonda lambda

Postprzez qoblin » 8 lutego 2016, o 19:23

P0134
Czujnik O2 (Bank 1 Czujnik 1) - brak aktywności/ Obieg prądowy czujnika O2, zwolniona reakcja (Rząd 1, Czujnik 1)
P0030
HO2S Heater Control Circuit Bank 1 Sensor 1
P0135
Podgrzewacz czujnika O2 (Bank 1 Czujnik 1) - usterka

Tak to mniej więcej wygląda po przetłumaczeniu. Czyli Twoim zdaniem po prostu wymienić na oryginalną sondę Boscha? Nie jest dziwne to, że zamiennik spalił się raptem po 3około 30km? Boję się po prostu, że kupię Boscha i ją spali...
qoblin
Sponsor
 
Posty: 44
Dołączył(a): 28 grudnia 2013, o 13:43
Lokalizacja: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle
Car: Toledo 1M
Engine: 2.3 v5 AQN

[1M] Sonda lambda

Postprzez atari » 8 lutego 2016, o 19:37

Ja już przestałem się przejmować błędami sondy dotyczącymi obwodu grzałki, może to być spowodowane jeszcze u mnie brakiem kata i wtornej pompy powietrza. Spr w vagu czy sonda pracuje, jak tak to olej :-P
atari
Forumowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 lutego 2015, o 12:09
Lokalizacja: Szczecin
Car:
Engine:

[1M] Sonda lambda

Postprzez qoblin » 8 lutego 2016, o 21:38

Niby coś tam pracuje, ale majstry powiedziały, że jak jest błąd na sondzie to komputer nie wprowadza z niej korekt ;/ Ciekawe ile w tym prawdy. Poza tym wiem na pewno, że grzałka jest spalona, bo jak wspomniałem wcześniej sprawdzałem opór. Jeszcze jest w sumie jedna rzecz, która może mieć związek... Jak byłem na przeglądzie okresowym to na gazie miałem 3-krotnie przekroczoną emisje spalin, na benzynie w normie...?
qoblin
Sponsor
 
Posty: 44
Dołączył(a): 28 grudnia 2013, o 13:43
Lokalizacja: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle
Car: Toledo 1M
Engine: 2.3 v5 AQN

[1M] Sonda lambda

Postprzez atari » 8 lutego 2016, o 22:02

Więc masz gaz do regulacji, korekty spr vagiem w gr32,33, tam są długo i krótko terminowe, i też aktualne, korekt nie zapisuje gdy masz całkiem uwalona sondę, jakie masz podzespoły LPG?
atari
Forumowicz
 
Posty: 20
Dołączył(a): 24 lutego 2015, o 12:09
Lokalizacja: Szczecin
Car:
Engine:

[1M] Sonda lambda

Postprzez qoblin » 8 lutego 2016, o 22:13

komputer LPG tech, wtryski barracuda, reduktor KME. Jak szukałem tematów nt. przekroczonych emisji spalin, to pokojarzyłem jeszcze fakty, że jakiś czas temu przejechałem około 600km na 4 z 5-ciu cylindrów... Nie było to mądre ale nie miałem wyboru.
qoblin
Sponsor
 
Posty: 44
Dołączył(a): 28 grudnia 2013, o 13:43
Lokalizacja: Siedlce/Kędzierzyn-Koźle
Car: Toledo 1M
Engine: 2.3 v5 AQN

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

cron