[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Wszystko o silnikach benzynowych

Moderatorzy: Robo, Sony, CYRULIK, remiq, Roxon40, peter174

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez Logistyk24 » 19 kwietnia 2016, o 18:47

PROBLEM ROZWIĄZANY, dzięki za pomoc! Czujnik temperatury był walnięty. Temat do zamknięcia. Pozdro dla posiadaczy Tolka
Logistyk24
Forumowicz
 
Posty: 17
Dołączył(a): 16 kwietnia 2016, o 19:19
Lokalizacja: Łódź
Car: Seat Toledo 1.6 1M
Engine: 1.6 BCB

Re: [1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez Roxon40 » 19 kwietnia 2016, o 19:50

Temat zostanie otwarty dla innych potrzebujących pomocy.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
:one: Jest 154,5 KM i 339,7Nm :582:
:diabelek: EcuProject :diabelek:
Avatar użytkownika
Roxon40
Moderator
 
Posty: 4309
Dołączył(a): 14 listopada 2009, o 23:37
Lokalizacja: Zabrze
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.9 TDI ASV+

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez arris » 4 lutego 2017, o 20:44

Witam ja mam podobny problem z moim Toledo 1.6 16v mianowicie ostatnio strasznie długo kręci tak jakby na dwa tempa, masz wrażenie że zapalił a silnik przygasa. Dzieję się tak gdy auto trochę dłużej postoi. Byłem sprawdzić świece i akumulator, świece ok akumulator 11,7 na obciążeniu. Po podłączeniu kompa wyświetlił się błąd modułu komfortu, rozumiem że to nie ma nic wspólnego z odpalaniem samochodu.
Dodam, że problem występuje też po krótkiej trasie, np podjechaniu 100 m do garażu na drugi dzień strasznie długo kręci zanim odpali.
arris
Forumowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 20:26
Lokalizacja: Brzeg
Car:
Engine:

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez DzieX » 4 lutego 2017, o 21:07

Rozrusznik dobry?
Seat Toledo r32 4wd DSG
facebook, forum
Avatar użytkownika
DzieX
Junior Admin
 
Posty: 2240
Dołączył(a): 22 czerwca 2011, o 09:58
Lokalizacja: Warszawa
Car: Toledo 1M, Laguna 3
Engine: BHE, M9R

Re: [1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Postprzez arris » 23 marca 2017, o 12:48

DzieX napisał(a):Rozrusznik dobry?

rozrusznik ok, winowajcą okazał się być czujnik temperatury.
arris
Forumowicz
 
Posty: 22
Dołączył(a): 26 marca 2012, o 20:26
Lokalizacja: Brzeg
Car:
Engine:

[1M] 1.6 8v AKL Ciężko odpala jak zimny, gaśnie

Postprzez karus » 24 października 2018, o 21:19

Witam,
Może tu pomożecie :)
Mam problem z moim Toledo II z silnikiem 1.6 8V AKL mianowicie bardzo ciężko zapala, trzeba go długo kręcić a jak załapie to potrafi przygasnąć, gaśnie też po dodaniu gazu, nierówno pracuje. Po chwili jak pochodzi jest już OK, chodzi równo, nie falują obroty, jak ciepły pali dobrze, trzyma obroty i moc. Mam LPG i co ciekawe jak był zimny to w trybie awaryjnym zapalił od razu bez długiego kręcenia rozrusznikiem... dziwne. Mechanika mam umówionego na przyszły tydzień - wszyscy zarobieni. Powiedział mi tylko przez telefon, że może to być zaworek zwrotny paliwa i że paliwo opada. Kazał mi zrobić test jak będzie zimny i przed uruchomieniem rozrusznika 5 razy włączyć i wyłączyć zapłon tak żeby 5 razy się uruchomiła ta pompka paliwa w baku. Zrobiłem tak i rzeczywiście silnik zapalił z pierwszego ale zaraz zgasł. Później zapalałem go kilka razy ciężko załapywał i zaraz gasł. Po kilku razach zapalił i na wolnych zaczął chodzić. Co ciekawego tu zauważyłem to to, że zaraz po zapaleniu przy 7 stopniach na dworze trzymał 800 obr/min, czy nie powinien mieć ponad 1000 obr/min? może to być padnięte ssanie? czemu w takim razie bez problemu zapala na LPG w trybie awaryjnym? (oczywiście po wciśnięciu gazu przygasa ale to normalne gdy na zimno się prosto z LPG zapala) czy wtedy ssanie nie ma takiego znaczenia ? Czy mogę przetestować czujnik temperatury który może być powodem problemu z ssaniem poprzez odpięcie go? czy wtedy cały czas będzie ssanie włączone?
Samochód jest generalnie zadbany i regularnie serwisowany awaria powstała nagle, zawsze świetnie palił.

Pozdrawiam

Edit:

Problem rozwiązany!
Zepsuty był czujnik temperatury płynu i po prostu nie było ssania. Zauważyłem, że jak już samochód odpali na zimnym to ma obroty 800 obr/min a zawsze miał coś koło tysiąca na zimnym. Więc pierwsze co google podpowiedziało w takich przypadkach to wymiana czujnika cieczy. Kupiłem czujnik Febi za 27zł i samochód jak nowy :)
Ciekawe tylko, że samochód na LPG zapalał bez problemu, czy wtedy ssanie nie jest potrzebne?
pzdr
karus
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 22 czerwca 2018, o 14:10
Car: Seat Toledo 1M
Engine: 1.6 SR 8V AKL

Poprzednia strona

Powrót do Benzyna

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron