[1M] Sonda lambda

Wszystko o silnikach benzynowych

Moderatorzy: remiq, Robo, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

Postprzez szymlis » 3 kwietnia 2015, o 15:13

Przymierzam się do zmiany sondy, bo wszystko wskazuje na to jest walnięta (nie mam kabla żeby zobaczyć co na to komputer). Zastanawiam się jaka konkretnie ma być do mojego Tolka, bo coś znalazłem że zależy to nie tylko od wersji silnika ale i numeru nadwozia (SZOK!). No i zastanawia mnie rozbieżność cenowa na allegro od 90 do 250 zł ;D Całkiem sporo "oryginałów" Boscha wyglądających podejrzanie tam znalazłem :)
Avatar użytkownika
szymlis
Forumowicz
 
Posty: 286
Dołączył(a): 29 marca 2014, o 16:12
Lokalizacja: Radom
Car: Seat Toledo 1L
Engine: 1.6i oraz 2.0 16V

Prośba o diagnozę sondy lambda 1.6 16v

Postprzez pietrov » 13 kwietnia 2015, o 20:23

Witam Panowie
Opowiem w miarę krótko co się dzieje :-) Pacjent : Toledo II 1.6 16V 2002r. Pewnego dnia wyskoczył mi błąd p1071 system too lean bank 1 czyli zbyt uboga mieszanka. Kupiłem oryginalną używaną sondę przed katalizatorem, wymieniłem i miałem spokój trochę ponad rok, po czym wyskoczył znów ten sam błąd. Ze względu na chudszy miesiąc znów kupiłem używkę, pojeździłem kilka dni i znowu błąd.. Do tego doszło falowanie obrotów tylko na gorącym silniku i tylko na luzie(nie zawsze faluje, bywa i tak że obroty stoją twardo w miejscu ale jak tylko dotknę gazu to zaczynają falować). Spadku mocy nie zauważyłem, spalanie w mieście 9,5L(lubię przycisnąć 8-) ) a na trasie 7,5L czyli chyba w normie. Jedyne co zauważyłem to że zaraz po uruchomieniu silnika strasznie śmierdzi benzyną nawet z dobrych kilku metrów. Do tej pory wymieniłem tylko filtr paliwa(spokój na kilka dni i znów błąd i falowanie) i zastanawiam się co dalej. Wartości które odczytałem z kompa to:

1 sonda- na luzie napięcie stoi 1V a gdy zaczynać falować to waha się między 0.9 a 1.1V. Podczas jazdy waha się między 0.7 a 1.3V.
Coś mi się wydaje że coś jest chyba nie tak z tą sondą?

2 sonda- na luzie jest 0.0V a podczas falowania skacze od 0.0 do 0.9V i podczas jazdy również od 0.0 do 0.9V.

Stosunek paliwa do powietrza podczas jazdy skacze od 1:13.5 do 1:17.0L. Czasem na luzie pokazuje właśnie 1:17 gdzie chyba norma to 1:14,75L?

Z góry dziękuję za jakąś poradę :-P
pietrov
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 czerwca 2012, o 01:18
Lokalizacja: Starachowice
Car:
Engine:

Postprzez DzieX » 13 kwietnia 2015, o 22:19

pietrov napisał(a):oryginalną używaną sondę


Good job!
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2120
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez pietrov » 13 kwietnia 2015, o 23:12

DzieX napisał(a):
pietrov napisał(a):oryginalną używaną sondę


Good job!


nie kupie nowej dopóki nie będę pewny że stara nie działa :P
pietrov
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 czerwca 2012, o 01:18
Lokalizacja: Starachowice
Car:
Engine:

Postprzez DzieX » 13 kwietnia 2015, o 23:17

Kupując używkę też nie będziesz pewien. Nie każę Ci kupować nowej ale już kupno drugiej to jest kasa w błoto. Czy w 1.6 16V nie ma już szerokopasmowej sondy? Po odpaleniu może być na ssaniu i tak jest. U mnie też jest takie coś. LPG nie ma?
Ostatnio edytowano 13 kwietnia 2015, o 23:48 przez DzieX, łącznie edytowano 3 razy
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2120
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez pietrov » 13 kwietnia 2015, o 23:44

Nie znam się za bardzo ale chyba tak, wtyczka pięciopinowa taka sonda . Gazu nie ma. Z tym ssaniem w sumie racja hehe
pietrov
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 1 czerwca 2012, o 01:18
Lokalizacja: Starachowice
Car:
Engine:

Postprzez DzieX » 14 kwietnia 2015, o 21:07

Lambdę masz zwykłą.

Za elsą:

Grupa 30:
Kolejne banki to: Podgrzewanie sondy Lambda włączone, Sonda Lambda gotowa do działania, Aktywny układ regulacji składu mieszanki.
- Pierwsza cyfra w 3-cyfrowym bloku zmienia się okresowo pomiędzy 0 i 1 (włączanie i wyłączanie ogrzewania sondy Lambda).
- W zależność od stanu regulacji składu mieszanki, w 3-cyfrowym bloku wartości 0 i 1 występują naprzemiennie.

Grupa 033:
‒ Sprawdzić wartość regulacji składu mieszanki w polu 1 wyświetlacza:
Wartość wymagana: -10,0...10,0 %
‒ Sprawdzi napięcie sondy Lambda w polu 2 wyświetlacza: napięcie powinno zmieniać się co najmniej 20 razy na minutę.
Wartość wymagana: 0 ... 1,0 V

Napięcie ponad 1V jak podawałeś oznacza zwarcie do plusa. Zero oznacza zwarcie do masy. Pomiędzy 0,400 ... 0,500 V to przerwany obwód.

Jeżeli wartości wymagane w polu 1 wyświetlacza nie zostaną osiągnięte nawet po jeździe próbnej, lub nie zmieniają się o co najmniej 2 %:

‒ Wymienić sondę Lambda przed katalizatorem -G39-


Grupa 034:

→ Wskazania na wyświetlaczu
1 ... 4 = Pola wyświetlacza) System in basic setting 34 ⇒
1 2 3 4
‒ Dwukrotnie wcisnąć pedał przyspieszenia tak, aby prędkość obrotowa biegu jałowego osiągnęła wartość powyżej 5000 obr/min.
‒ Za pomocą przyrządu nastawczego V.A.G 1788/10 ustawić prędkość obrotową silnika na około 3000 obr/min.
‒ Utrzymać prędkość obrotową silnika, aż w polu 4 wyświetlacza pojawi się komunikat “TEST ON”.
‒ Nadal utrzymać taką prędkość obrotową silnika, aż w polu 4 wyświetlacza pojawi się komunikat “B1-P1 OK”.
‒ Zdemontować przyrząd do ustawiania pedałów V.A.G. 1788/10
Jeżeli w polu 4 pojawi się komunikat "CatB1 n.OK":

‒ Nacisnąć przycisk ⇒.
‒ Wcisnąć przyciski 0 i 8 w celu wybrania funkcji “Odczyt bloku wartości mierzonych” (Read measured value (data) block) i zatwierdzić wprowadzenie przyciskiem Q.
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2120
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez danniel » 9 czerwca 2015, o 17:14

Cześć,

Zakupiłem ostatnio Tolka 1.6 16v .. po paru dniach zaczeła się swiecic kontrolka silniczka, zaczeły falowac obroty na wolnym biegu, w trakcie falowania i dodawania gazu samochod troche przycinał. Auto stoi teraz na przegladzie zeby posprawdzac wszystko po kolei co tam slychac i ewentualnie powymieniać po zakupie. Powiedzieli, że po podpieciu komputera wyskoczyl bład informujacy o uszkodzeniu sondy lambda jednoczesnie mowiac mi ze jezeli to nie pomoze(nie wiedza czy pomoze ale wymienią?) to wtedy trzeba wymieniac przepustnice, ale to juz sa duze koszta ok 1500 zł. Czy przypadkiem nie warto byloby sprobowac od wyczyszczenia samej przepustnicy i sprawdzenia co bedzie po tym zabiegu i jej adaptacji niz odrazu targniecie sie na zakup uwaga za 500-600 zł sondy lambda ? Komputer nie wykaze czy przepustnica jest brudna, ale to mozna sprawdzić i to łatwo... faktem jest jednak ze serwis jest pewny i zawsze wszelkie naprawy poprzedniego auta robili swietnie, nie moglem narzekać..
Co myslicie ? Po zakupie jestem gotowy na jego przeglad i naprawy, srodki mam, ale nie chcialbym tez przedobrzyć.
Prosba o radę
Daniel
danniel
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 czerwca 2015, o 10:11
Lokalizacja: Pruszków
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 16V

Postprzez DzieX » 9 czerwca 2015, o 17:16

Zmień mechaników na takich którzy wiedzą a nie im się wydaje. Szkoda Twojej kasy.
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2120
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: AGZ, M9R

Postprzez danniel » 9 czerwca 2015, o 17:39

Dam im jeszcze czas, niech zrobią wszystko jak trzeba i zobaczymy co wyjdzie z tego. Uwazam ze sa solidni, zawsze wszystko dobrze robili, a to ze to troche kosztuje to niestety, ale to okolice Wawy(Pruszków), tutaj kazdy bedzie trzaskał cena w kosmos, a tak jak przyoszczedze kasy, a sie później okaze, że lepiej bylo zostawić. Powiedzieli ze jednoznacznie komputer wskazuje na sonde. Jezeli uwazacie inaczej to prosze o sugestie, ale nie apropo mechaników, a danego przypadku i problemu w aucie.
Dzieki
danniel
Forumowicz
 
Posty: 18
Dołączył(a): 2 czerwca 2015, o 10:11
Lokalizacja: Pruszków
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 16V

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron