Prace serwisowe po stronie hostingodawcy zostały przesunięte na 05.04 od godz. 22 do 06.04 godz. 6 rano. Forum będzie wtedy niedostpęne. Z uwagi jednak na specyfikę prac, czas niedostępności może się wydłużyć.

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Wszystko o silnikach benzynowych
Logistyk24
Forumowicz
Posty: 17
Rejestracja: 16 kwie 2016, 19:19
Auto: Seat Toledo 1.6 1M
Model: 1.6 BCB
Skąd?: Łódź

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: Logistyk24 »

PROBLEM ROZWIĄZANY, dzięki za pomoc! Czujnik temperatury był walnięty. Temat do zamknięcia. Pozdro dla posiadaczy Tolka
Awatar użytkownika
Roxon40
Moderator
Posty: 4493
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:37
Auto: Renault
Model: Laguna III 2.0 140KM PB
Skąd?: Zabrze

Re: [1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: Roxon40 »

Temat zostanie otwarty dla innych potrzebujących pomocy.

Wysłane z mojego SM-G903F przy użyciu Tapatalka
....... Było 121,8 KM i 253,1 Nm .......
....... Było 137,1 KM i 303,2 Nm .......
....... Było 154,5 KM i 339,7 Nm .......
:diabelek: EcuProject :diabelek:
:one: Jest 140 KM i 195 Nm Pb :582:
arris
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 2012, 20:26

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: arris »

Witam ja mam podobny problem z moim Toledo 1.6 16v mianowicie ostatnio strasznie długo kręci tak jakby na dwa tempa, masz wrażenie że zapalił a silnik przygasa. Dzieję się tak gdy auto trochę dłużej postoi. Byłem sprawdzić świece i akumulator, świece ok akumulator 11,7 na obciążeniu. Po podłączeniu kompa wyświetlił się błąd modułu komfortu, rozumiem że to nie ma nic wspólnego z odpalaniem samochodu.
Dodam, że problem występuje też po krótkiej trasie, np podjechaniu 100 m do garażu na drugi dzień strasznie długo kręci zanim odpali.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: DzieX »

Rozrusznik dobry?
arris
Forumowicz
Posty: 22
Rejestracja: 26 mar 2012, 20:26

Re: [1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: arris »

DzieX pisze:Rozrusznik dobry?
rozrusznik ok, winowajcą okazał się być czujnik temperatury.
karus
Forumowicz
Posty: 7
Rejestracja: 22 cze 2018, 14:10
Auto: Seat Toledo 1M
Model: 1.6 SR 8V AKL

[1M] 1.6 8v AKL Ciężko odpala jak zimny, gaśnie

Post autor: karus »

Witam,
Może tu pomożecie :)
Mam problem z moim Toledo II z silnikiem 1.6 8V AKL mianowicie bardzo ciężko zapala, trzeba go długo kręcić a jak załapie to potrafi przygasnąć, gaśnie też po dodaniu gazu, nierówno pracuje. Po chwili jak pochodzi jest już OK, chodzi równo, nie falują obroty, jak ciepły pali dobrze, trzyma obroty i moc. Mam LPG i co ciekawe jak był zimny to w trybie awaryjnym zapalił od razu bez długiego kręcenia rozrusznikiem... dziwne. Mechanika mam umówionego na przyszły tydzień - wszyscy zarobieni. Powiedział mi tylko przez telefon, że może to być zaworek zwrotny paliwa i że paliwo opada. Kazał mi zrobić test jak będzie zimny i przed uruchomieniem rozrusznika 5 razy włączyć i wyłączyć zapłon tak żeby 5 razy się uruchomiła ta pompka paliwa w baku. Zrobiłem tak i rzeczywiście silnik zapalił z pierwszego ale zaraz zgasł. Później zapalałem go kilka razy ciężko załapywał i zaraz gasł. Po kilku razach zapalił i na wolnych zaczął chodzić. Co ciekawego tu zauważyłem to to, że zaraz po zapaleniu przy 7 stopniach na dworze trzymał 800 obr/min, czy nie powinien mieć ponad 1000 obr/min? może to być padnięte ssanie? czemu w takim razie bez problemu zapala na LPG w trybie awaryjnym? (oczywiście po wciśnięciu gazu przygasa ale to normalne gdy na zimno się prosto z LPG zapala) czy wtedy ssanie nie ma takiego znaczenia ? Czy mogę przetestować czujnik temperatury który może być powodem problemu z ssaniem poprzez odpięcie go? czy wtedy cały czas będzie ssanie włączone?
Samochód jest generalnie zadbany i regularnie serwisowany awaria powstała nagle, zawsze świetnie palił.

Pozdrawiam

Edit:

Problem rozwiązany!
Zepsuty był czujnik temperatury płynu i po prostu nie było ssania. Zauważyłem, że jak już samochód odpali na zimnym to ma obroty 800 obr/min a zawsze miał coś koło tysiąca na zimnym. Więc pierwsze co google podpowiedziało w takich przypadkach to wymiana czujnika cieczy. Kupiłem czujnik Febi za 27zł i samochód jak nowy :)
Ciekawe tylko, że samochód na LPG zapalał bez problemu, czy wtedy ssanie nie jest potrzebne?
pzdr
Rafał100
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:38
Auto: Seat Toledo 2
Model: 1.6 benzyna
Skąd?: Goczałków

Re: [1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: Rafał100 »

Witam ja też mam problem ze swoim Toledo 2 1600 16v z 99r. Bardzo długo kreci, ale jak załapie to nie raz zgaśnie, ale jak już chodzi to nie mogę dodać gazu bo zgaśnie. Ale jak chodzi to w miarę równo do momentu zagryzania i wtedy zaczynają falować obroty od 700 do 1200, jak wyciągnę wtyczkę z przepływomierza to pracuje równo, dodam że mam gaz i na gazie taksamo. Pomóżcie co powinienem zrobić, bo po mechanikach się już na jeździłem.
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: DzieX »

Błędy sprawdzić na kompie.
Rafał100
Forumowicz
Posty: 5
Rejestracja: 02 sty 2019, 09:38
Auto: Seat Toledo 2
Model: 1.6 benzyna
Skąd?: Goczałków

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: Rafał100 »

Nie ma żadnych oprócz niskiego ciśnienia pompy paliwa
Awatar użytkownika
DzieX
Administrator
Posty: 3122
Rejestracja: 22 cze 2011, 09:58
Auto: Seat
Model: Toledo 1M
Skąd?: Nadarzyn
Kontakt:

[1M 1.6] Ciężko pali na zimnym

Post autor: DzieX »

I nie przyszło Ci do głowy nic w związku z tym błędem? ;)
ODPOWIEDZ