[1M] Cewka zapłonowa

Wszystko o silnikach benzynowych

Moderatorzy: remiq, Robo, Sony, CYRULIK, Roxon40, peter174

Postprzez matti » 23 maja 2011, o 21:54

Cześć
No niestesty
u mnie padł moduł zapłonu kupiłem używkę za 150 zł i gitara
Avatar użytkownika
matti
Forumowicz
 
Posty: 83
Dołączył(a): 26 października 2009, o 13:33
Lokalizacja: Rzeszów
Car:
Engine:

Postprzez Lysy999 » 17 sierpnia 2011, o 17:57

Witam :-) !!! U mnie jest podobnie. Jakiś czas temu nie miał mocy i jak by nie chodził na jeden cylinder. Teraz mam problem z odpaleniem go. Wymieniłem świece, przewody, cewkę i dalej nic. Aż...... dostrzegłem że kostka którą się wpina do cewki zapłonowej jest do wymiany. Ponieważ nie dość że jest pęknięta (czyli nie jest szczelna i przedostaje się wilgoć) to kable które siedzą w tej kostce po wkładaniu kostki do cewki wychodzą z tej kostki. Jak wepchnę te dwa kable do takiej pozycji jak reszta to odpala za pierwszym razem i nie ma utraty mocy.
Jeden problem rozwiązałem, ale jest drugi - skąd tu dostać samą kostkę.
Obdzwoniłem sporo ludzi i nic :-( !
Za wszelkie podpowiedzi z góry dziękuję!!!!
Lysy999
Forumowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 15 października 2009, o 18:46
Lokalizacja: Biskupiec
Car:
Engine:

Postprzez jonson22 » 25 października 2011, o 10:58

Odgrzewam kotleta.
Mam do wymiany cewkę zapłonową 1,8 20V AGN czy robił to ktoś samemu czy jest to trudne? Chodzi mi dokładnie o wypowiedź osoby która posiada taką jednostkę napędową.

cewka wygląda tak:
http://www.iparts.pl/czesc/cewka-zaplon ... 02003.html

[ Dodano: 2011-10-30, 22:22 ]
Wymieniłem cewke bez problemu nie liczać urwania jednego z KAbli WN co mnie zmusiło do zakupu nowych, musiałem je nabyć na szybko wiec były tylko NGK ( co dziwne w ASO koszt jednego kabla WN to 75zł więc przystępnie biorąc pod uwagę ze NGK kosztują 280zł ) ale kable NGK wszystkie są dłuższe niż te orginalne i pytanie do speców czy jeśli mam trochę dłuższe nowe kable od starych to czy to nie jest źle? Po podpięciu VAGA spalanie mi pokazuje 2,5l/h na zimnym silniku jak dla mnie to dziwna sprawa bo wczesniej było 1,4-1,7l/h czy na to wpływ ma cewka i świece?
jonson22
Forumowicz
 
Posty: 788
Dołączył(a): 4 września 2009, o 00:36
Lokalizacja: Warszawa
Car: ...
Engine: ...

Postprzez Prezes » 2 lipca 2013, o 14:40

Koledzy jakie cewki polecanie do Toledo II 1.6 16V?

Ostatnio musiałem na gwałt wymienić jedną, a teraz chcę poszukać i na spokojnie wymienić je w dobrej cenie.
Prezes
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): 29 maja 2013, o 08:29
Lokalizacja: Wrocław
Car:
Engine:

Postprzez CandyCane » 2 lipca 2013, o 19:03

Prezes napisał(a):Koledzy jakie cewki polecanie do Toledo II 1.6 16V?

Ostatnio musiałem na gwałt wymienić jedną, a teraz chcę poszukać i na spokojnie wymienić je w dobrej cenie.


Z wymienianych, to kupiłem jedną Beru, a drugą Boscha, bo padły jedna po drugiej. Obie jak do tej pory śmigają. Wymieniłem przy okazji wtedy świece na NGK.
Całość jak narazie przejechała około 6-7tys.km.
Avatar użytkownika
CandyCane
Forumowicz
 
Posty: 411
Dołączył(a): 28 kwietnia 2012, o 19:21
Lokalizacja: Wadowice KWA
Car:
Engine:

Postprzez Hubert » 16 lipca 2013, o 00:06

Cewka Beru, Bosch cena ok. 105 zł za sztukę.
Mi pierwsza padła przy przebiegu ok. 121 tys. km tuż po założeniu instalacji lpg (może 400 km przejechane).
Spotkałem się że klienci mieli wymienione 2 cewki przy przebiegach 80-110 tys. ka, m

Dobrze że VW nie zintegrował tych cewek, bo byśmy dopiero płakali.
Tak za 100 zł wymiana, 5 minut pracy i gotowe.
Plusem jest brak przewodów zapłonowych.
Hubert
Forumowicz
 
Posty: 104
Dołączył(a): 1 grudnia 2012, o 22:43
Lokalizacja: Katowice/Gliwice
Car: -
Engine: -

Postprzez CandyCane » 14 października 2013, o 19:26

Co może być powodem takiego białego nalotu na cewce ?
Co więcej, jest jakby wybita z gniazda (nie chce wejść głębiej), zrobił się też odcisk, delikatne wytopienie w górnej obudowie filtra która na to jest mocowana.

Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
CandyCane
Forumowicz
 
Posty: 411
Dołączył(a): 28 kwietnia 2012, o 19:21
Lokalizacja: Wadowice KWA
Car:
Engine:

Postprzez remiq » 15 października 2013, o 20:37

Ona po prostu brudna jest. Żaden dziwny nalot, tylko kurz (wysokie napięcie lubi przyciągać kurz). A wytopienie mogło się zrobić, jak źle wskoczyło przy montażu. Słaby styk, zagrzało się i wytopiło.
Obrazek

Możemy wróżyć z fusów, ale najpierw musimy je POMACAĆ
Avatar użytkownika
remiq
Junior Admin
 
Posty: 2961
Dołączył(a): 4 kwietnia 2009, o 21:55
Lokalizacja: Świętochłowice
Car: Audi 80/Saxo/Passat
Engine: 2,0E/1,5D/1,9TDI

Postprzez CandyCane » 15 października 2013, o 22:47

Dzięki remiq, uspokoiłeś ;-)
Stawiam piwko na spocie :-)
Avatar użytkownika
CandyCane
Forumowicz
 
Posty: 411
Dołączył(a): 28 kwietnia 2012, o 19:21
Lokalizacja: Wadowice KWA
Car:
Engine:

Cewka zapłonowa

Postprzez Nare » 19 stycznia 2014, o 19:21

Witam jak w temacie chodzi mi o kolejność podpiecia kabli. Jak by można było proszę o opisanie kolejności i zdjęcia :)


Staramy się pisać poprawnie po polsku. Tym razem scaliłem, następny zdublowany temat poleci do kosza.
Ostatnio edytowano 20 stycznia 2014, o 01:53 przez Nare, łącznie edytowano 2 razy
Nare
Forumowicz
 
Posty: 23
Dołączył(a): 16 stycznia 2014, o 00:02
Lokalizacja: Stronie małopolska
Car: Seat toledo m2
Engine: 1.9TDI ASZ 130km

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron